Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری برنا استان تهران، حسین سروری بخشدار مرکزی تهران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک عید غدیر خم و ولادت امام موسی کاظم (ع) گفت : بخش مرکزی تهران با ۷ میلیون نفر جمعیت ساکن شهری و روستایی و برخورداری از روستاهایی با قدمت تاریخی چند صد ساله و فرهنگ ها و آیین های بومی و محلی غنی بعنوان مهمترین بخش کشور تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی تهران ادامه داد: روستاهای بخش مرکزی با ظرفیت تولیدات دامی ، کشاورزی ، صنایع دستی و مزیت کم نظیر گردشگری همچون نگینی ارزشمند مرکز و شرق تهران را در بر گرفته اند.

بخش مرکزی تهران افزود: در نتیجه برخی نارسایی ها در گذشته برخی از ساکنان مناطق روستایی در شهر تهران ساکن شده بودند که با برنامه های دقیق مهاجرت معکوس زمینه حضور مجدد آنها در روستا فراهم شده است که آمارهای ارائه شده تایید کننده این مهم هستند.

سروری در معرفی روستاهای بخش مرکزی تهران گفت : روستاهای ده ترکمن ( همه سین) و هاجر آباد سرخه حصار ،تلو بالا تلو پایین چمن آب ،یان چشمه از جمله مهمترین روستاهای بخش مرکزی با قدمتی ۴۰۰ ساله منطقه ای بکر و طبیعی در فاصله ۵ الی ۷ کیلومتری تهران همجوار پارک ملی سرخه حصار و حاشیه پارک های ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود می باشد.

بخشدار مرکزی تهران در ادامه با معرفی ظرفیت های بخش مرکزی گفت: آب و هوای مطبوع و پاک بدون آلودگی های معمول روستاهای بخش مرکزی را بعنوان شش تنفسی شهر تهران مطرح کرده است که منطقه سبز کمربند شرق تهران تاثیر بسزایی در تامین هوای پاک این منطقه دارد.

سروری تاکید کرد: با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان تهران، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ،اداره کل حریم شهرداری و شورای روستا ها و دهیاری های بخش مرکزی به دنبال توسعه پایدار روستایی با تمرکز بر گردشگری تندرستی و پیاده سازی طرح اقامتگاه بوم گردی هستیم که با یاری خدا و همکاری دستگاه های مسئول این مهم به انجام خواهد رسید.

بخشدار مرکزی تهران در توضیح امور اجرایی جشنواره ملی بومی، محلی و طبیعت گردی آی گل گفت: جشنواره های فرهنگی و هنری رویکردی چندگانه در حوزه های فرهنگی گردشگری و توسعه کسب و کار و اشتغالزایی دارند که مهمترین آنها نمایش توانمندی های بخش مرکزی، دستاوردها و توسعه عمرانی و اجتماعی روستایی و معرفی مزیت های بکر گردشگری و طبیعت گردی مناطق همه سین و هاجر اباد می باشد. در این جشنواره سعی شده علاوه بر احیا سنن و آیین های محلی بر رونق اقتصادی بخش روستایی و عشایری تاکید ویژه داشته باشیم.

سروری ادامه داد: در این جشنواره اقوام مختلفی از سراسر کشور از جمله کرد های با فرهنگ غرب کشور، لرها و بختیاری های غیور زاگرس نشین و عشایر استان تهران، ترکمن های حوزه ترکمن صحرا و استان گلستان و کرمانج های استان خراسان، ترک های مهاجر استان تهران و دیگر اقوام محلی و عشایر حاشیه با لباس های محلی و چادر های اسکان خویش حضور دارند و به اجرای برنامه های شاد و مفرح در طول مدت برگزاری جشنواره می پردازند.

سروری در پایان تاکید کرد: این جشنواره ملی روستایی و عشایری با حضور دکتر سید ابولفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سید حسین هاشمی استاندار تهران، حسن کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و دیگر مسئولان دولتی استان تهران طی سه روز از ۲۲ الی ۲۴ شهریور از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در روستای همه سین بخش مرکزی تهران واقع در انتهای ورودی شرقی پارک ملی سرخه حصار در اتوبان شهید یاسینی تهران برگزار می شود.

گفتنی است، اولین جشنواره ملی بومی، محلی و طبیعت گردی آی گل از با حضور مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران، دکتر سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، ساعت 10 صبح فردا چهارشنبه بیست دوم و شهریورماه در روستای همه سین از توابع بخشداری مرکزی و فرمانداری تهران گشایش می یابد و تا 24 شهریور ماه 96 ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند