Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این شرایط و با توجه به اتمام تاریخ مصرف داعش، جبهه استکبار استراتژی دیگری برای بی‌ثبات سازی کشورهای اسلامی اتخاذ کرده است که عبارت است از فعال کردن گسل‌های قومیتی؛ استخوان‌هایی لای زخم، که عمدتا سال‌ها پیش توسط انگلستان تعبیه شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛خوبان:طیسالهای اخیر کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه به بلایخانمان سوز افراط‌گرایی دچار بوده‌اند چرا که دنیای استکبار با هدف مستهلک کردن توان جهان اسلام، در صدد بازآفرینی جنگ‌های مذهبی سی‌ساله در میان مسلمانان برآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح آنکه جنگ‌های سی‌ساله، به درگیری‌های پیروان دو مذهب کاتولیک و پروتستان در فاصله سالهای ۱۶۱۸ تا ۱۶۴۸ اطلاق می‌گردد که در منطقه اروپای مرکزی رخ داد و تبعات زیانبار فراوانی برجای گذاشت.

به همین منظور در آوریل ۲۰۱۳ گروهی تروریستی موسوم به حکومت اسلامی عراق که انشعابی از القاعده به شمار می‌رفت با پشتیبانی جبهه استکبار به سوریه و سپس عراق حمله کرد و با تصرف قسمت‌هایی از سوریه و عراق نام خود را به دولت اسلامی عراق و شام تغییر داد.

این گروه تروریستی که به اختصار “داعش” نامیده می‌شود دارای گرایش سلفی‌گری بوده، به نام اجرای دستورات اسلام و مبارزه با بدعت، به تکفیر قشر کثیری از مسلمانان می‌پردازد و در مناطق تحت سیطره خود مبادرت به کشتار بی‌رحمانه آنان می‌نماید؛ این امر با هدف ایجاد تفرقه و تنفر مذاهب اسلامی از یکدیگر صورت گرفت که ذیل پروژه ایجاد جنگ مذهبی سی‌ساله در میان مسلمانان تعریف می‌شود.

داعش که در ابتدا توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند و موجی از وحشت در سوریه و عراق ایجاد نماید؛ با هم‌افزایی نیروهای مقاومت، رفته‌رفته به عقب رانده شد و اکنون پس از آزادسازی موصل و حلب، این گروه تروریستی دچار افول شده است و اندکی تا اضمحلال فاصله‌ دارد.

در این شرایط و با توجه به اتمام تاریخ مصرف داعش، جبهه استکبار استراتژی دیگری برای بی‌ثبات سازی کشورهای اسلامی اتخاذ کرده است که عبارت است از فعال کردن گسل‌های قومیتی؛ استخوان‌هایی لای زخم، که عمدتا سال‌ها پیش توسط انگلستان تعبیه شده‌اند.

بارزترین نمونه این تلاش را اکنون در کشور عراق شاهد هستیم که رژیم‌صهیونیستی بی پرده از جدایی‌طلبی اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند به نحوی که نتانیاهو چندی پیش در دانشگاه تل‌آویو گفت: «کردها مردمی سلحشور هستند که تعهد و میانه‌روی سیاسی خود را اثبات کرده‌اند. آن ها لیاقت استقلال سیاسی را دارند.»

هدف رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان این است که علاوه بر تضعیف دولت مرکزی عراق، تمایلات جدایی‌طلبانه را در مناطق کردنشین ترکیه، سوریه و ایران نیز برانگیزد.

با توجه به معارضه اکراد ترکیه و سوریه با دولت‌های مرکزی، احتمال تشدید فعالیت‌های استقلال‌طلبانه در این کشورها وجود دارد اما از آنجا که کردها اولین اقوام ایرانی هستند که به این سرزمین وارد شده‌اند و پیوندی وثیق با ایران دارند، این توطئه در ایران کارساز نخواهد بود؛ مع الوصف دولتمردان بایستی با هوشیاری تحرکات این رژیم را رصد نموده و از اقداماتی که موجب تحریک گسل‌های قومیتی می‌گردد اجتناب نمایند.

محمدسعید ابراهیمی فعال دانشجویی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به تحرکات برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان، گفت: نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از معلمان داشتند، در مورد برخی از تحولات در کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال این موضوع خطرناکی است به لحاظ اینکه این کشورها با توجه به حوادث خونینی که توسط صهیونیست ها در غزه و فلسطین رقم خورده و می خورد و هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین را به خاک خون کشاندند، این وضعیت قابل هضم و توجیه نیست.

وی بیان کرد: رهبران کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. باید خود را در مقابل ملت هایشان، ملت های اسلامی و ملت های تاریخ ببینند و پاسخگو باشند به لحاظ اینکه از جرثومه ای حمایت می کنند که کشتاری بی رحمانه در طول سال های گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین وغزه مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست