Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه کمیته آماربخشی وزارت راه و شهرسازی بعدازظهر امروز با حضور امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، رئیس مرکز آمار ایران (پارسا) و جمعی از نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان وزارت راه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از سال 92 که کار خود را در حوزه آمار در وزارت راه آغاز کردیم، ارائه آمارهای مورد نیاز از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آغاز شد. 

امینی ادامه داد: ارائه آخرین اطلاعات مورد نیاز این پروژه‌ها به مردم و مسئولان، یکی از مهمترین وظایف ما در وزارت راه و شهرسازی است، زیرا بخش بزرگی از پروژه‌های عمرانی کشور توسط این وزارتخانه مدیریت می‌شود. 

وی با اشاره به روزآمدی سامانه آماری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی، همه اطلاعات آماری موجود در این وزارتخانه از هفته آینده به صورت روزانه، به روز می‌شود. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ در گذشته جمع‌آوری آمار در وزارتخانه بزرگی نظیر راه و شهرسازی، موانع و مشکلاتی داشت که یکی از دلایل آن، نبود ارتباط مناسب سازمان‌های تابعه با ستاد مرکزی وزارتخانه بود. 

امینی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب، امروز بسیاری از داده‌های آماری ارگان‌های زیرمجموعه وزارت راه به سامانه وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود و پس از جمع‌آوری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سامانه داشبورد مدیریت وزارت راه و شهرسازی با هدف ارائه آخرین و مهمترین شاخص‌ها، اطلاعات و آمار حمل و نقل و مسکن و شهرسازی طراحی شد. 

وی اضافه کرد: با توجه به تنوع اطلاعات و آمارها در سامانه مذکور، دسته‌بندی‌هایی طراحی شد که به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل 105داشبورد طراحی کردیم که 36 داشبورد آن جاده‌ای است. 

امینی ادامه داد: تا پایان مرداد 96 سهم انواع مدلهای حمل و نقلی در جابجایی کالاها شامل 90 درصد جاده‌ای، حدود 10 درصد ریلی و 9 صدم درصد هوایی بوده است. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این سامانه موضوع حمل و نقل یکپارچه و وضعیت بار و مسافر و ترانزیت به سهولت قابل مشاهده و دسترسی است که با مشاهده آن می‌توان گفت در ترانزیت ریلی نسبت به برنامه سال 96 عقب‌تر هستیم اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این بخش رشد داشته‌ایم. 

انتهای پیام/


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی