Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@15:25:00 GMT

تبصره جدید سازمان خصوصی‌سازی!

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۳۰۶۳

تحریریه پارسینه: بیش از ۱۰ سال از اجرای طرح سهام‌ عدالت می‌گذرد و در حالی که قرار بود سود این سهام در سال ۹۴ به حساب مشمولین واریز شود اما همچنان این اتفاق عملی نشده است. حتی مسئولان سازمان خصوصی سازی که وعده پرداخت سود را به سال ۹۵ یعنی سال گذشته موکول کرده بودند حالا خبر از اولویت بندی سهامداران و پرداخت سهام تا پایان سال ۹۶ می‌دهند!
این روزها که به زمان پرداخت سود سهام عدالت نزدیک می‌شویم سازمان خصوصی‌سازی همچنان در تکاپو است تا تمامی سهامداران نام خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت برسانند و تاکنون ۳۱ میلیون نفر در این سامانه اقدام به ثبت شماره شبای خود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که به وعده مسئولان برای پرداخت سهام عدالت نزدیک می‌شویم سازمان خصوصی‌سازی بحث تازه‌ای را در خصوص اولویت‌بندی سهام عدالت به میان آورده است. به تازگی جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر که برای پرداخت سود سهام عدالت اولویت‌بندی خواهیم داشت، گفت: برای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولینی ‌که شماره شبای خود را وارد سامانه کرده‌اند با اولویت‌بندی دهک‌ها سودها را پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور در انتظار مصوبه شورا هستیم. بر اساس اولویت‌بندی دو دهک پایینی جامعه و افرادی که سهام خود را تا سقف ۱ میلیون تومان تکمیل کرده‌اند سود کامل را خواهند برد.
بر اساس وعده‌های گاه وبی‌گاه مسئولان سود سهام عدالت تا پایان شهریور ماه امسال به حساب مشمولین واریز خواهد شد. با توجه به‌ این که سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال جاری تاکنون از کلیه مشمولین درخواست اعلام شماره شبا کرده است، تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه ما وارد کرده‌اند و ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز صورت حساب‌های خود را در سامانه مشاهده کرده‌اند.
اما حالا اخبار ‌تازه از سوی سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اولویت بندی سهامداران، نشان می‌دهد که این سازمان قصد دارد سود سهام عدالت را برای برخی از سهامداران با تاخیر پرداخت کند.
سازمان خصوصی‌سازی گفته است؛ با توجه به اینکه کل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را به یکباره نمی‌توان اخذ کرد بنابرارین بدیهی‌است که مطابق قانون تجارت، شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان اسفند ماه ۹۶ فرصت خواهند داشت تا سود بخش سهام عدالت را وازیر کنند.
به گفته این سازمان، کلیه شرکت‌ها به موجب قانون تجارت ۸ ماه فرصت دارند پس‌از برگزاری مجامع خود سود را بین سهامداران‌شان توزیع کنند. هلدینگ خلیج فارس‌ از میان این سه شرکت سود خوبی‌ خواهد داشت که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود آن خواهد بود. در حال‌حاضر حدود ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانسود مصوب سایر شرکت‌ها شده که با سود هلدینگ خلیج فارس‌این میزان به حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ خواهد رسید.
سازمان مذکور همچنین اعلام کرده که در هر مرحله‌ای که بتوانیم این سودها را جمع آوری خواهیم کرد اما تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سود جمع آوری شده است. بدین ترتیب با توجه به تمام وعده‌هایی که از آغاز سال تاکنون به سهامداران داده‌ شده است به نظر می‌رسد که سود سهام عدالت در چند مرحله واریز خواهد شد که این پرداختی‌ها تا پایان سال ۹۶ به طول می‌انجامد!

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

دلایل کاهش سود مرحله دوم

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود: فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

میزان سود مرحله سوم سهام عدالت چقدر است؟

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان
سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان
سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان
سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامداران باید چه کاری انجام دهند؟

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است؛ و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

منبع: ایسنا

tags # سهام عدالت سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود