Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@03:42:13 GMT

گرانی گوشت قرمز /قیمت سایر اقلام اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۴۳۴۲

گرانی گوشت قرمز /قیمت سایر اقلام اعلام شد

به گزارش پارس نیوز،

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خرده فروشی گروه‌های تخم مرغ ۱.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۲ درصد، گوشت مرغ ۰.۶ درصد و قند و شکر ۰.۲ درصد در هفته منتهی به هفدهم شهریورماه نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت.

همچنین قیمت خرده فروشی گروه‌های لبنیات، برنج، حبوب، میوه‌های تازه، چای و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود و قیمت خرده فروشی گوشت قرمز ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد در مدت مشابه افزایش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته قبـل بـدون تغییـر بـود. بهـای تخم مرغ معادل ۱.۸ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۱۱۰ هزار تا ۱۳۵ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه‌های برنج و حبوب قیمت تمام اقلام ثابت بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انار عرضه نمی‌شـد و سـیب گلاب عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای سـیب گلاب معادل ۹.۹ درصـد، گلابـی ۲.۴ درصد، انگور ۱.۸ درصد و طالبی ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گـروه بـین ۰.۳ درصـد تـا ۲۱.۳ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای بادنجان معادل ۵.۴ درصـد، لوبیـا سـبز ۱.۲ درصـد و سبزی‌های برگی ۱.۵ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گـروه بـین ۰.۸ درصـد تـا ۵.۶ درصـد کـاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند بدون تغییر بود. قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معـادل ۱.۴ درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ ۰.۶ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل ۰.۱ درصد و شکر ۰.۴ درصد کاهش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

تغییرات یکساله

براساس آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در هفته منتهی به هفدهم شهریورماه نسبت به هفته مشابه سال گذشته قیمت لبنیات ۸.۵ درصد، تخم مرغ ۱۷.۷ درصد، برنج ۳.۲ درصد، حبوب ۱۶.۳ درصد، میوه‌های تازه ۹ درصد، سبزی‌های تازه ۲۱.۹ درصد، گوشت قرمز ۱۶.۶ درصد، گوشت مرغ ۳.۹ درصد، چای ۲۳.۷ درصد و روغن نباتی ۴.۶ درصد افزایش داشت. همچنین قیمت خرده فروشی قند و شکر ۱۰ درصد در مدت مشابه کاهش داشته است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد