Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:50:10 GMT

تعاونی‌های زنان توسعه می‌یابند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۳۲۱۷

تعاونی‌های زنان توسعه می‌یابند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان از دردست اجرا بودن ۳۳۴۸ شرکت تعاونی زنان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی با ۲۹۷۸۴ نفر عضو و اشتغالزایی ۳۹۵۹۹ نفر در وضعیت در دست اجرا قرار دارند.

وحیده نگین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از دردست اجرا بودن 3348 شرکت تعاونی زنان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی با 29784 نفر عضو و اشتغالزایی 39599 نفر در وضعیت در دست اجرا قرار دارند که بیشترین فراوانی آنها در سه گرایش نساجی، چرم و پوشاک، فرش دستباف و زراعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که 25درصد اعضاء تعاونی های فعال کشور شامل زنان است گفت : درحال حاضر از حدود 96000 تعاونی فعال کشور حدود 10435 تعاونی (معادل 11 درصد) تعاونی زنان است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، به وضعیت مشارکت زنان در سمت های مدیرعامل، هئیت مدیره و بازرسان تعاونی های فعال کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات وارد شده به سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاونی ها، از تعداد کل 79815 نفر مدیرعامل تعاونی های فعال کشور، تعداد 8949 نفر(معادل 11 درصد) بانوان هستند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، به ساماندهی تعاونی های تولیدی موفق زنان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا تعاونی فرااستانی با عنوان تعاون – تجارت ایران با همکاری اتاق تعاون ایران شکل گرفته که منجر به شناسایی بیش از 130 شرکت تعاونی شده است. هدف از تشکیل این تعاونی ایجاد بازار جدید برای تولیدات تعاونی های تحت پوشش و نیز توسعه بازار آنهاست.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، از برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه بیش از پیش تعاونی های زنان خبر داد و گفت: برای این منظور راه اندازی تعاونی های دانش بنیان، تعاونی های فراگیر، تعاونی های تامین نیاز مشاغل خانگی و... در حوزه زنان و همچنین تعاونی های همیار زنان سرپرست خانوار، در دست اقدام است.

انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S7,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، میثم مداحی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های کارگری استان اصفهان ضمن قدردانی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: هیئت استان اصفهان حدود دو سال بود که با سرپرستی اداره می‌شد و خوشبختانه امروز هیئت تعیین تکلیف شد.

وی افزود: مجمع امروز که در انتخابات حاضر بود، پشتوانه بسیار خوبی برای هیئت محسوب می‌شود و همین جا اعلام می‌کنم که ما نیز که همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود.

نشست رئیس فدراسیون ورزش کارگری با کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامیجواد رمضی باز هم رئیس فدراسیون ورزش کارگری شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خطاب به کاندیداهای مجمع گفت: امروز دیگر رقابت تمام شده و باید رفاقت جایگزین رقابت شود؛ همه کسانی که کاندید شدند، ظرفیت بزرگی دارند و خواهشمندیم که از این ظرفیت در راستای گسترش و اعتلای ورزش کارگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: ورزش کارگری اصفهان در گذشته حرف‌های زیادی در سطح کشور داشت و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت