Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در چند روز اخیر در شهرستان گنبدکاووس برپا شده اما هنرمندان صنایع‌دستی کشور انتقاداتی را به نحوه برگزاری این جشنواره دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، امسال برای نخستین بار جشنواره اقوام ایران زمین پس از یازدهمین سال برگزاری در استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس برپا شده است که غرفه‌داران و هنرمندان صنایع دستی از نحوه برگزاری جشنواره و مشکلات آن گله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین حیدری هنرمند صنایع‌دستی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در همه نمایشگاه‌های سراسر کشور, غرفه‌ها را طی قرعه‌کشی مشخص می‌کنند, اما متاسفانه در استان گلستان, بنا به معرفی افراد خاص,غرفه‌ها واگذار شده است.

غرفه دار صنایع دستی استان خراسان رضوی افزود: چیدمان غرفه‌ها و مکان مسقف آن بدون تهویه مورد نیاز مناسب برگزاری جشنواره به مدت 4 روز نیست و من به شخصه با این وضعیت در سال‌های آینده شرکت نخواهم کرد.

حیدری یادآور شد: در جشنواره اقوام در گرگان توان خرید مردم بهتر بود اما زمان جشنواره در گنبدکاووس به علت همزمانی با اعیاد قربان و غدیر و سال تحصیلی جدید, مناسب نیست.

غرفه دار صنایع دستی استان خراسان رضوی تاکید کرد: در گنبدکاووس اسکان و غذا مناسب و خوب بود اما در گرگان در این حوزه مشکلات زیادی داشتیم.

حیدری گفت: من 2 سال است که در جشنواره اقوام ایران زمین استان گلستان شرکت می‌کنم و سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی وضعیت جشنواره استان گلستان بهتر بود.

مردم به ارزش صنایع دستی واقف شوند

امید کریمیان غرفه‌دار استان اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مردم صنایع دستی اصیل را نمی‌شناسند و نمی‌دانند برای یک کار در حوزه صنایع دستی ماه‌ها وقت صرف می‌شود و تنها به قیمت توجه دارند.

غرفه دار استان اصفهان افزود: فعالیت ما در حوزه صنایع دستی در بخش میناکاری است و این کار نیاز به دقت, ظرافت کاری و زمان دارد، بنابراین امکان بالا بودن قیمت آن وجود دارد, مردم تنها قیمت را می‌بینند و سختی کار و ظرافت را دقت نمی‌کنند.

کریمیان یادآور شد: اگر جلوی واردات اجناس مشابه ما از کشورهای ترکیه به ویژه چین گرفته شود, صنعت ما در بین مردم گسترش و ترویج خواهد شد, متاسفانه بازار کاذب واردات ضربه مهلکی بر محصولات تولیدکنندگان است.

غرفه دار استان اصفهان تاکید کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز است اما به نظر می رسد اگر زمان برگزاری جشنواره پس از برداشت محصول منطقه و یا در فصل پائیز باشد قدرت خرید مردم بیشتر خواهد بود.

غرفه دار صنایع دستی استان اصفهان گفت: برای بازار فروش غرفه‌داران و همچنین استقبال مردم, پیشنهاد می‌شود مسئولان در زمان برگزاری جشنواره, بن خرید با درصدی از تخفیف به کارمندان دولت ارائه دهند.

امکانات نمازخانه و سرویس بهداشتی در محل نمایشگاه مناسب نیست

سحر رضایی, غرفه‌دار و هنرمند صنایع دستی استان اراک اظهار داشت: از نظر امکانات و وسایل سرمایشی, در گرگان این تجهیزات مناسب بود اما در گنبدکاووس, فضایی که برای استقرار غرفه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده بسیار بد و طاقت‌فرسا است.

غرفه دار استان اراک در جشنواره اقوام افزود: اسکانی که برای ما در نظر گرفتند به این صورت است که در یک طبقه هم آقایان و هم خانم‌ها اسکان دارند که این مناسب نیست.

رضایی یادآور شد: مدت زمان برگزاری, 4 روز در گرگان و 4 روز در گنبدکاووس مناسب نیست زیرا ما برای عرضه محصولات نیاز به زمان بیشتری داریم و معمولا روزهای نخست استقبالی صورت نمی‌گیرد.

غرفه‌دار استان اراک تصریح کرد: همه مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی قطعا زحمت کشیدند تا شرایط مطلوبی را فراهم کنند و اگر انتقادها و پیشنهادلت غرفه‌داران و مردم را بشنوند, مطمئنا در کیفیت برگزاری جشنواره در سال‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی مطالبه فیلمسازان حاضر در این جشنواره و با مساعدت شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر، باغ کتاب به‌عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شد.

باغ کتاب تهران مجموعه بزرگ کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در دو طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد احداث شده است و مجموعه‌های متنوعی ازجمله مجموعه‌های سینمایی را شامل می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در چهار بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، مستند و نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلفی گل به «تیتر ۱۳» نیامد/ بی‌نظمی در روند جشنواره حاصل شتابزدگی وزارت علوم
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان