Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:26:57 GMT

پیری جمعیت اقتصاد آسیا را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۵۰۱۶

اقتصاد>جهان - تسنیم نوشت:رئیس صندوق بین المللی پول ضمن هشدار در این باره که پیری جمعیت در اقتصادهای مهم آسیایی موجب کاهش رشد آنها خواهد شد، از سیاستگذاران خواست تا سیاست های واکنشی لازم را در قبال تغییر ترکیب جمعیتشان طراحی کنند.

رئیس صندوق بین المللی پول ضمن هشدار در این باره که پیری جمعیت در اقتصادهای مهم آسیایی موجب کاهش رشد آنها خواهد شد، از سیاستگذاران خواست تا سیاست های واکنشی لازم را در قبال تغییر ترکیب جمعیتشان طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می دهد که جمعیت آسیا سریعتر از سایر نقاط جهان در حال پیر شدن است و پیش بینی شده که ژاپن به اولین کشور «بسیار پیر» جهان تبدیل شود، بدان معنا که 28 درصد جمعیت این کشور را افراد 65 سال به بالا تشکیل خواهند داد. همچنین انتظار می رود یک پنجم جمعیت کره جنوبی تا سال 2030 میلادی 65 سال به بالا باشند.

به گفته کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، کشورهای به سرعت در حال پیر شدن شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و تایلند «نیروی کار کمتری در آینده خواهند داشت و احتمالا میزان رشد بهره وری در آنها کاهش خواهد یافت.»

وی که در کنفرانسی در سئول صبحت می کرد افزود: «این کشورها ممکن است با افت رشد سالانه تولید ناخالص داخلی... به میزان یک درصد مواجه شوند.»

چین و ژاپن به ترتیب دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان هستند و ریسک کاهش رشد اقتصادی آنها تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد کل جهان خواهد داشت.

سنگاپور نیز از کشورهایی است که بیشترین تاثیر منفی را از کاهش نیروی کار خود به دلیل پیری جمعیت خواهد پذیرفت و بر اساس گزارش موسسه آکسفورد اکونومیکس، پیش بینی شده که عرضه نیروی کار این کشور در 10 سال منتهی به سال 2026 میلادی .17 درصد افت کند.

لاگارد از دولت ها خواست تا «سهم زنان از نیروی کار خود را» از طریق بهره مندی بیشتر مادران شاغل از مزایای مراقبت از کودکان و ایجاد انگیزه هایی برای کارهای پاره وقت، افزایش دهند.

وی افزود، در کشورهای نوظهوری نظیر هند، که جمعیت همچنان در حال رشد است، آموزش بهتر برای دختران و دسترسی گسترده تر زنان به تامین مالی باید در اولویت قرار گیرد.

39224

کلید واژه‌ها : بحران جهانی اقتصاد - صندوق بین المللی پول -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.

تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود

وی افزود: بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای دوره دوم متوسطه است که در آنجا تنوع شاخه و رشته وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم. اما در دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت درسی ثابت است و همه دانش آموزان یک برنامه درسی را در هر پایه در آموزش عمومی می‌گذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود.

محمد مهدی کاظمی یادآورشد: در وضعیت تحلیل آمار نیروی انسانی امسال، بخش قابل توجه جمعیت استخدامی آموزش و پرورش برای دوره متوسطه در نظر گرفته شده است و رشد قابل توجهی در ۲ سال گذشته در خصوص استخدام دبیر و هنرآموز داشته‌ایم و تعداد هشت هزار نفر برای بخش هنرآموزی جذب خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس مدل شایستگی که پیش‌بینی شده برای انتخاب افراد شایسته‌تر و مطلوب‌تر، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرستان و هنرستان را مد نظر خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در دوره دوم متوسطه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، با توجه به اینکه معلمان ۲۴ ساعت و حداکثر در ۴ روز شاغل هستند، می‌توان از ظرفیت دبیران بصورت حق‌التدریس نیز استفاده ‌شود و مشکل جدی برای نیروی انسانی دبیری نخواهیم داشت، ولی در بخش هنرآموزی بدلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، می بایست جذب نیروی هنرآموز و استادکار صورت پذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند که گستردگی تعداد بازنشستگی معلمان در همین ۲ سال یعنی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن تعداد بازنشستگان روند کاهشی خواهد داشت، با جذب نیروهای فعلی نیاز به معلم در بخش دبیری در آینده تا حدودی تامین می‌شود و با بحران کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است