Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@17:05:13 GMT

ابداع دستگاه ضربان ساز دائمی قلب

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۱۵۴۵

ابداع دستگاه ضربان ساز دائمی قلب

یک متخصص قلب و عروق، از ابداع دستگاه ضربان ساز دائمی قلب خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر رضا ملازاده در نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران درباره کارگذاری دستگاه ضربان ساز دائمی، گفت: یکی از درمان های مفید برای بیماران مبتلا به کاهش ضربان قلب، ضربان ساز دائمی است که خوشبختانه تکنولوژی مربوط به این علم در حال حاضر در کشور ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه ضربان ساز قلب توسط جراح یا متخصص قلب کارگذاری می شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه دستگاه های ضربان ساز دارای سیم و حفره است، یادآور شد: اخیرا دستگاه هایی ابداع شده که فاقد سیم است و از طریق کشاله ران روی قلب کارگذاری می شود که این تکنولوژی هنوز وارد ایران نشده است.

وی باتری شوک دهنده را یکی دیگر از تکنولوژی حوزه قلب دانست و گفت: در مواردی که ریتم قلب بیمار نامنظم می شود و نیاز به شوک دهنده پیدا می کند از این باتری استفاده می شود .

به گفته ملازاده؛ این باتری ها زیر سطح پوست و روی قلب کارگذاری می شود.

این فلوشیپ الکتروفیزیولوژی یاد آور شد: در مواردی که ممکن است باتری دچار عفونت، جا به جایی و ... شود می توان از دستگاه لیداستراکشن استفاده کرد.

نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق به همت انجمن آترواسکلروز ایران تا ۲۴ شهریور ۹۶ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با هماهنگی قضائی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری خودرو احتکاری را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش باطری‌های احتکاری را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است.

کد خبر 6091116

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا