Web Analytics Made Easy - Statcounter


ری- دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: ۲۰۱ مورد از اماکن جنوب تهران آماده مدیریت بحران هستند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، احمد غلامی پیش از ظهر سه شنبه در دومین نشست فصلی مدیریت بحران که با حضور محسن کریمی، مشاور شهردار این منطقه برگزار شد، گفت: مدیریت بحران اماکن و به ویژه مجتمع های مسکونی یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است و به همین منظور ارزیابی و بررسی اماکن آسیب پذیر و پرخطر در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی ایجاد حساسیت و جلب مشارکت و تعامل از سوی اداره ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران را از مهمترین اهداف نشست های فصلی برشمرد و افزود: تمامی ادارات و نهادهای شهری ملزم به تهیه اطلاعات کلیدی و بررسی ایمنی تمامی اماکن و مجتمع های مسکونی شدند تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بتوانند در کوتاه ترین زمان بحران های احتمالی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری نسبت به تشکیل مدیریت بحران در اماکن اقدام کرده است، گفت: شناسایی اماکن آسیب پذیر، هماهنگی با مسئولین و مدیریت اماکن، برگزاری دوره های آموزشی امدادی، تهیه سند مخاطرات اماکن و در نهایت برگزاری مانورهای آمادگی از جمله مراحل فرآیند تشکیل مدیریت بحران در اماکن است.

غلامی به شکل گیری مدیریت بحران و آمادگی ۲۰۱ مورد از اماکن منطقه ۲۰ طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: آموزش و شکل گیری مدیریت بحران در یک صد و ۶۵ مکان اعم از مدارس، سراهای محله، ساختمان های اداری و مجتمع های مسکونی نیز در برنامه سال جاری مدیریت شهری قرار دارد که طبق برنامه زمان بندی شده اجرا می شود.

این نشست با ارائه نقطه نظرات اعضاء ستاد مدیریت بحران در خصوص نحوه ارزیابی اماکن پرخطر ادامه یافت و مدیر دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده نیز توضیحاتی در خصوص روند نوسازی بافت های فرسوده ارائه کرد.

نشست فصلی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۰ با حضور مشاور شهردار منطقه، دبیر ستاد مدیریت بحران و مدیران ارشد و اجرایی شهرداری منطقه ۲۰ و نمایندگان و اعضاء تخصصی و عمومی ادارات شهرری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزارشد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روز‌های آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و... اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

یگانه از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتما از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلا از جابجایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولا همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصا کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

یگانه درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصا در نوار مرزی استان طی روز‌های آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتا قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه