Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: هیئت‌های مذهبی‌ و مداحان اهل بیت(ع) در بسیاری از مسائل اجتماعی در سطح جامعه جامعه اثر گذار هستند. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید شامگاه دوشنبه در همایش مداحان و هیئات مذهبی قم در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع)، اظهار کرد: مداحی و فعالیت هیئت‌های مذهبی یک سنت باارزش است که باید حفظ شود و یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز تاثیرات همین هیئت‌های مذهبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هیئت‌ها، باید اخلاق، احکام و عقاید اسلامی را به بهترین نحو ترویج کرد چون امروز نسل جوان نیازمند فراگیری این احکام و عقاید اسلامی و دینی است.

در این هیئت‌ها عده‌ای به عنوان مداح و خطیب و یا گرداننده مراسم‌ها حضور داشتند و اعیاد و یا آئین عزاداری‌ها را در کنار هم برگزار می‌کردند.در این هیئت‌ها یکی از ویژگی‌های مهم، حضور فعال جوانان بود چرا که هیئت‌ها در جذب جوانان به سمت تشکیلات سید الشهداء موفق بودند. برای جذب جوانان باید از بهترین لحن‌ها و ابزارها استفاده کرد. اگر هیئت‌های مذهبی از جذب جوانان عاجز شوند دیگران این قشر را به سمت خود جذب می‌کنند.

وی همچنین در توصیه‌هایی گفت:مداحی برای اهل بیت(ع) نیاز به آموزش دارد و از طرفی مداحان باید با صوت و لحنی زیبا و محتواهای مناسب معرفتی به مدح بپردازند. برنامه‌های مذهبی نیز باید طبق شرایط مخاطبین و مستمعین اجرا شود و طولانی کردن مجالس و برنامه‌ها یکی از ایرادات در برخی از مجالس است که باید مورد توجه قرار گیرد.صدای بلند بلندگوها همسایگان را اذیت نکند.

یکی از آفات بزرگ در مداحی، این صداهای آزاردهنده است. همچنین برخی از جوانان برای جذب مردم به سمت هیئت‌های مذهبی از هر لحنی برای مداحی استفاده می‌کنند که صحیح نیست.سخنرانی‌هایی که در آن از تعبیرات اغراق آمیز استفاده می‌شود و موجب وهن معصومین(ع) می‌گردد نیز جایز نیست. از سوی دیگر، مداحان باید با خوش خلقی و خوش قولی در این مجالس حضور یابند.

وی با گرامیداشت عید سعید خم نیز خاطرنشان کرد: نامه اعمال انسان حب و محبت به امیرالمؤمنین(ع) است همه باید تلاش کنند محبت ظاهری خود را به محبت باطنی نسبت به امیرالمومنان تبدیل نمایند تا نامه اعمال آن ها در دست راست قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از برگزاری راهپیمایی روز عید غدیر بیان کرد:توصیه های زیادی در زنده نگاه داشتند امر اهل بیت(ع) شده است که البته بخش مهمی از این وظایف بر عهده مداحان و هیئت های مذهبی است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902633

دیگر خبرها

  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه