Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:37:50 GMT

چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۶۷۵۶

تبلیغات در گوگل اصلی‌ترین منبع درآمد شرکت گوگل است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام گروه تبلیغاتی جی ادز ،۸۷ درصد درآمد گوگل از طریق تبلیغات ادوردز به‌دست می‌آید. با جست‌وجوی هر عبارتی در موتور جست‌وجوی گوگل، علاوه بر نتایج طبیعی جست‌وجو، تبلیغاتی در بالا و پایین نتایج ظاهر می‌شوند که با کلیک روی آنها، هزینه‌ای از تبلیغ دهندگان دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش معروف‌ترین روش تبلیغات در گوگل است ولی روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات در ادوردز وجود دارد.

هزینه پرداختی به گوگل می‌تواند به صورت‌های دیگری نیز پرداخت شود. مثلا (CPA: Cost Per Action) که در آن شما از طریق گوگل آنالیتیک، رفتاری در سایت مثلا رفتن به صفحه خرید و یا صفحه تماس را به عنوان هدف تعیین می‌کنید و در ادوردز تبلیغات خود را تعریف می‌کنید و هنگامی که مشتریان روی تبلیغ شما کلیک کردند و رفتار هدف را در سایت شما انجام دادند، شما هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات بنری نوع دیگری از تبلیغات ادوردز است. این روش مشابه خدماتی است که در ایران سایت‌های کلیکی انجام می‌دهند. گوگل به وسیله سرویس گوگل ادسنس فضاهای بنری-تبلیغاتی را از سایت‌های پذیرندگان دریافت می‌کند و این فضاها را از طریق ادوردز به صورت کلیکی به فروش می‌رساند.

نحوه دریافت هزینه از مشتریان در تبلیغات بنری هم مشابه تبلیغات متنی در موتور جست‌وجو، انواع مختلفی دارد که با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توان آنها را پیدا کرد. اما نکته‌ای که در مورد این تبلیغات در ایران وجود دارد، این است که به دلیل تحریم‌ها استفاده سایت‌های ایرانی از گوگل ادسنس و دریافت هزینه مشکل است و به همین دلیل تبلیغات ادوردز در سایت‌هایی که در خارج ایران مدیریت می‌شوند، قرار می‌گیرد که بسیاری از امکانات ادوردز از بین می‌رود.

در ایران استفاده از تبلیغات متنی در موتور جست‌وجو نسبت به تبلیغات بنری ادوردز محبوب‌تر بوده و نتایج بهتری برای مشتریان داشته است.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل برای کلمات مختلف و همچنین سایت‌های مختلف متفاوت است. هر چه رقابت روی کلمات کلیدی بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای تبلیغ آن کلمه پرداخت کنید. علاوه بر این، سیاست گوگل بر این پایه استوار است که مشتریان پس از کلیک روی تبلیغات باید به نتیجه‌ای که دنبال آن بودند، برسند.

شما اگر سایت خوبی نداشته باشید و یا مطالب سایت شما یا عبارتی که به گوگل برای تبلیغ داده‌اید مطابقت زیادی نداشته باشد باید هزینه زیادی برای تبلیغات بپردازید. رفتار مشتریان پس از کلیک روی تبلیغات از راه‌های مختلف ضبط می‌شوند. اگر کاربر در سایت شما مدت زیادی بماند و چند صفحه را بازدید کند، مشخص است سایت شما مورد پسند کاربر واقع شده و اگر سریعا صفحه شما را ببندد عکس این حالت اتفاق افتاده است. برای هر تبلیغ با استفاده از رفتار کاربران پس از کلیک، پارامتری به نام quality score محاسبه می‌شود و هزینه با توجه به این پارامتر در سایت‌های مختلف برای یک کلمه کلیدی خاص متفاوت می‌شود.

چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد؟

سه موضوع برای تبلیغات در گوگل مورد اهمیت است؛ نخست صفحه و یا سایتی که کاربران پس از کلیک روی تبلیغات به آن وارد شوند.

نکته دیگر کارت اعتباری معتبر برای پرداخت هزینه و بعد دانش بازاریابی و کامپیوتری قوی برای تعریف کمپین‌های تبلیغاتی درست برای گرفتن کلیک‌های بهینه با هزینه کم.

بنابر اعلام گروه تبلیغاتی جی ادز، در صورتی که هر سه مورد بالا را دارید، می‌توانید به راحتی تبلیغات ادوردز خود را آغاز کنید. در صورتی که هر یک از موارد بالا را نداشتید می‌توانید از خدمات گروه تبلیغاتی جی ادز استفاده کنید.

در صورتی که سایت ندارید،استفاده از خدمات طراحی سایت جی ادز به شما کمک می‌کند.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر دارید و تیم بازاریابی اینترنتی هم دارید، می توانید از آموزش تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر دارید و تیم بازاریابی اینترنتی ندارید: مدیریت اکانت ادوردز به شما خدمت‌رسانی می کند.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر ندارید و تیم یازاریابی اینترنتی دارید، گروه تبلیغاتی جی ادز ساخت اکانت اختصاصی و شارژ اکانت ادوردز را توصیه می‌کند.

در صورتی که کارت اعتباری معتبر ندارید و تیم بازاریابی اینترنتی هم ندارید، تبلیغات کلیکی گوگل به شما کمک می‌کند.

علاقه‌مندان برای مشاوره رایگان، دریافت خدمات و پلن‌های تبلیغاتی از گروه تبلیغاتی جی ادز می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۵۹۳۵۲۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

مطابق گزارش‌های جدید، در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود دو اپلیکیشن هم‌زمان فعال شده است. در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد.

براساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این قابلیت طی ماه‌های گذشته، اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلود‌های هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به‌نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال گردد.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد