Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@11:22:25 GMT

ماجرای مرموز «برنج طارم مولایی»

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۳۷۷۶

ماجرای مرموز «برنج طارم مولایی»

به گزارش پارس نیوز،

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-مجید مکی- چرا «برنج طلایی» (گلدن رایس)، برغم اینکه از پشتوانه علمی و تحقیقاتی بسیار قوی برخوردار بوده و حامیان بزرگی چون بنیاد بیل گیتس داشته و در سال ۲۰۰۰ تبلیغ آن روی مجله تایم درج شد، پس از ۱۷ سال نتوانسته مجوز کشت تجاری در هیچ کشوری به دست آورد و با مخالفت‌های بسیار جدی مواجه شده؟ در مقابل، «برنج طارم مولایی»،‌ برنج دگرژن‌شده مشابه، این روزها به سادگی در حال به دست آوردن مجوز کشت تجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا انتصاب آقای عیسی کلانتری به ریاست سازمان محیط زیست، بعنوان کسی که مدافع تولیدات دگرژن‌شده است،‌ با این هدف نیست که راه کشت تجاری «برنج طارم مولایی» را هموار کند؟‌

توجه کنیم که خاستگاه هر دو گونه برنج دگرژن‌شده به مؤسسه بین‌المللی تحقیقات برنج فیلیپین می‌رسد و سرپرست پروژه «برنج طلایی» آقای جرارد باری است که تا سال ۲۰۰۳ در مونسانتو در سمت‌های بالای تحقیقاتی شاغل بود.

به لینک های زیر توجه کنید:

Gerard Barry

Golden rice Wikipedia

?Golden Rice: Lifesaver


منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی طارم مه آلود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: از امروز وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان طی روز‌های آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر