Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:36:19 GMT

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه آغاز لیگ قهرمانان اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۶۸۹۷

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه آغاز لیگ قهرمانان اروپا

تهران- ایرنا- باشگاه های برتر فوتبال اروپا در آستانه آغاز رقابت های لیگ قهرمانان این قاره توصیه های کارشناسی مبنی برای افزایش تدابیر امنیتی و ضد تروریستی دریافت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری گاردین، رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب در سراسر این قاره برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان امنیتی و ایمنی باشگاه ها و فدراسیون های فوتبال اروپا هفته گذشته در کنفرانس سالیانه امنیت و ورزشگاه در مونیخ شرکت کردند. اتحادیه فوتبال اروپا و اتحادیه اروپا این کنفرانس را به منظور بررسی تازه ترین راهبردها برای پیشگیری از حملات تروریستی برگزار کردند.
از ماه مه گذشته که در حمله انتحاری در منچستر انگلیس 22 تن کشته شدند، مسئولان امنیتی توجه خود را به خروج ایمن تماشاگران از ورزشگاه ها متمرکز کرده اند.
براین اساس نیروهای پلیس اطراف ورزشگاه ها به گشت زنی می پردازند و قبل از باز شدن درهای خروج در پایان مسابقات با دوربین های مدار بسته بررسی هایی انجام می شود.
یوفا در ماه ژوئن به مسئولان امنیتی باشگاه ها توصیه هایی ارائه کرد. نظارت بر بیرون ورزشگاه ها در روزهای غیر مسابقه همانند روزهای مسابقه برای کشف عملیات شناسایی تروریست ها از جمله این توصیه ها بوده است.
یوفا برای ناظران در باشگاه ها و فدراسیون ها در 55 کشور عضو نشست های کارشناسی ضد تروریسم برگزار می کند. لیگ برتر انگلیس نیز تابستان امسال جلسات کارشناسی ضد تروریسم برای باشگاه ها برگزار کرد. بسیاری از باشگاه های مهم مانند لیورپول، آرسنال و منچستریونایتد موانعی را در اطراف ورزشگاه ها نصب کرده اند و چند حلقه بررسی امنیتی شامل بازرسی از کیف افراد انجام می شود.
بعد از حملات تروریستی پاریس در نوامبر 2015 ، تمرکز ورزشگاه ها ایمنی هواداران در ورود به مسابقات بود. بعد از عملیات انتحاری منچستر محافظت از مردم هنگام خروج نیز مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین بروز یک حادثه در مسابقه کریکت در انگلیس باعث شده است موضوع حفاظت از ورزشگاه ها نیز در تمام طول مسابقات مد نظر باشد.
استیو فردریک یک کارشناس سمتقل ایمنی و امنیت گفت که حملات تروریستی پاریس و استانبول که طی آن 38 تن در بمب گذاری خارج ورزشگاه بشیکتاش کشته شدند، باعث ایجاد تحول در نگرانی های امنیتی فوتبال اروپا شد.
وی گفت: حملات منچستر نشان داد هیچ رویدادی دیگر کم خطر نیست. استادیوم ها، باشگاه ها و اتحادیه های ملی تدابیر امنیتی ضد ترورسیتی خود را ارتقا داده اند.
در طول مسابقات، تماشاگران متوجه برخی از این تغییرات نمی شوند. ماموران با لباس معمولی مراقب هرگونه رفتار یا ظاهر مشکوک هستند. اما تماشاگران ممکن است هنگام نزدیک شدن به ورزشگاه ها متوجه حفاظت چند لایه شوند.
کنفرانس یوفا به باشگاه ها و نیروهای پلیس هشدار داد که اجازه ندهند تشدید تدابیر امنیتی باعث اتخاذ رویکرد پلیسی سخت گیرانه ای در مسابقات فوتبال شود.
یوفا و نهادهای قانونگذاری در اروپا کنترل مشارکت جویانه تر را در مسابقات فوتبال ترویج می کنند؛ چرا که به این نتیجه رسیده اند تنش را کاهش می دهد و احتمال درگیری بالقوه با هواداران را کمتر می کند.
یوفا بیشتر کشورها را ترغیب کرده است که از رویکرد بریتانیا که بیشتر هواداران را مطیع قانون می شناسد، تبعیت کنند و فقط گروه های اثبات شده اوباشگری را محروم کنند.
به گفته مسئولان امنیتی، تصاویر تلویزیونی از درگیری پلیس با هواداران جو خصمانه تری را در فوتبال ایجاد می کند. آنها از باشگاه ها و مسئولان خواستند رویکرد نوین ایمنی، خدمات و امنیت را دنبال کنند.
ورزشی**1584**1368
مترجم:مولوی**انتشار: خیراله شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!

سرمربی تیم فوتبال امید مقاومت بسیج گفت که در مسابقات رده‌های پایه گاهی اوقات تماشاگران با سلاح سرد در ورزشگاه حاضر می‌شوند. - اخبار ورزشی -

محمد برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعلیق تمامی مسابقات لیگ 2 تهران بعد از ضرب و شتم داور اظهار داشت: هر چقدر از لیگ برتر فاصله می‌گیرید، مسائل عجیب و غریب در فوتبال ما بیشتر می‌شود. 10 سال است که بدون وقفه در سطح پایه کار می‌کنم و 20 مورد از چنین مواردی جلوی چشمم اتفاق افتاده است. واقعاً لازم است که هیئت فوتبال تهران، کمیته داوران و مراجع ذیصلاح به مسئله ورود و با آموزش، توجه و تنبیهات مناسب از چنین موضوعاتی پیشگیری کنند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

وی افزود: داوران جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند و اکثریت آنها بسیار خوب کار می‌کنند اما باید به بحث داوری رسیدگی شود. بعضی داوران خیلی مغرضانه سوت می‌زنند. ما در تیم امید مقاومت بسیج بارها از بحث داوری لطمه دیدیم با اینکه بیشتر داوران انسان‌های شریف و زحمتکشی هستند. برخی اشتباهات غیرقابل اجتناب است؛ اما داوری نباید مغرضانه صورت بگیرد. حضور ناظران ویژه داوری، افزایش آموزش‌ها و حقوق داوران به ما کمک خواهد کرد. ضربان قلب بازیکنان جوان بالا است و اگر داور 4 صحنه اشتباه سوت بزند، امکان بروز رفتاری خارج از شأن وجود دارد. تیم‌ها و مربیان باید از نظر روحی- روانی روی تیم خودشان کار کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج عنوان کرد: گاهی اوقات خانواده‌ها و طرفداران تیم‌ها روی سکوها مستقر می‌شوند و بعد از بروز احساسات و عواطف‌شان نسبت به بازیکنان تیم‌ رقیب، شاهد درگیری‌های بسیار شدید هستیم. این موارد کم نیست. با این تدبیر که محل استقرار تماشاگران میزبان و میهمان جدا باشد، خیلی از حواشی کاهش پیدا می‌کند. قبل از ورود به فضای زمین مسابقه حتماً وسایل همراه افراد چک شود.

برزگر یادآور شد: بعضی اوقات افرادی که شرایط مناسبی ندارند و به همراه خود وسایل غیرمجاز  و سلاح سرد مانند قمه و... همراه دارند روی سکوها مستقر می‌شوند و داوران را تهدید می‌کنند. مثلاً می‌گویند بعد از مسابقه همدیگر را می‌بینیم. خواه یا ناخواه داور از این جهت تحت فشار روحی- روانی قرار می‌گیرد و روی قضاوتش تأثیرگذار خواهد بود. داوری که قرار است مبلغ معینی حقوق دریافت کند با خود فکر می‌کند مگر می‌خواهم چقدر حقوق بگیرم که عضوی از بدنم ناقص شود. این موارد است که باید مراجع ذیصلاح به آنها رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که زیرساخت‌ها و محل برگزاری مسابقات سطوح پایین‌تر فوتبال چه میزان در شرایط روحی- روانی و بروز خشونت تأثیرگذار است، تصریح کرد: به این موضوع هم باید توجه‌ای ویژه‌ شود. یکی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات در میان کوره‌های آجرپزی و زمین واقع در پارک قرار دارد. هر تماشاگری با هر نوع برخوردی می‌تواند از پشت فنس‌ها شاهد بازی باشد. چنین مسائلی قطعاً تأثیر منفی دارد و زمینه بروز خشونت را فراهم می‌آورد. در بعضی ورزشگاه‌ها فاصله رختکن تا زمین زیاد است و اگر بخواهند به راحتی می‌توانند به داوران و اعضای تیم‌ها صدمه بزنند. بنابراین باید در کنار افسران امنیتی کنار زمین، از نیروهای انتظامی روی سکوها و اطراف ورزشگاه هم به خوبی بهره‌ برد.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج گفت: این مسائل زیرساختی را به مسئولان منتقل کردیم؛ اما می‌گویند چون تعداد تیم‌ها زیاد و زمین برگزاری مسابقات کم است. لزومی ندارد که این حجم بازی با این تعداد سهمیه برگزار شود. باید امتیازات باشگاه کمتری به افراد فروخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • جلسه مهم یوفا: خیرونا یا سیتی در چمپیونزلیگ
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • با وجود تساوی‌های متوالی، بولونیا در آستانه کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • زیر ساختهای استان کرمان اماده برگزاری مسابقات بین‌المللی
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!