Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران گفت: دفترچه های درمان روستایی بیش از 90 درصد هزینه های درمانی را جبران می کند در حالی که دفترچه های تامین اجتماعی که امروز جزو ویترین دفترچه های درمانی کشور محسوب می شود حداکثر 30 درصد، جبران هزینه می کند.

به گزارش ایرنا ، مهدی ابارشی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد : در قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب سال 83، بیمه های درمانی و اجتماعی به عنوان 2 حوزه اصلی دنبال می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : امروز با تدبیر دولت به عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ، هیچ ایرانی فاقد دفترچه های درمانی وجود ندارد و توانسته ایم آنچه را که در حوزه نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی تحت عنوان بیمه های درمانی مطرح می شود، پوشش 100درصدی دهیم.
ابارشی اظهار کرد: هر کسی که امروز فاقد دفترچه درمانی است حتی اگر بیمه شده اصلی نباشد، از طفل خردسال گرفته تا فرد بالای 100 سال می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و تکمیل فرم مربوطه ، دفترچه درمان دریافت کند.
وی دفترچه درمان روستایی را بهترین نوع دفترچه بیمه اعلام کردو افزود : دفترچه های درمان روستایی بیش از 90 درصد هزینه های درمانی را جبران می کند در حالی که دفترچه های تامین اجتماعی که امروز جزو ویترین دفترچه های درمانی کشور محسوب می شود حداکثر 30 درصد، جبران هزینه می کند و 70 درصد فرانشیز دارد.
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران با اشاره به نظام ارجاع در دفترچه های درمان روستایی گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن درگیر هستیم ،نبود سیستم ارجاع در حوزه درمان است به گونه ای که فرد برای درمان بیماری سرماخوردگی خود با هزینه اندک به متخصص مراجعه می کند و برای این بیماری ساده ، ده ها برابر برای دولت هزینه ایجاد می کند.
وی گفت : در حوزه دفترچه های درمان روستایی ، یک مسئله روانی و جود دارد که از آن به عنوان دفترچه ای بی ارزش قلمداد می شود در صورتی که با صراحت بیان می کنیم که این دفترچه ها ، با ارزش ترین دفترچه درمان در کشور است.
ابارشی اظهار کرد: در آینده ای نزدیک دفترچه های بیمه های همگانی نیز تحت نظام ارجاع قرار می گیرند.
وی در خصوص بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بیمه های اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 84 با هدف پوشش تامین اجتماعی برای ساکنین مناطق روستایی و عشایری فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه ساکنین شهرهای زیر 20 هزارنفر و کشاورزان غیرساکن را نیز شامل می شود.
وی افزود: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان اولین ثمره قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران گفت : نزدیک به 70 سال است که از خدمت تامین اجتماعی در کشور برخورداریم و فعالیت هایی نیز انجام و اقشار خاصی از آن بهره مند شده اند اما آن چیزی که قانون اساسی و برای دولت تعیین کرده با بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر رخ داد.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است .
نیمی از جمعیت شهرستان پیشوا ساکن مناطق روستایی هستند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند