Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:52:22 GMT

بازار نفت در حال بازگشت به تعادل است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۶۰۰۵

بازار نفت در حال بازگشت به تعادل است

دبیرکل اوپک گفت، توافق کاهش تولید به رهبری اوپک در حال کمک به برقراری توازن مجدد در بازار جهانی نفت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دبیرکل اوپک گفت، توافق کاهش تولید به رهبری اوپک در حال کمک به برقراری توازن مجدد در بازار جهانی نفت است و افزایش تقاضا در ماه های باقی مانده از سال جاری میلادیمنجر به کاهش بیشتر ذخایر نفتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه در حال کاستن از تولید روزانه نفت خود به میزان 1.8 میلیون بشکه تا مارس سال آینده هستند تا از این طریق به کاهش میزان ذخایر و افزایش قیمت نفت کمک کنند.

محمد بارکیندو گفت: «روشن است که فرآیند برقراری توازن مجدد با حمایت تبعیت بالای اوپک و غیراوپکی ها از توافق، در جریان است.» وی که برای شرکت در یک سمینار انرژی به آکسفورد سفر کرده افزود، میزان ذخایر نفتی جهان در خشکی در حال کاهش است و نفت ذخیره شده در دریا نیز از ماه ژوئن روی به کاهش گذاشته است.

وی افزود، علاوه بر کاهش عرضه، افزایش نزدیک به 2 میلیون بشکه ای تقاضای روزانه برای نفت در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول به کاهش نت ذخیره شده کمک خواهد کرد.

«این افزایش تقاضا به کاهش بیشتر ذخایر نفت تجاری کمک خواهد کرد.»

وزرای کشورهای تولید کننده نفت در آستانه نشست ماه نوامبر اوپک در حال بحث در مورد تمدید توافق کاهش تولید برای حداقل 3 ماه دیگر هستند. توافق کاهش تولید در ماه ژانویه ابتدا موجب افزایش قیمت نفت به بالای 58 دلار در هر بشکه شد، اما با طولانی شدن روند برقراری توازن در بازار، قیمت نفت به حدود 54 دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/66

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند