Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@11:24:02 GMT

چرا بعد از خوردن بستنی احساس تشنگی می کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۱۸۹۴

چرا بعد از خوردن بستنی احساس تشنگی می کنیم؟

به گزارش جام نیوز، این یک واکنش طبیعی و معمول است اما واقعا چرا باید بعد از خوردن غذایی شیرین سریع احساس تشنگی کنیم؟

دلیل چنین واکنشی بالا رفتن شدید قند خون در بدن است. وقتی در سیستم بدن خود قند وارد می کنید ، ابتدا به معده می رود و پس از آن وارد جریان خونتان می شود. همین که ذرات قند به خونتان می رسند، آب از سلول ها خارج می شود به خون می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بازگرداندن تعادل به خون، سلول ها که حالا آب از دست داده اند به مغز پیام می فرستند که با کمبود H۲O مواجه شده اند. نتیجه چه می شود؟ مغز کاری می کند تا احساس کنید به نوشیدن مایعات نیاز دارید.

این زنجیره اتفاقات خیلی سریع رخ می دهد. از آنجا که گلوکز خیلی سریع توسط روده جذب و وارد جریان خون می شود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از آن وعده غذایی شیرین احساس تشنگی خواهید کرد. بهترین راه برای رفع تشنگی حاصل از افزایش قند خون نوشیدن آب است حتی اگر هوس نوشیدن چیزی شیرین را کرده باشید مانند آب میوه، نوشابه، شکلات داغ و غیره…

استفاده از نوشیدنی شیرین روی غذایی شیرین هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. با این کار ( یعنی استفاده از یک نوشیدنی قندی ) نه تنها سیستم تعادل انرژی خود را گیج کرده اید، بلکه مقدار زیادی کالری خالی را نیز وارد بدنتان می کنید که به مرور باعث افزایش وزن خواهند شد.

دفعه بعد که خواستید از خود پذیرایی کنید بهتر است کیک یا هر غذای شیرینی که می خورید را به همراه یک لیوان آب استفاده کنید تا دچار چنین مشکلی نشوید.

همانطور که خواندید و متوجه شدید این سری اتفاقات در صورت نا آگاهی فرد می تواند به دریافت کالری بیشتر و افزایش وزن منجر شود. ابتدا غذایی شیرین می خورید که خود حاوی کالری بالایی است، سپس احساس تشنگی به سراغتان می آید و شاید هوس کنید با چیزی غیر از آب تشنگی را برطرف کنید پس به سراغ نوشیدنی هایی می روید که آنها هم حاوی کالری هستند و این چرخه به همین شکل ادامه پیدا می کند.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش

بازدید 10 امیرعلی نبویان در بخشی از گفت‌وگویش با ستاره بازی با بغض از عشقش به همسرش بهار سخن گفت و اشک راه کلامش را بست. این بخش را مصاحبه این مجری تلویزیون را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید