Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر حسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کارگاه آموزشی" فرصت ها ، تهدید ها و چالش های سرمایه گذاری خارجی " در حوزه فناوری اطلاعات ، با اشاره به طراحی پیوست فناوری برای قراردادهای منعقده در این حوزه، گفت: این پیوست در قالب جدولی شفاف ، ساده و هدفمند با همکاری مشارکت کننده در فرآیند مناقصه ، تدوین می شود و تعهدات مشخصی را علاوه بر تعهدات فنی قرارداد ، ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از تعهدات این پیوست را تهیه تجهیزات مورد نیاز از داخل کشور برای شرکت های سرمایه گذار بیان کرد و افزود : در صورت عدم وجود کالا مشارکت کننده در فرآینده مناقصه موظف است برای ایجاد زنجیره تولید محصول فوق برای تولید در داخل کشور برنامه ای را ارایه کند که در این حوزه نظام های صنفی نقش موثری دارند.


دوایی به ایجاد شهرک بین المللی ICT به عنوان موضوعی اشاره کرد که نیاز به حذب سرمایه گذاری خارجی دارد و در ادامه گفت : آمارها نشان می دهد که هر یک میلیون دلار افزایش GDP ناشی از فعالیت های ICT ، بین 6 تا 22 شغل ایجاد می کند که در کشورهای پیشرفته این عدد 6 و در کشورهای خاورمیانه 22 است.


او تصریح کرد: اگر برنامه داریم که 100 هزار شغل در این حوزه در یک سال ایجاد کنیم به این معنی است که در سال باید 4.5 میلیارد دلار ارزش در یک سال در حوزه ICT بوسیله تولید محصول ، سرویس ویا ارایه خدمت ایجاد شود .


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ، با بیان اینکه برای این کار باید فرمولی طراحی شود ، اظهار داشت : در این حوزه راهی غیر از توانمند سازی داخلی با تعاملات بین المللی وجود ندارد و این کار از طریق همجواری اتفاق می افتد و این تجربه در دنیا نیز صورت گرفته است که درجایی اگر شرکت های بین المللی صاحب دانش با خوشه های محلی کشورها در کنار هم بودند باعث ایجاد اعتماد ، هم افزایی و انتقال تکنولوژی می شود.


دوایی تاکید کرد : کریدور فاوا در منطقه فرودگاهی پیام به عنوان یک بستر برای حضور شرکت های بین المللی برهمین اساس طراحی شد اما با چالش هایی همراه است و باید بدانیم که بسته هایی که ما برای سرمایه گذاری فراهم می کنیم همیشه مورد اعتماد سرمایه گذار بین المللی نیست که در اینجا نقش مشاورین امین بین المللی دارای اهمیت می شود.


او افزود : باید فرآیندی را در سرمایه گذاری بین المللی طراحی کنیم که تیم های مشاوره حرفه ای بین المللی را نه فقط در تدوین بسته سرمایه گذاری بلکه در تحقق و پایداری و ادامه این بسته نیز در کنار خود داشته باشیم.


دوایی به دارایی های نامشهودی که در حوزه ICT وارد کشور می شود اشاره کرد و گفت : فرصت های ICT به قدری جهانی و مستقل از محیط است که شرکت های بزرگ قبل از اینکه ما بخواهیم بسته سرمایه گذاری تدوین کنیم ، تشخیص می دهند که به کجا ورود کنند و در موردی کشوری مانند ایران محاسبه می کنند که با این میزان جمعیت در این کشور بازار وجود دارد.


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه 85 درصد دارایی ها در دنیا نامشهود است ، تاکید کرد : حتی یک خط تلفن در ایران و یا پروانه بهره برداری دارایی نامشهود به حساب می آید ولی در نهایت به یک دارایی مشهود ارتباطی دارد اما در دنیا دارایی نامشهود واقعا از ابتدا تا انتها کاملا نامشهود است .


امیرحسین دوایی خاطر نشان کرد : پیشنهادی را برای ارزش گذاری در این حوزه به وزیر ارتباطات ارایه کردیم که ارزش گذاری در این حوزه به میزان اعتماد مردم به سرویس و یا پیام رسان مورد نظر باشد به طور مثال ارزش تلگرام به پلتفرم و یا سرورهای آن نیست بلکه به میزان استفاده کنندگان ازآن است که تعیین می کند به چه میزان ارزش دارد.


دوایی با اشاره به مطالعاتی که در این حوزه در دنیا برای ارزش گذاری پیام رسان ها انجام شده است ، تاکید کرد : بر اساس این مطالعات ارزش این اعتماد نسبت به بازار سرمایه برای هر کاربرمعادل 140 تا 160 دلار است .


وی افزود : با توجه به اینکه در ایران هنوز سرویس اینچنینی نداریم جدولی در این زمینه تدوین شد که به طور مثال 2 میلیون کاربر 1 میلیون دلار و 10 میلیون کاربر 5 میلیون دلارارزش دارد و اگر این فرمول ها تایید و نهایی شود به سازمان سرمایه گذاری برای محاسبه سرمایه شرکت ها در این حوزه اعلام می شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ، تصریح کرد : اگر بخواهیم یک زیست بوم مناسب در این حوزه داشته باشیم حتما باید سرمایه هوشمند وارد کشور شود و این کار از طریق تعامل با سرمایه گذاران بین المللی انجام می شود .

انتهای پیام/

دستاوردهای کارگاه آموزشی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت

اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، سال گذشته ۱۲ اقدام انگیزشی را برای سرمایه انسانی انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، پارسال ۱۲ اقدام مهم در حوزه منابع انسانی به‌منظور افزایش انگیزش میان کارکنان صنعت نفت انجام شد که به نظر می‌رسد أخذ مجوز پرداخت سقف حقوق از شورای حقوق و دستمزد متناسب با منطقه و شغل کارکنان صنعت نفت، از همه این اقدام‌ها مهم‌تر و تأثیرگذارتر بوده باشد.

بر این اساس، با رویکرد عدالت پرداخت، سقف خالص حقوق در تمامی مناطق صنعت نفت مشابه سایر کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ اجرایی شد و تنها برای شاغلان سکوهای دریایی، جزایر نفتی و سایر مناطق خشکی نظیر عسلویه، خوزستان، بوشهر و تأسیسات نفتی غرب کشور که کاملاً شرایط شغلی متفاوت از سایر کارکنان دولت دارند، افزایش سقف حقوق انجام شد. از این رو، در جریان این اقدام مهم نباید از اهمیت اصلاح نحوه محاسبه مالیات حقوق کارکنان صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ غافل بود.

اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

یکی دیگر از اقدام‌های اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در سال ۱۴۰۲، تدوین و ابلاغ تکالیف عمومی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود. به‌منظور تحقق سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده، ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون جوانی جمعیت، همه تکالیف اداری و استخدامی قانون مذکور، به همراه مشوق‌های دیگر برای کارکنان زن، و پاداش‌های ازدواج و فرزندآوری ابلاغ و اجرایی شد.

ابلاغ مزایا و خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت

تدوین و ابلاغ آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان تابع قانون کار صنعت نفت و ابلاغ نبود امکان تغییر ارزشیابی ترفیعی و شایستگی کارمندان، از دیگر اقدام‌های مهم انجام‌شده در منابع انسانی صنعت نفت در سال گذشته است. اما اقدامی که اواسط پارسال توانست نظر خیلی از کارکنان صنعت نفت را به خود جلب کند این‌ها نبود، بلکه ابلاغ مزایا و خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت بود. به‌منظور ایجاد عدالت پرداخت در تخصیص مزایای جانبی به کارکنان صنعت نفت مشابه سایر دستگاه‌های اجرایی، مصوبه شورای حقوق و دستمزد کشور در صنعت نفت تصویب و اجرایی شد.

افزایش درصد سالانه هزینه غذای روزانه ورزشکاران اعزامی به مسابقات، تمدید فوق‌العاده کارانه پزشکان، افزایش مبالغ وام‌های تهیه، تبدیل به احسن و تعمیرات مسکن، کمک‌هزینه اعزام بازنشستگان، بازخرید مرخصی مازاد سالانه مدیران صنعت نفت، و سرانجام تسری فوق‌العاده سکونت به کارکنان ساکن و شاغل مرکز منطقه جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران (رفسنجان) و تأسیسات همجوار، از دیگر اقدام‌های اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم