Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:52:46 GMT

معرفی باندهای مدیریت کودکان خیابانی به وزارت اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۴۹۵۰

معرفی باندهای مدیریت کودکان خیابانی به وزارت اطلاعات

همدان - معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: باندهای مدیریت کودکان خیابانی به وزارت اطلاعات معرفی می‌شوند و برخوردهای جدی با این باندها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله مسعودی فرید ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به اقدامات اصلی این معاونت، اظهار داشت: ۱۸ کارگروه برای آسیب های اجتماعی تشکیل شده و سازمان بهزیستی در ۱۵ کارگروه عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که جمعیت درگیر با این موضوع با احتساب اعضای خانواده ۵۰۰ هزار نفر است.

مسعودی فرید با بیان اینکه تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی در مراحل پایانی است، عنوان کرد: نگاه به سلامت اجتماعی به این صورت است که سلامت و آسیب اجتماعی دو روی سکه هستند و هرچه توجه به سلامت در دستور کار قرار گیرد می تواند از ورود آسیب ها پیشگیری کند.

وی بابیان اینکه تمام آسیب های اجتماعی در نهایت به سازمان بهزیستی ختم می شود، ادامه داد:سازمان با نگاه مهندسی معکوس در نظام ارائه خدمات اجتماعی و با طراحی بهتر می تواند به سلامت اجتماعی کمک کند.

امسال باید ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شود

مسعودی فرید با بیان اینکه در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید اورژانس اجتماعی راه اندازی می شد، گفت: اورژانس اجتماعی با یک خط در سال ۸۷ تشکیل شد و تنها موضوع کودک آزاری را پیگیری می کرد اما در حال حاضر گسترش یافته و امسال نیز باید ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مردم در حال حاضر برای مشکلات مختلف اجتماعی می توانند با ۱۲۳ تماس بگیرند، افزود: ۳۰۰ خودروی خدمات سیار برای اورژانس اجتماعی وجود دارد و ۱۶۰ خودرو با کیفیت عالی نیز باید به این دستگاه ها اضافه شود تا بتوانند در شرایط سخت فیزیکی و بلایای طبیعی خدمات رسانی کنند که اگر تأمین شود تعداد ناوگان اورژانس اجتماعی به ۴۶۰ دستگاه می رسد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت پایگاه ارائه خدمات اجتماعی، عنوان کرد: در حال حاضر از ۱۴۰ مرکز پیش بینی شده ۸۰ مرکز راه اندازی شده و به زودی تمام این مراکز راه اندازی خواهند شد.

سیاست سازمان بهزیستی اقدامات پیشگیرانه است

وی با بیان اینکه تا سال قبل ۱۹۷ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور وجود داشت، اظهار داشت: سیاست سازمان بهزیستی بر این است که در خصوص اقدامات پیشگیرانه فعالیت کند تا عوارض را کاهش دهد.

مسعودی فرید به معضل طلاق اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی روند طلاق و جایگاه آن نسبت به کشورهای دیگر را بررسی می‌کند و در این زمینه برنامه کنترل کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است.

وی همچنین عنوان کرد: سامانه مداخله برای کاهش طلاق با همکاری دادگستری استان خراسان رضوی شکل گرفت به طوریکه دادگستری افراد را به مراکز بهزیستی ارجاع می دهد و مشاوره در بخش های مختلف به زوجین ارائه می شود و تمام مسائل با رعایت نهایت ایمنی به ثبت می رسد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طلاق در خراسان رضوی سال قبل نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸ درصد کاهش داشته و در چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز آمار طلاق ۱۴ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نرم افزار ملی سامانه طلاق در این استان رونمایی شده است، اظهار داشت: این نرم افزار در ۱۰ استان گیلان، مازندران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و دیگر استانهای دارای آمار بالای طلاق راه اندازی خواهد شد و تا پایان آذر ماه در تمام استانها ایجاد می شود.

۳۰ درصد از تقاضای طلاق زوجین به سازش ختم شده است

مسعودی فرید با اشاره به شیب نزولی طلاق نسبت به سال قبل، عنوان کرد: در کشور ۳۰ درصد از تقاضای طلاق زوجین به سازش ختم شده که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از طلاق ها در ۵ سال ابتدای زندگی رخ می دهد، یادآور شد: مشاوره پیش از ازدواج و سالهای ابتدایی پس از ازدواج باید رواج یابد چراکه بسیاری از طلاق ها به دلیل عدم مهارت در برقراری ارتباط صورت می گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور به موضوع خشونت خانگی نیز اشاره کرد و افزود: کودک آزاری مورد حساسیت قرار گرفته و مردم از کنار این موضوع به سادگی نمی گذرند و با حساسیت ها، آمار کودک آزاری با کاهش روبه رو شده است.

وی با اشاره به مشکل کودک آزاری مرتبط با اعتیاد، گفت: این موضوع جای نگرانی دارد که باید مداخلات در این خصوص بیش از پیش افزایش یابد و رسانه ها نیز به طور مکرر به موضوع بپردازند.

حبیب اله مسعودی فرید همچنین عنوان کرد: کودک آزاری جرم است و شاکی خصوصی ندارد و هیچ فردی حق ندارد کودکی را بیازارد.

برقراری ۷۰۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳

وی با بیان اینکه سال قبل ۷۰۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برقرار شده است، اظهار داشت: تنها ۱۷۰ هزار از تماس‌ها مرتبط بوده که ۱۳ هزار مورد به اعلام کودک آزاری اختصاص دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه نیمی از تماس های مربوط به کودک آزاری تأیید شده است، یادآور شد: مردم هرگونه کودک آزاری را به ۱۲۳ اطلاع دهند تا اورژانس اجتماعی در این زمینه وارد عمل شود.

وی در خصوص مشکل مادران باردار معتاد نیز گفت: در سال قبل یک هزار و ۲۰۰ کودک در خانواده های معتاد و ۶۰۰ نوزاد در بیمارستان ها شناسایی شدند که نیمی از این نوزادها با حکم قضات به خانواده های دارای صلاحیت خود بازگشتند و ۳۰۰ نوزاد در بهزیستی نگهداری می شوند.

مسعودی فرید با بیان اینکه سمن ها در شناسایی کودکان معتاد همکاری کردند، اظهار داشت: در خصوص خشونت خانگی موضوع همسرآزاری نیز وجود دارد که ۲۲ خانه امن برای ارائه خدمات به این بانوان در کشور تشکیل شده که ۷ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز غیر دولتی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی در سال ۸۴ تدوین شده است، یادآور شد: بهزیستی نقش محوری در این زمینه دارد اما ۱۱ دستگاه دیگر نیز در این راستا دخیل هستند.

۹۵ درصد کودکان خیابانی با خانواده های خود زندگی می کنند

مسعودی فرید با اشاره به اینکه ۹۵ درصد کودکان خیابانی با خانواده های خود زندگی می کنند، گفت: با توجه به این موضوع مرکز حمایت از کودک و خانواده تشکیل شده و در سال ۹۴ بیش از شش هزار کودک و در سال قبل ۹ هزار و ۲۸۰ کودک خیابانی شناسایی شدند.

وی افزود: اعتبارات در خصوص ساماندهی کودکان کار به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است اما به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص نیاز داریم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اورژانس اجتماعی اختصاص داده شد در حالیکه اعتبار سال قبل برای ۱۹۷ مرکز ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جامعه بیش از هر چیزی به امید نیاز دارد، اظهار داشت: آسیب ها همواره باید مطرح شود اما در عین حال امیدبخشی به مردم نیز باید صورت بگیرد.

حبیب اله مسعودی فرید با بیان اینکه ایران با نرخ خودکشی پایین روبه رو است، گفت: ۵.۵ مرگ به ازای ۱۰۰ مرگ در سال به دلیل خودکشی است و رتبه ایران ۱۰۸ است.

سال قبل ۵۲۰۰ نفر با همکاری بهزیستی از خودکشی نجات یافتند

وی افزود: در سال ۹۴ بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر و سال قبل پنج هزار و ۲۰۰ نفر با همکاری بهزیستی از خودکشی نجات یافتند.

مسعودی فرید با بیان اینکه در خصوص اورژانس اجتماعی نمی توان تعداد تماس ها را به مثابه میزان آسیب های اجتماعی هر استان دانست، عنوان کرد: آماری که اورژانس اجتماعی ارائه می دهد بر اساس تعداد تماس هاست و بخشی از اطلاعات به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه عوامل فردی، افکاری، فرهنگی و مواردی از این قبیل در خودکشی دخیل است، عنوان کرد: انجام پژوهش های استانی برای کاهش آسیب های اجتماعی باید صورت گیرد و دلایل این آسیب ها در استان ها بررسی شود.

وی همچنین عنوان کرد: باندهای مدیریت کودکان خیابانی به وزارت اطلاعات معرفی می شوند و برخوردهای جدی با این باندها صورت می گیرد.

مسعودی فرید با بیان اینکه یارانه و کمک هایی در بخش های مختلف به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود، اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ گروه خودیار در کشور فعال هستند که به دنبال افزایش آن در سال جاری هستیم.

وی ادامه داد: با اضافه شدن پایگاه های اورژانس اجتماعی دسترسی مردم به پایگاه ها تسهیل خواهد شد و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، در مناطق مختلف مراکز ارائه خدمات اجتماعی در اولویت قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد از مردم از وجود اورژانس اجتماعی اطلاع دارند، یادآور شد: سعی ما بر این است که بیلبوردهایی در سطح استانها برای اطلاع رسانی در خصوص وجود اورژانس اجتماعی نصب شود.

۱۴ هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند

وی با اشاره به اینکه سال قبل ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند، گفت: ۱۲۰ هزار زن سرپرست خانوار کمتر از ۶۰ سال تحت حمایت بهزیستی بودند.

مسعودی فرید با بیان اینکه ۱۰ هزار کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، عنوان کرد: ۱۵ هزار کودک در خانواده ها نیز یارانه دریافت می کنند.

وی همچنین عنوان کرد: فرزندخواندگی در کشور تسهیل شده و با اجرای قوانین، فرزندخواندگی در سال قبل نسبت به سال ۹۴ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: تعداد کودکان قابل واگذاری به خانواده ها کاهش قابل توجهی داشته و برخی از افراد گزینه های مختلفی را برای پذیرش فرزندخواندگی مطرح می کنند که باید در خصوص تسهیل شرایط، تبلیغات صورت بگیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه ICT در سنندج اظهار داشت: در استان کردستان امکان خوبی برای توسعه حوزه آی سی تی وجود دارد که می‌تواند باعث نجات استان و جبران عقب افتادگی‌ها باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر وجود نیروی انسانی توانمند در استان در حوزه‌های مختلف، افزود: هم مرزی استان با عراق از مزیت‌های است و می‌تواند به توسعه کمک شایانی داشته باشد.

وی اذعان کرد: کشور عراق از لحاظ خدمات نرم افزاری از ایرانیان عقب هستند و با وجود نیروی انسانی با تجربه و سرشار از استعداد در استان، امکان ارتباط گسترده و انتقال تجربیات وجود دارد.

عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها و تامین مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت، گفت: اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری و اقتصادی استان را بهبود بخشد و می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای چند طرح مختلف خبر داد و گفت: یکی از ایم برنامه‌ها آموزش مهارت‌های دیجیتالی به منظور استعداد یابی و تربیت نیروی انسانی است.

عابدی ادامه داد: امسال در قالب طرح «ایران دیجیتال» به صورت گسترده ۳۰۰ هزار نفر را در کشور در حوزه مهارت‌های دیجیتالی آموزش خواهیم داد.

وی به آموزش ۵۰ هزار نفر در این حوزه طی یکسال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تضمین ورودی بازار کار از طرف شرکت‌های استان، هزینه‌های آموزشی از سوی وزارت ارتباطات تقبل خواهد شد. 

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این نشست  اظهار داشت: استان کردستان در شاخص توسعه فاوا (IDE) در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

حیدری با اشاره به وجود یک هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان گفت: ۱۱۳ استارتاپ فعال نیز وجود دارد. ‌

فعالیت ۶ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه فناوری و اطلاعات

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۸۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ۶۰ شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند.

بابک سوری بر لزوم حمایت شرکت ها از بخش صنعت تاکید کرد و افزود: شرکت ها باید بتوانند دست اورد های خود را یه صنعت و تولید محصولات فیزیکی تزریق کنند و در راستای افزایش تولید محصول گام برداند.

وی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیری زیرساخت ها هستیم، بیان کرد: کمبود تسهیلات را قبول داریم اما شرکت ها باید نوآوری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا در مسیر توسعه حرکت کنند.

در این جلسه مدیران شرکت‌های مختلف دانش بنیان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران