Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نمایشگاه امسال ۲۸ استان کشور حضور پیدا کردند که آثار و صنایع خود را در قالب ۳۰ رشته متنوع و در ۱۱۶ غرفه به همشهریان عرضه کردند.

پروانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه،با اشاره به استقبال بی‌نظیر همشهریان از نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان اظهار داشت: 400 میلیون تومان صنایع‌دستی در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در استان کرمانشاه به فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نمایشگاه امسال به طور میانگین بیش از 19 هزار نفر بازدید کردند که با توجه به این تعداد بازدید کننده فروش قابل توجهی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه نمایشگاه در روز دوشنبه 20 شهریور ماه عنوان کرد: در اختتامیه نفرات برگزیده مورد تقدیر و به آنها تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.

حیدری افزود: در نمایشگاه امسال 28 استان کشور حضور داشتند که آثار و صنایع خود را در قالب 30 رشته متنوع و در 116غرفه به همشهریان عرضه کردند.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه هدف این اداره کل از برپایی این نمایشگاه علاوه بر فروش، ارائه توانمندی‌های استان بود بیان کرد: در نمایشگاه امسال آثار کاربردی مانند چرم، آثارچوبی و شیشه‌ای، حصیربافی، گیوه و مسگری با استقبال بیشتری روبرو شدند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی از 15 تا 20 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی واقع در پارک شاهد کرمانشاه برگزار شد گفت: به منظور انسجام‌بخشی به صنایع دستی استان و ایجاد بازار فروش مناسب، به زودی دو بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه علاوه بر این، طبقات خانه قدیمی صنایع دستی که در خیابان دبیراعظم واقع شده را تا یک ماه آینده آماده‌سازی خواهیم کرد بیان کرد: تا به محلی برای عرضه و فروش صنایع دستی تبدیل شود و بدین ترتیب دو مکان دائمی عرضه و فروش صنایع دستی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور ماه امسال عملیات اجرایی آن به اتمام و‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای احداث بازارچه‌های دائمی تاکنون 150 میلیون تومانی هزینه و 100 میلیون دیگر نیاز است بیان کرد: به منظور مرمت حمام حاج شهبازخان به عنوان یک مکان تاریخی و مرکز خلاقیت صنایع دستی در حمام حاج شهبازخان با همکاری سازمان یونیدو فعالیتهایی عملی و مکاتبات در سال 95 انجام شده و طرح اقدامات اولیه و مرمت آن توسط اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام و قرار بر این است که کارهای مربوط به تجهیز این بنا توسط سازمان یونیدو انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز خلاقیت و نوآوری دارای کتابخانه و نمایشگاه‌های تخصصی مربوط به صنایع دستی است افزود: اولین استانی هستیم در کل کشور که در حال انجام این کار هستیم و این مرکز از شهریور تا آبان ماه راه‌اندازی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در سال 95 قرار بر این شد که مکان قبلی صنایع دستی در دبیراعظم به مجمع صنایع دستی واگذار شود اظهار کرد: تا تعدادی از صنعتگران در این مکان مشغول به فروش، آموزش و تولید صنایع دستی شوند و در زمینه نمونه‌سازی محصولات صنایع‌دستی هم این افراد در حال تهیه پنج نمونه مربوط به گیوه هستند تا در صورت تأیید وارد بازار شوند.

حیدری با بیان اینکه در واگذاری شرکت شهرکهای صنعتی تفاهم نامه‌ای منعقد شده است گفت: این غرفه‌ها واگذاری آن در حال انجام است و در نتیجه از متقاضیان ثبت‌نام تا با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی وارد همکاری تا فضایی را به عنوان شهرک صنایع دستی راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی ثبت ملی شده است عنوان کرد: اکنون نیز پرونده آن در حال رسیدگی است تا به ثبت جهانی نیز برسد و در سال 95 گلیم هرسین ثبت نشان جغرافیایی به صورت ملی را دریافت و عملیات اجرایی آن برای ثبت ملی در حال انجام است.

حیدری با اشاره به اینکه اکنون پرونده «روستای فش» از توابع شهرستان کنگاور برای ثبت ملی شدن در حال انجام است افزود: این روستا با معماری و ساخت و ساز سنتی بیش از 100 کارگاه آموزشی صنایع دستی دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همچنین نمایشگاه‌های صنایع دستی به صورت فصلی در استان نیز برگزار می‌شود عنوان کرد: در مدت این چند ماه یک نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان سرپل‌ذهاب به صورت فصلی و 10 روزه و یک نمایشگاه نیز در کنار جشنواره گیاهان در روانسر برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود بی‌رویه کالاهای چینی اظهار کرد: در این راستا در سال 95 دوره آموزش کارشناسان و ارزیابی‌کنندگان صنایع‌دستی را برگزار کردیم تا ضمن شناسایی محصولات صنایع دستی بومی از واردات بی‌رویه این کالاهای چینی در گمرکها ممانعت به عمل آید و معاونت سازمان مرکزی میراث فرهنگی نیز پیگیر این قضیه است.

حیدری با اشاره به اینکه تولید صنایع دستی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است گفت: صنایع دستی تمام مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله دانش‌بنیان بودن، درون‌زا بودن و مردمی را دارا است و در صورت حمایت جدی از صنایع دستی زمینه‌های اشتغال زایی و رونق تولید به بار می‌آورد زیرا صنایع دستی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و با یک سرمایه اندک می‌تواند موجب رونق اشتغالزایی در کشور،فروش بیشتر محصولات و افزایش رونق تولید شود.

وی با بیان اینکه رشته‌های صنایع دستی باید به صورت نمایشگاه تخصصی صنایع دستی تجهیز شود گفت: نمایشگاهی که تخصصی صنایع دستی باشد و هیچ رشته‌ای را به غیر از آن در خود داخل نکند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد تاکنون هر کاری که به صورت دستی هم انجام می‌شد به عنوان صنابع دستی تخصصی معرفی می‌کنند افزود: صنایع دستی هنر صنعت است کار دست نیست و از این به بعد در نمایشگاه‌ها و مجوزهایی که صادر می‌شود تنها رشته‌هایی که دارای کد و مجوز صنایع دستی هستند پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد