Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس معتقدند کشورهای اسلامی و در رأس آنها ایران باید از تمام ظرفیت چانه‌زنی خود درخصوص رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار در محافل بین‌المللی استفاده کنند.

سالهاست دولت میانمار جنایات فجیعی علیه مسلمانان میانمار در ناحیه آراکان انجام می دهد که در فجیع ترین آن اوایل شهریورماه ده ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا کشته و تعداد زیادی نیز آواره مرز بنگلادش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این قضیه برخی کشورها واکنش نشان دادند اما سازمان ملل به محکوم کردن این اقدام اکتفا کرد و اقدام عملی انجام نداد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه، 21 شهریورماه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و با تأکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.

ایشان افزودند: این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از اکتفا کردن دبیرکل سازمان ملل به محکوم کردن جنایات در میانمار افزودند: مدعیان حقوق بشر که گاهی برای مجازات یک مجرم در یک کشور، جنجال و هیاهو می‌کنند، در مقابل کشتار و آواره شدن دهها هزار نفر از مردم میانمار، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم ورود و اقدام عملی دولتهای اسلامی، گفتند: البته منظور از اقدام عملی، لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند.

ایشان تشکیل کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با موضوع فجایع میانمار را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: دنیای امروز، دنیای ظلم است و جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان، چه در مناطق اشغالی توسط صهیونیست‌ها، چه در یمن و بحرین و چه در میانمار، موضع صریح و شجاعانه خود را اعلام کند.

نمایندگان مجلس نیزاز سکوت نهادهای بین المللی و انفعال برخی دولت های اسلامی در قبال جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور انتقاد کرده و خواستار اقدام عملی کشورهای مسلمان از طریق سیاسی، اقتصادی و تجاری شدند. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

پزشکیان: فرمایشات رهبری فصل الخطاب وزارت خارجه و مسئولان سیاسی کشور برای ورود جدی تر به موضوع میانمار باشد

مسعود پزشکیانبا اشاره به فرمایشات امروز صبح (سه شنبه، 21 شهریورماه) مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است همان طور که ایشان تاکید داشتند باید جمهوری اسلامی در مقابل با ظلم در هر نقطه از جهان صریح و شجاعانه اعلام موضع کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین انتظار می رود، ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و روحانیون شناخته شده و تاثیر گذار در خصوص نسل کشی مردم میانمار اعلام موضع کنند، حتی دانشگاهیان نیز می توانند اقداماتی از جمله اعلام شکایت به سازمان ملل داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت کنفرانس سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: این کنفرانس و مجالسی که کشورهای منطقه در این بازه زمانی برگزار می شوند ظرفیت و فرصت مناسبی است تا به جنایت دولت میانمار پرداخته شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تاثیر بسازیی در پایان دادن به نسل کشی مردم میانمار دارد، گفت: جمهوری اسلامی باید در این زمینه فعالتر ظاهر شوند و روند اتمام این نسل کشی را جدی تر دنبال کند چرا که این فاجعه روشن و واضح جلوی چشم همگان و سازمان ملل رخ می دهد اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات بین المللی در مسیر پایان دادن به فاجعه انسانی در میانمار نتیجه عملی نداشته است، اظهار داشت: مسئولان سیاسی ما باید فعالتر عمل کنند و از نظر دیپلماسی هماهنگی های بیشتری با کشورهای اسلامی ایجاد کنند تا نسل کشی در میانمار خاتمه پیدا کند.

جاسمی: ضرورت تشکیل جلسه فوری سازمان همکاری‌های اسلامی برای حل بحران میانمار

سیدقاسم جاسمیبا اشاره به فرمایشات صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه خارج فقه در انتقاد از بی عملی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال فجایع میانمار گفت: انفعال و بی‌تحرکی دولت های اسلامی در قبال رفتار بی‌رحمانه دولت میانمار علیه مسلمانان قابل قبول نبوده و لازم است به هر نحو ممکن اعم از فشار سیاسی یا اقتصادی این دولت را در تنگنا قرار داد تا به اقدامات خود علیه مسلمانان خاتمه دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مجامع حقوق بشری بین المللی، بیان کرد: مجامع بین‌المللی و حقوق بشری برای جزئی‌ترین موضوعات، هجمه‌های رسانه‌ای بین‌المللی ایجاد می‌کنند ولی در قبال کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا تنها به اقداماتی ابتدایی اکتفا کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان های بین المللی بار دیگر نشان دادند سازوکار فعلی سازمان ملل و مراجع حقوق بشری ناکارآمد است، افزود: در رأس دولت میانمار زنی قرار دارد که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده و با شرایطی که در این کشور رخ داده، صلح را معنای جدیدی بخشیده است.

جاسمی با بیان اینکه مطابق فرموده مقام معظم رهبری، تشکیل جلسه فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی با موضوع جنایات میانمار ضرورت دارد، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند در مقابل این ظلم می‌ایستد و هر کمکی که لازم باشد به مردم مظلوم مورد ظلم میانمار ارائه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انسجام میان کشورهای مسلمان و امت اسلامی دیگر شاهد چنین فجایعی در جهان نباشیم.

موسوی بیوکی: ضرورت استفاده از ابزار تحریم علیه دولت میانمار برای پایان دادن به جنایات علیه مسلمانان

سیدابوالفضل موسوی بیوکیبا اشاره به فرمایشات صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه خارج فقه در انتقاد از بی عملی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال فجایع میانمار گفت: نسل کشی مسلمانان برنامه ای است که استکبار در دستور کار دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمنان اسلام به نام فرقه های مذهبی به مقابله با مسلمانان می پردازند، عنوان کرد: این در حالی است که این مقابله با مسلمانان صرفا به نام مذهب است اما در واقع رویکردی سیاسی دارد.

وی افزود: سازمان های بین المللی برای هرگونه اقدام قانونی در محاکمه یک مجرم در کشوری بیانیه صادر می کنند اما درباره مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده اند چرا که حمایت از مسلمانان در دستور کار آنها نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از طریق اعزام نیروی نظامی نمی تواند به مسلمانان میانمار کمک کند بلکه باید از طرق سیاسی و اقتصادی وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: لازم است کشورهای اسلامی با هماهنگی فشار اقتصادی نظیر تحریم ها علیه میانمار صورت داده و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با این کشور کاهش دهند.

ابراهیمی: اقدام همزمان ۵۷ دولت اسلامی در سازمان ملل درخصوص فاجعه میانمار تأثیرگذار خواهد بود

علیرضا ابراهیمیبا اشاره به فرمایشات صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه خارج فقه در انتقاد از بی عملی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال فجایع میانمار گفت: سالیان سال است که در خصوص مسلمانان میانمار جنایت صورت می گیرد اما اقدام اخیر بسیار شدید بود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه موضوع مشکل میانمار قطعا مذهبی نیست بلکه نظام سلطه بر آنها تسلط دارد، عنوان کرد: همین مسأله موضوع را سیاسی می کند و با حضور نظام سلطه در پشت پرده جنایات میانمار نمی توان گفت این قضیه یک اختلاف مذهبی است.

وی در ادامه اقدام عملی علیه دولت میانمار را صرفا نظامی ندانست و اظهار داشت: فشارها باید به صورت فشار اقتصادی باشد و زمانی که دو میلیارد مسلمان با یکدیگر هم پیمان شده و در سازمان ملل صحبت و از مسلمانان روهینگیا حمایت کنند، همه این اقدامات تأثیرگذار می شود تا مسلمانان نجات پیدا کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی می تواند قدم های موثری در خصوص حل مشکل مسلمانان میانمار بردارد، خاطرنشان کرد: همه دولت های مسلمان عضو سازمان ملل باید نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و قاطعانه صحبت کنند تا اقدام عملی بین المللی صورت گیرد.

حاتمیان: کنفرانس کشورهای اسلامی سازمان ملل را نسبت به مقابله با جنایت در میانمار فعال کند

عبدالله حاتمیانبا اشاره به فرمایشات امروز صبح (سه شنبه، 21 شهریورماه) مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار داشت: ایشان تاکید داشتند که جمهوری اسلامی علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند، خوشبختانه این موضع گیری ها به درستی صورت گرفته و تاثیر مناسبی بر فضای بین الملل داشته است.

نماینده مردم درگز در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنایت در میانمار ضد حقوق بشر است، گفت: باید برای پایان دادن به این فاجعه انسانی و نسل کشی اقدام عملی داشت و از ظرفیت کنفرانس کشورهای اسلامی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه راه کار نظامی نیز باید مدنظر قرار گیرد توضیح داد: رهبری تاکید دارند که اقدام عملی از سوی کشورهای اسلامی صورت بگیرد و دولت میانمار را تحت فشار سیاسی و اقتصادی قرار دهیم، به نظر می رسد در صورتی که این اقدامات به نتیجه نرسد و نسل کشی در میانمار پایان نیابد باید راه کار نظامی را نیز در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته پیش از ورود به راه کار نظامی لازم است در عرصه بین المللی تلاش شود تا سازمان ملل در زمینه پایان دادن به کشتار مردم مسلمان میانمار فعال شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این بین نباید چشم بر ظرفیت کنفرانس کشورهای اسلامی بست، این کنفرانس می تواند در زمینه فعال کردن سازمان ملل اقدام کند و حتی راه کارهای بازدارنده را نیز دنبال کند.

جمالی سوسفی: مسئولان کشورمان در هر محفل بین‌المللی مسأله میانمار را مطرح کنند

منوچهر جمالی سوسفیبا اشاره به فرمایشات صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه خارج فقه در انتقاد از بی عملی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال فجایع میانمار گفت: امروز استکبار دنیا از هر طریقی قصد دارد مسلمانان را با آزار و اذیت تحت فشار قرار دهد که این مسأله ای صرفا بر سر اختلافات مذهبی نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه جنایات میانمار موضوعی کاملا سیاسی است، عنوان کرد: استکبار قصد دارد جنایات میانمار را در افکار عمومی به سمت مذهبی بودن سوق دهد که با این اقدام در نهایت مشکلات کم اهمیت نشان داده شده و مسلمانان همچنان تحت فشار قرار می گیرند.

وی افزود: با این حال مردم بیدار جهان متوجه جنایات میانمار بوده و جمهوری اسلامی نیز باید در این حوزه به موقع وارد عمل شود و تمام کشورهای مسلمان جهان که در رأس آنها جمهوری اسلامی قرار دارد باید نسبت به این موضوع اعلام موضع کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسئولان کشورمان در هر محفل بین المللی که حضور پیدا می کنند باید درباره میانمار سخن بگویند، خاطرنشان کرد: فشار وارد کردن بر یک دولت و برای نجات مظلومان همواره به معنای لشگرکشی و ورود نظامی نیست بلکه گاهی اقدام عملی هماهنگی میان کشورهای مسلمان جهان برای تحت فشار قرار دادن اقتصادی میانمار است.

بروجردی:جهان اسلام تحرک لازم برای پایان دادن به جنایت در میانمار نداشته است

علاءالدین بروجردی با اشاره به فرمایشات امروز صبح (سه شنبه، 21 شهریورماه) مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه اظهار داشت: با وجود تعطیلات تابستانی مجلس، به لحاظ اهمیت موضوع، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا صبح جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد جنایت در میانمار تشکیل خواهد داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس دولت میانمار، گفت: تاسف بارتر از جنایتی که توسط دولت میانمار در حال انجام است، اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس این دولت است که نشان می دهد این جایزه با هدف تشویق اسلام ستیزی و به عنوان یک معیار اهدا می شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود که اولین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل باشد و تشکیلات

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا عباسی در مراسم دریافت اعتبار نامه خود در فرمانداری کرج افزود: پس از حمله موشکی به کنسولگری ایران در دمشق، مردم ایران اسلامی منتظر پاسخ بودند و برخی اصرار داشتند اما این پاسخ در بهترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی بیان کرد: قبل از پاسخ به رژیم اسراییل، اجماع و رایزنی با دیپلماسی صورت گرفت که مدبرانه و بجا بود بطوریکه در تصور رژیم غاصب نیز نمی گنجید.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه این پاسخ غافلگیرانه نبود و از قبل اطلاع رسانی شده بود ولی ضربه سهمگینی به رژیم غاصب وارد شد.

وی اضافه کرد: این اتفاق نشان داد که دست ایران پر است و تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها اقتداری برای کشور رقم زده اند که راهشان ادامه دارد بنابراین بسیار باید قدردان باشیم .

عباسی گفت: قطعنامه و بیانیه ای پس از این پاسخ صادر نشد بنابراین باید به این نکته دست یافت که اگر دیپلماسی و میدان باهم عمل کنند اتفاقات خوبی می افتد.

قدرت پوشالی اسراییل با این پاسخ درهم شکست
نماینده مردم شهرستان های کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: قدرت پوشالی رژیم اسراییل با این پاسخ درهم شکست و از موضع ضعف اطلاع رسانی ها انجام نمی شود وگرنه خسارت سنگینی به آن وارد شده است .

وی بیان کرد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی پیش می رود اما باید به دور از حواشی برای حل مشکلات اقتصادی گام برداشت و از اختلاف پرهیز کرد ؛ چنانچه دیدیم با وحدت و انسجام در کشور به رغم توطئه چینی دشمنان میزان مشارکت بالایی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقم خورد .

سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود

عباسی گفت: سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود از نیروهای انتظامی ،امنیتی و بسیج، مردم قدردانی می شود برای خلق این حماسه که امیدواریم با تلاش شبانه روزی درجهت حل مشکلات بتوانیم پاسخ اعتماد مردم را بدهیم.
بحران های اقتصادی و مشکلات را باید با درایت حل کرد

این نماینده مجلس در ادامه به بحث مهم ارزش صادرات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید درحوزه های آبخوان و آبخیزداری اقدامات جدی صورت گیرد و بخشی از درآمدهای ارزش صادرات کشاورزی در حوزه خسارت سیلاب ها و این حوزه ها مصرف شود .

وی یاد آورشد: بنا داریم دراین دوره هم با هم افزایی برای ارتقای کشور ، استان البرز تلاش کنیم اما باید توجه داشت بسیاری از ناترازی ها به واسطه اختلاف است .

عباسی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات استان البرز به مهاجرت پذیری آن بازمی گردد و امروز درتلاش برای حل آنها هستیم .

وی یاد آورشد: با برگرداندن درآمد برخی از شرکت های بزرگ به استان البرز در تلاش برای حل مشکلات اقتصدی هستیم تا با طرح های ویژه ای که درسالجاری داریم گام های موثری برداریم .

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • وعده صادق باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل در جهان شد
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود