Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان امام حسین (ع) در روز بیست و یکم ذی‌الحجه به منزلگاه زَرود (زُرود) رسید و احتمالا شبی را در این منطقه گذرانده است. منطقه زَرود دارای حوض و برکه بوده و به درستی فاصله آن تا مکه معلوم نیست. این منطقه میان منطقه بنی‌عبس و بنی‌یربوع بوده و منطقه مهم تقتصادی به شمار می‌رفته است.
چادر مجلل و باشکوه زهیر در منطقه زَرود افراشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصری نیز در این منطقه بوده است؛ بنابراین گزارش، امام حسین (ع) در منطقه زَرود با عبدالله‌بن‌سلیم و مذری‌بن‌مشمعل ملاقات کرده و گزارش شهادت مسلم‌بن‌عقیل و هانی‌بن‌عروه را دریافت کرده است. این گزارش باعث گسستن گروهی از کاروان امام حسین (ع) شد.
شایان ذکر است همراهان آبگاه جهینه مجمع‌بن‌زیاد، عباد‌بن‌مهاجر و عقبة‌بن‌صلت در منزلگاه زَرود اعلام وفاداری کردند. مهم‌ترین حادثه این منزلگاه پیوستن زهیر‌بن‌القین‌بحلی به امام حسین (ع) است. او در این نقطه در چادر بود که امام سوم شیعیان یکی از یاران را به سراغش فرستاد تا امام حسین (ع) را همراهی کند و زهیر به تحریک همسرش دهلم یا دیلم به امام سوم شیعیان پیوست.
خاطرنشان می‌شود برخی نوشته‌اند زهیر عثمانی بود و قصد همراهی نداشت و امام حسین (ع) با شیوه شیرین و خاص خود او را جذب و همراه کرد.
منابع:
۱. معجم‌البلدان
۲. مقتل‌الحسین مقرم
۳. الامام‌الحسین (ع) و اصحابه
۴. آینه در کربلاست (محمدرضا سنگری)

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • فرصت ویژه برای پورحمیدی/ دروازه بان تراکتور صدرنشین می شود؟
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم