Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد محمود فرشچیان از مراحل ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما استاد محمود فرشچیان با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در جریان روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفت.
استاد محمود فرشچیان در حاشیه این بازدید با اظهار رضایت از روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: این کار یکی از شاهکارهای بزرگ هنر اسلامی خواهد بود که در آن اساتیدی چون اسدی و بهزادی با روحیه و با عشق فراوان در حال قلم زنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص زمان به اتمام رساندن این کار افزود : قرار بود این کار بین دو تا سه سال به اتمام برسد اما چون یک کار هنری و ارزشمندی است زمان برای آن نباید مهم باشد چرا که باید به بهترین شکل ممکن ساخته شود.
استاد فرشچیان هدف اصلی از ساخت ضریح ها با این قلم زنی ، نقره کاری و مهارت که اسماء خدا و ائمه اطهار بر روی آنها حک میشود را کمک به ارتباط بهتر انسان با معبود خود دانست و گفت : بوسیدن صرف خود ضریح مطرح نیست و مهم ایجاد یک حالت معنوی و قلبی دربرقراری رابطه بین انسان و خدای خود است.
گفتنی است کارگاه ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین ری شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسینی، استاد محمود فرشچیان و جمعی از خادمان و طراحان این ضریح همزمان با ایام نیمه شعبان در خرداد ماه سال 95 در مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی افتتاح شده بود.
ابعاد این ضریح همانند ضریح فعلی ۳ در ۴ متر ساخته شده است و از 2 تن نقره و آب طلا در ساخت این ضریح استفاده خواهد شد
نقره به کار رفته در این طرح کار ترکیبی از نقره و پالادیوم است که به استحکام این کار کمک خواهد کرد
اسکلت اولیه این طرح توسط دکتر میرزا علی تهرانی طراحی و نقوش آن توسط استاد محمود فرشچیان طی دو سال آماده شده است
دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به در پیش بودن ایام ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین‌بندی‌های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری گفت: ضعف روابط عمومی‌ها در مباحث اطلاع‌رسانی در ویژه برنامه‌ها، مراسم‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم است، تصریح کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری جشنواره‌ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری تمامی پل‌های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآور شد: برخی از پل‌های شهر مزین به نام‌های مقدس همچون پل مادر و پل خاتم الانبیا (ص) و … بوده و تزئینات و فضاسازی پل‌ها تا حدودی متناسب با نام آن‌ها انجام شده و در سایر پل‌های سطح شهر هم باید اقداماتی نظیر آن‌ها انجام شود.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره‌برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می‌تواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان، در آن استفاده شود.

کد خبر 751211

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا