Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-25@02:18:34 GMT

آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران - قوچان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۸۸۳۰


عملیات اجرایی مرحله نخست آزادراه مشهد - چناران - قوچان به طول 53 کیلومتر و بهره‌برداری 14 کیلومتر از کنارگذر 42 کیلومتری چناران طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در گلبهار آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با تصویب هیئت وزیران برای اجرای آزادراه مشهد - چناران و قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، ساخت آزادراه و تاسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره‌برداری از آن قرارداد مشارکت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: در گام نخست مقرر شد آزادراه مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر با برآورد هزینه هفت هزار و 480 میلیارد ریال و مشارکت سازمان اقتصادی رضوی اجرا شود.
وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری سازمان اقتصاد رضوی معادل 70 درصد و میزان سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در مرحله نخست این آزادراه 30 درصد است.
او گفت: ساخت این آزادراه باعث بهبود کیفیت رفت و آمد، حل معضل ترافیک ورودی مشهد از سمت غرب، کاهش تصادفات و کاهش زمان سفر می‌شود.
وی افزود: آزادراه مشهد- چناران - قوچان در دو مرحله اجرا می‌شود. مرحله نخست حدفاصل مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر آغاز شد و مرحله دوم این طرح حدفاصل چناران - قوچان به طول 67 کیلومتر در دست مطالعه است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین به بهره‌برداری کنارگذر چناران که با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد ‌اشاره و بیان کرد: ساخت این کنارگذر معادل 42 کیلومتر راه اصلی سال 1394 آغاز شد و 140 میلیارد ریال هزینه داشت.
چناران در فاصله 60 کیلومتری و قوچان در فاصله 125 کیلومتری شمال مشهد قرار دارند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد

احمد محمدی راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر رزن از سمت پلیس راه رزن، قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر رزن یکی از مبادی اصلی ورودی غرب کشور محسوب می‌شود و از طرفی شاهد نابسامانی بصری و عدم زیبای در ورودی شهر بودیم ساماندهی و اجرای میدان ورودی بسیار ضروری بود.

محمدی راستی افزود: مساحت این میدان یک و هفت دهم هکتار است که کارکردهای مختلفی برای آن پیش بینی شده است

وی اظهار داشت: در بحث اجرای فضای سبز و پارک و مهمتر از همه در بحث ترافیکی جهت ارتباط کنارگذر با ورودی شهر رزن این میدان کاربرد دارد.

شهردار رزن گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار پیش بینی شده است که در ۳ فاز اجرا می‌شود.

محمدی افزود: در مرحله اول پس از زیر سازی بحث کشت گل در حاشیه میدان اجرا می‌شود و سپس رینگ کندروی خودرو اجرا و محیط گردشگری و پارک مرکزی در آن پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح این پارک خدمات حمل و نقل و گردشگری در شهر رزن ارتقا یابد.

کد خبر 6087060

دیگر خبرها

  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک