Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@13:22:03 GMT

90 درصد سرویس های مدارس تحت نظارت نیستند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۹۳۹۰

90 درصد سرویس های مدارس تحت نظارت نیستند

به گزارش بولتن نیوز، شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در هفتمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: با توجه به لزوم ایمنی سرویس مدارس و با توجه به وجود 330 باب مدرسه لازم است تمهیداتی برای حمل ونقل دانش آموزان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر ساله افزایش 30درصدی ترافیک در 2هفته اول مهر ماه پیش بینی می شود که 16درصد آن به سفرهای دانش آموزان اختصاص دارد.

امانی اظهار داشت:طبق قانون، تهیه و تدارک سرویس مدارس برعهده شهرداری ها و استفاده نکردن از سرویس های غیر محاز بر عهده خانواده ها است.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد:طبق گزارش های رسیده فقط 10درصد سرویس های مدارس تحت نظارت هستند.

امانی بیان کرد:با توجه به وجود حدود 13 هزار و سیصد باب مدرسه و قریب به دو و نیم میلیون دانش آموز که تعداد 5400 تن از آنها را دانش آموزان مدارس استثنایی تشکیل می دهند، لازم است تمهیدات و پیش بینی های ویژه برای سهولت رفت و آمد آنها در نظر گرفته شود.
افزایش 30 درصدی ترافیک در 2 هفته اول مهرماه

وی افزود: هر ساله افزایش 30 درصدی ترافیک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پیش بینی می شود که 16 درصد از این میزان به سفرهای آموزشی اختصاص دارد.

امانی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس های مدارس پیش از شروع سال تحصیلی، می تواند باعث افزایش ایمنی دانش آموزان، کاهش بار ترافیکی و تامین آرامش خاطر خانواده ها باشد، گفت: بر اساس مصوبه سال 1387 کمیسیون اصل 138 قانون اساسی که تاکنون معتبر و ملاک عمل است، قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزان توسط مدیران مدارس منعقد می شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: طبق بند ب ماده 6 و ماده 7 مصوبه مزبور، مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان بر عهده شهرداری است و در تبصره 2 ذیل ماده 5، به کار گیری خودروهای متفرقه، ممنوع و عواقب آن بر عهده استفاده کنندگان است که مطابق تبصره ذیل ماده 12، پلیس راهنمایی رانندگی موظف است تخلفات رانندگان سرویس های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش بدهد.

اماتی ادامه داد: تکالیف مطرح شده در این مصوبه در راستای افزایش ایمنی فرزندان عزیز به پلیس محول شده ولی بررسی ها، حاکی از اجرایی نشدن دقیق آن در سنوات گذشته است.

وی افزود: امید است که از سال جاری مراتب به دقت مدنظر قرار گرفته و شهرداری تهران پیگیر وصول گزارشات مربوطه باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی سرویس مدارس و اینکه در مصوبات اخیر شورا، در این خصوص تنها چند بند و تبصره دیده می شود، باید شهرداری تهران مکلف شود لایحه ای صرفا در خصوص سرویس مدارس با بیان جزئیات به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند و یا کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران طرحی را در این خصوص تهیه و به شورا ارائه بدهد.

امانی گفت: لازم است با هماهنگی شهرداری تهران ، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد