Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان سه شنبه در حاشیه راه اندازی این ایستگاه تحقیقاتی در بخش گنبکی ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه به عنوان یکی از طرحهای منحصر بفرد در کشور به علت کمبود اعتبار و تخصیص نیافتن ردیف اعتباری به مدت 10سال راکد مانده بود که امروز با حضور نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی از سر گیری شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرمزد نقوی اظهار داشت :این پروژه تحقیقاتی در سطح 500هکتار از سر گیری خواهد شد که حجم کاری در نظر گرفته شده برای توسعه آن در آینده 4هزار هکتار می باشد.
وی گفت : با توجه به اینکه 80درصد نزولات جوی در این منطقه تبخیر می شود توجه به راه اندازی این گونه از سامانها در کشور از ضروریات می باشد .
وی با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یک پروژه فرا ملی که می تواند نقش به سزایی درصیانت از منابع آبی شهرستان ریگان داشته باشد و مورد حمایت جهانی قرار گرفته است افزود: ترمیم و تکمیل این ایستگاه و سامانه تحقیقاتی نیازمند اعتیارات لازم در سایه توجه جدی مسئولان می باشد.
نماینده مردم شهرستانهای بم ،ریگان فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی هم در این ارتباط بهخ خبرنگار ایرنا گفت : با اشاره به اینکه این مرکز تحقیقاتی از مراکز اموزشی وپزوهشی وبین المللی می باشد باید تلاش شود تا به جایگاه اصلی خود در کشور برسد .
حبیب الله نیکزادی پناه افزود: منطقه ما در یک منطقه خشک قرار گرفته و بارندگی در این مناطق بسیار محدود می باشد لذا تقویت سفرهای اب زیر زمینی با اجرای این گونه طرح ها می تواند نقش موثری در تقویت و ماندگاری سفره های اب زیر زمینی داشته باشد .
نماینده شهرستانهای شرقی استان در مجلس شورای اسلامی گفت : این پروژه بین المللی در شهرستان ریگان به مدت 10سال مورد بی مهری قرار گرفته بود که با تامین اعتبار امروز مجددا کار تحقیقاتی آن در این شهرستان آغاز شده است .
وی گفت : امسال برای تکمیل این پروزه بین المللی ردیف مالی مستقلی در بودجه کشوری در نظر گرفته خواهد شد.
نیکزادی پناه گفت این طرح به صورت طرح الگویی می تواند در سایر نقاط کشور اجرایی شود .
ایستگاه تحقیقاتی و آبخوان داری و مرکز پخش سیلاب بخش گنبکی شهرستان ریگان در سال 75در ریگان به منظور تولید چوب و محصولات کشاورزی وگیاهان دارویی ،تولید نهال ، پرورش دامهای مقاوم منطقه و ایجاد صنایع جانبی وحفظ و تقویت سفره های آب زیر زمینی راه اندازی شد.
ریگان کانون بحران ریزگردها بعد از خوزستان دومین نقطه کشور می باشد که تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد .
خبرنگار : موسی ملائیان **انتشار ک بهنام احمدی *
7442/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل امروز در رویداد معرفی آیپدهای خود، از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین تبلت خود یعنی آیپد پرو رونمایی کرد. این آیپد در دو اندازه ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی عرضه خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که اپل، آیپد پرو را باریک‌ترین محصول تاریخ خود می‌نامد، چرا که ضخامت آن ۵.۱ میلی متر است.

آیپد پرو از تراشه جدید اپل به نام M۴ بهره می‌برد، این در حالی است که لپ‌تاپ‌های اپل در حال حاضر با تراشه‌های M۳ ساخته و عرضه می‌شوند. به گفته اپل تراشه M۴ یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی است.

همچنین آیپدهای پرو، نوع جدیدی از نمایشگر OLED را خواهند داشت. فناوری به‌کار رفته در این صفحه نمایش، همان فناوری است که در آیفون‌ها دیده می‌شود اما توسعه یافته‌تر؛ در نتیجه صفحه نمایش‌های آیپد پرو، وضوح بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی خواهند داشت. برای ساخت این صفحه‌نمایش‌ها، فناوری OLED توسعه یافته و با نام Ultra Retina XDR معرفی شده است.

امروز در رویداد رونمایی از تبلت‌های اپل، در کنار آیپد پرو از آیپد ایر و قلم اپل نیز رونمایی شد. این‌ دو سری آیپد اولین مدل‌های جدید آیپد هستند که اپل از اکتبر ۲۰۲۲ عرضه کرده است. اپل از زمان عرضه آیپدها در سال ۲۰۱۱ بروزرسانی در خط تولید خود نداشت، اما امروز با رونمایی از این آیپدها، طرفداران خود را غافلگیر کرد. گفته شده است که از هفته آینده آیپدها در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

منبع: cnbc

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904020

دیگر خبرها

  • نیوزلند از ایستگاه فضائی بین المللی (عکس)
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند