Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:44:26 GMT

500 گروه جهادی در خراسان رضوی به محرومیت‌زدایی مشغولند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۴۷۹۷

500 گروه جهادی در خراسان رضوی به محرومیت‌زدایی مشغولند

مسئول اردوهای جهادی سپاه امام رضا(ع) از حضور 500 گروه جهادی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: به برکت امام هشتم سه هزار جهادگر از سایر استانها در سطح استان به محرومیت‌زدایی مشغولند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی قربان‌پور اول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار کاشمر بصیر،از حضور 500 گروه جهادی در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: هر گروه جهادی 20 نفر عضو دارد و در مجموع 10 هزار نفر نیروی جهادی در استان مشغول کار جهادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اردوهای جهادی سپاه امام رضا(ع) گفت: نیروهای جهادگر ما در شش عرصه اقتصاد مقاومتی، عمرانی، علمی و آموزشی، فرهنگی و تبلیغی و عرصه تربیت بدنی فعالیت می‌کنند که تاکنون کارهای بسیار شاخصی در عرصه‌های نوسازی مدارس، ساخت سوله ورزشی برای روستائیان و سایر موارد حول محور محرومیت‌زدایی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوی با توجه به گستردگی فعالیتهای انجام شده در عرصه‌های مختلف به کسب جایگاه اول در سطح کشور نزدیک شده است و امیدواریم که این حرکت‌ها ادامه داشته باشد و شاهد رشد بیشتر حرکت‌های جهادی در همه عرصه‌ها باشیم.

قربان‌پور اول در رابطه با جایگاه استان در سطح کل کشور افزود: در حال حاضر نمی‌شود گفت که استان در جایگاه اول، دوم یا سوم قرار گرفته چون استانهای خوزستان و مازندران هم در کنار استان ما در یک سطح جلو می‌روند و تا کنون هر سه در بحث اردوهای جهادی کارهای قوی ارائه دادند؛ اما با توجه به نظرات تهران، گستردگی فعالیت‌های اردوهای جهادی در خراسان رضوی بسیار بیشتر از سایر استانها است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری جایگاه اول را از آن خود کنیم.

وی با بیان این مهم که خوشبختانه بر اساس امتیاز بندی‌ها، مدیریت اردوهای جهادی استان هم در سطح کشور مقام بالاتری از همه استانها دارد در پاسخ به خبرنگار ما که از ابتدای سال جاری تا کنون چند تا اردوهای جهادی در سطح خراسان رضوی برگزار شده گفت: ما سه هزار نفر جهادگر از استانهای مختلف کشور مانند قم، فارس، تهران، البرز، اصفهان، گلستان، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و دانشگاه امام حسین(ع) در سطح استان پذیرش کردیم و تاکنون حدود هفت هزار نفر روز در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند و به محرومیت‌زدایی مشغولند.

قربان‌پور اول تصریح کرد: خراسان رضوی در بحث پذیرش جهادگر از سایر استانها مقام اول را دارد و ما تقریبا هیچ استانی را در این جایگاه نداریم و به برکت امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که از سایر استانها به اینجا تشریف می‌آورند و ما افتخار میزبانی این عزیزان را داریم و مردم محروم هم از خدماتشان استفاده می‌کنند.

مسئول اردوهای جهادی سپاه امام رضا(ع) در بحث خودسازی اردوهای جهادی که چقدر می‌تواند در اخلاق و رفتار جوانان ما تأثیرگزار باشد؟ بیان داشت: بحث خودسازی پایه اصلی اردوهای جهادی است؛ به عبارتی اردوهای جهادی برای خودسازی تشکیل شده و در اولویت اول قرار دارد و انجام امور عمرانی و سایر موضوعات در مرحله بعدی است.

وی ادامه داد: سخن یکی از جهادگران دانشگاه امام حسین(ع) است که در حال حفر کانال گفته بود هر بیلی که به این زمین سخت می‌زنم دارم یک بیل هم به قلب خودم می‌زنم که مثل این زمین سخت شده و این یک نمونه از نتیجه خودسازی‌ها است و مصداق بارز دیگر شهید حججی، شهید شفیعی، شهید زهرایی و همه شهدای جهادگر ما هستند که طبیعتا چه در رفع محرومیت زدایی و چه در بحث ایثار و شهادت همیشه شاخص بودند.

قربان‌پور اول با اشاره به گستردگی انتشار عکس و تصاویر حضور شهید حججی در اردوهای جهادی ابراز کرد: خوشبختانه جهادگران ما چه از اول انقلاب که جهاد سازندگی بود و چه اکنون که بسیج سازندگی است در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، بهداشت و درمان و سایر موارد که نیاز به حضور فعال بوده شاخص بودند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه جهت شناخت بیشتر نوجوانان و جوانان با شهید حججی‌ها چه برنامه‌هایی در اردوهای جهادی گنجانده شده است؟ گفت: رده عرصه فرهنگی تبلیغی ما یک رده تخصصی با عنوان بسیج طلاب و بسیج اساتید دارد که آیتم‌هایی را حول همین محور برای اردوهای جهادی طراحی کردند.

مسئول اردوهای جهادی سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: مبحث ایثار و شهادت و آشنایی با سرداران جنگ از گذشته تاکنون مثل سردار سلیمانی، معرفی شهدای شاخص، تصحیح قرائت‌های نماز، مبحث احکام، آشنایی با مسائل اعتقادی، خداشناسی، امام شناسی، دین شناسی، بصیرت‌افزایی سیاسی و اجتماعی و مشاوره از جمله فعالیت‌های ما در اردوهای جهادی است که با همکاری طلاب و فعالان حوزه فرهنگی انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: روحیه جهادی را مختص اردوهای جهادی ندانیم، بلکه امروز ضرورت دارد این روحیه را در همه عرصه‌ها بویژه عرصه اقتصادی و فرهنگی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است جهت پیشرفت و توسعه کشورمان گسترش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد