Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@15:35:49 GMT

خوشه‌های‌ صنعتی نهاوند ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۸۵۷۵

خوشه‌های‌ صنعتی نهاوند ضعیف است

فرماندار نهاوند گفت: متاسفانه در شهرستان نهاوند خوشه‌های صنعتی ما ضعیف هستند زیرا در این بخش پیگیر نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند کریم حمیدوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند که ظهر امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: متقاضیان دریافت وام‌های مشاغل خانگی در شهرستان نهاوند زیاد هستند و دستگاه‌های مربوطه در شهرستان موظفند این تسهیلات را جذب کنند تا باعث ایجاد اشتغال در شهرستان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این وام‌ها باید به افرادی پرداخت شود که قصد ایجاد تولید و اشتغال را دارند و در صورتی که دستگاهی نتواند طی مدت یک ماه تعیین شده سهمیه تسهیلات مورد نظر خود را جذب کند سهیمه آن به دستگاه‌های دیگر واگذار می‌شود.

حمیدوند افزود: متاسفانه در شهرستان نهاوند خوشه‌های صنعتی ما ضعیف هستند زیرا در این بخش پیگیر نبوده‌ایم و رویکرد ما بیشتر کشاورزی بوده ‌که البته در بخش کشاورزی هم موفق نبوده‌ایم و بسیاری از محصولات کشاورزی ما روی زمین مانده است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی و محصولات باغی باید تلاش کنیم که از خام فروشی این محصولات جلوگیری کنیم و در کنار این تولیدات، صنایع تبدیلی و فرآوری را احداث کنیم تا زمینهرونق اقتصادی در شهرستان فراهم شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: در روستای دهفول نیز ظرفیت‌های زیادی در بخش صنایع دستی و منبت وجود دارد که صنعت منبت را می‌توان در این روستا توسعه داد و به عنوان یک برند برای شهرستان معرفی کنیم.

حمیدوند اظهار داشت:‌ شهرستان نهاوند در بخش اشتغال قابلیت‌های فراوانی دارد و برای محقق شدن این قابلیت کارگروه اشتغال باید تلاششان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در کمیته امداد و بهزیستی باید رصد شوند و موانع موجود همانند مشکلات بانکی تهسیل شوند و از بانک‌های عامل که در این زمینه همکاری داشته‌اند تقدیر صورت بگیرد.

حمیدوند با اشاره به این‌که باید اعتبارات اشتغال‌زایی شهرستان به صورت کامل جذب شود، افزود: اگر اعتبارات لازم جذب نشوند در سال‌های آینده نیز این اعتبارات به شهرستان تعلق نخواهد گرفت و حق شهرستان ضایع می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901862

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان