Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص جراحی لثه درباره انتخاب یک مسواک خوب گفت: توجه به دو نکته در انتخاب مسواک مناسب، حائز اهمیت است، اما نکته مهم تر این است که برای سلامت دندان و لثه‌ها، بهتر است که از مسواک نرم استفاده شود. دکتر محمدرضا شباهنگ‌فر گفت: توجه به جنس و میزان سختی مسواک از نکات مهمی است که باید در انتخاب مسواک مد نظر قرار گیرد، از نظر جنس مسواک، انتخاب مطمئنی نمی‌توانیم داشته باشیم و معمولا به برندهای معتبر و نام آشنا می‌توانیم اطمینان کنیم،

به گزارش نامه نیوز ، اما از نظر میزان سختی مسواک باید از مسواک‌هایی که موهای« نرم» (Soft) دارند و معمولا بر روی آن «نرم»، «سخت» (Hard) و «متوسط» (Medium) بودن الیاف آن‌ها نوشته می‌شود، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: مهم ترین‌ آسیبی که در استفاده از نوع سخت یا متوسط مسواک‌ها ممکن است به دهان و دندان افراد وارد شود، «تحلیل لثه» و «سایش طوق دندان» است که مقاوم به سایش نیستند. بنابراین چنان‌چه برخی از افراد از این نوع مسواک‌ها استفاده می‌کنند، بهتر است برای جلوگیری از عوارض احتمالی از نوع (Soft) یا همان نرم استفاده کنند.

این جراح لثه درباره انتخاب طرح مسواک، تصریح کرد: با توجه به این که طرح‌های مختلفی توسط شرکت‌های سازنده به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ارائه می‌شود، توصیه به افراد این است که در موقع خرید مسواک به ظاهر آن توجه نداشته و بیشتر به مسئله راحتی در هنگام مسواک زدن دقت کنند.

وی با بیان این‌که سر مسواک‌ها برخی به شکل چهار گوش و برخی به صورت گرد طراحی شده است،

توضیح داد: استفاده از مسواک‌هایی که سر آن‌ها به شکل چهارگوش هستند ممکن است در هنگام تمیز کردن به اطراف دهان برخورد کرده و موجب زخم و ناراحتی فرد شود، در حالی که کاربرد مسواک‌های گرد راحت‌تر است، با این حال تصمیم گیرنده در انتخاب طرح خود مصرف کننده خواهد بود.

شباهنگ‌فر گفت: ممکن است طراحی بعضی از مسواک‌ها برای شرایط خاصی در نظر گرفته شده باشند، به طور مثال مسواک‌هایی‌که پرزهای وسط آن‌ها کوتاه‌تر است بیشتر مخصوص دندان‌های ارتودنسی شده است و موارد دیگری که در صورت لزوم دندانپزشک نوع آن ‌را به افراد توصیه خواهد کرد.

این جراح لثه درباره رنگی بودن الیاف مسواک عنوان کرد: الیاف رنگی این نوع مسواک‌ها که معمولا در دو یا سه رنگ مختلف در میان پرزهای مسواک هستند به عنوان نشانگر عمل می‌کند به این معنی که با کمرنگ شدن آن به فرد این آگاهی داده می‌شود که زمان تعویض مسواک فرا رسیده است،

اما ممکن است برخی هم بعد از مدت طولانی تغییر رنگ ندهند که این نوع مسواک‌ها جنبه تزئینی دارد و بسته به نوع آن معمولا مسواک‌های دارای نشانگر، قیمت بالاتری نسبت به سایر مسواک‌ها دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران تاکید کرد: در هر صورت مسواک‎‌ها چه نشانگر داشته باشند چه نداشته باشند، بعد از گذشت سه الی چهار ماه مسواک باید تعویض شود و چنان‌چه فردی قبل از این زمان مشاهده کند که الیاف مسواک متلاشی و نامنظم شده است نشان می‌دهد.

که فرد در زمان مسواک کردن دندان‌ها فشار زیادی به آن وارد می‌کند، بنابراین لازم است مسواک را تعویض کرده و از زدن مسواک با شدت و فشار زیاد جلوگیری به عمل آید.
منبع : سلامتی

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!

میلاد عبادی پور از لیست نهایی تیم ملی والیبال خط خورد.

طرفداری | با نظر موتا پائز ۱۸ بازیکن از امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال ادامه می‌دهند.

با اعلام فدراسیون والیبال و بر اساس تصمیم موریس موتاپائز، از لیست ابتدایی ۳۰ نفره دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی، ۱۸ بازیکن برای ادامه تمرینات در اردو ماندگار شدند که در بین اسامی مدعوین، خبری از نام میلاد عبادی‌ پور، کاپیتان تیم ملی نیست.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟