Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی، روز سینما را به اهالی سینما تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن پیام محمد جوروند به شرح زیر است:

امروز روز سینماست. روز نور، صدا و حرکت. روز نگارش حقیقت از دید دریچه روشن دوربین‌ها.

روزی که هنر هفتم به خلق کردن، معنایی دوباره بخشید، به رویاهای انسانی رنگ واقعیت داد، عواطف انسانی را به اوج رساند، ترس و جنون و حادثه را دلپذیر ساخت، سرزمین‌های اعجاز را درنوردید و زمان و مکان را در تخیل سرشار هنرمندان، دیگرگونه، دست یافتنی و دلپذیر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این هنر-صنعت سینما بود که در انقلاب اسلامی بالید و سرآمد همه هنرها شد. حماسه‌های قهرمانان ایران‌زمین را متبلور ساخت و عشق به این آب و خاک تابناک را به رخ جهانیان کشاند و امروزه خوزستان، سرزمین دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از مهدهای رشد و نمو سینما و به پشتوانه بزرگانی چون تقوایی و عیاری و نادری، بر چکاد این کوه سرفراز ایستاده است.

ما پر از خاطره‌ ایم و همین خاطرات است که ما را به ادامه این راه رفته تشویق می‌کند، خاطراتی که سینما به ما بخشیده است تا خود را در تصاویر متحرک روی پرده، خوب یا بد، بازبابیم... یا خاطراتی که خود خلق کرده‌ایم، پیروزمندانه در زیر نورافشانی باشکوه فیلم‌ها بنشینیم و با گریه‌ها و خنده‌های مردمی که برای ساعتی در تاریکی صندلی‌های سالن سینما فرو رفته‎‌اند، هم‌داستان شویم.

و اکنون ما پرده نشینان این تماشاگه پر رمز و راز، در کنار هم و به پاسداشت سختکوشی‌های اهالی و دست‌اندرکاران سینمای استان، این روز ملی را ارج می‌نهیم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ امیر ملاحسن، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فیلم مستند "پنجاه بدر" به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان استان قزوین و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید می شود.

وی افزود: هر ساله بعد از ظهر روز نوزدهم اردیبهشت که مصادف با پنجاهمین روز سال است، مردم قزوین به مصلایی که در میان باغ های جنوب شرقی شهر است می روند و آئینی با عنوان "پنجاه به در" را به پا می دارند که بی شباهت به یک جشن تمام عیار نیست.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانواده ها در باغ های اطراف شهر نشسته و پس از خوردن غذا به خواندن نماز باران باز می ایستند و از قادر متعال می خواهند که با باریدن باران های زندگی بخش بهاری، رزق و روزی کشاورزان و همه مردم را به لطف و کرم خود قوت ببخشد.

گفتنی است بخشی از عوامل تولید این مستند به شرح ذیل است:
نویسنده و کارگردان: محمد مهدی چیت سازها
تصویربردار: وحید گلریز
صدابردار: فرهاد نجفی فرد
تدوینگر: فرهاد نجفی فرد
تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان استان قزوین با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904327

دیگر خبرها

  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • پیام تبریک سرپرست بانک دی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس بانک
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی