Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@04:35:45 GMT

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در آستانه سال تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۲۲۷۶

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در آستانه سال تحصیلی

هر سال و در آستانه بازگشایی مدارس، درست زمانی که خانواده ها در تب و تاب خرید اقلام مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی فرزندان خود هستند، بازار دستفروشان نیز داغ می شود.

در بسیاری از مواقع دیده شده که به دلیل تفاوت قیمت کالاهای عرضه شده از سوی دستفروشان در مقایسه با کالای مشابه در مغازه ها، خانواده ها ترجیح می دهند اقلام مورد نیاز خود را از دست فروشان خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهای پایانی شهریور ماه و درست زمانی که خانواده برای خرید برخی اقلام نظیر کیف، کفش، لوازم التحریر و ... اقدام می کنند به حجم ترافیک نیز افزوده می شود.

بدون شک ساماندهی نشدن دست فروشان در بسیاری از مواقع به ترافیک زمان بازگشایی مدارس می افزاید و یکی از خواسته های شهروندان نیز ساماندهی حداکثری دست فروشان برای خرید آسان تر آنها بوده است.

ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شهربان شهرداری تهران در رابطه با برنامه های شهرداری برای ساماندهی دست فروشان و اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از افزایش ترافیک در روزهای پایانی شهریور ماه می گوید: در آستانه بازگشایی مدارس و در شرایطی که افزایش حجم ترافیک را شاهد خواهیم بود به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که دستفروشان ساماندهی شوند.

وی می افزاید: در همین راستا، از ۲۰ شهریور تا ۵ مهر ۹۶ طرح ساماندهی دستفروشان را خواهیم داشت و فروشندگان کالاهای مورد نیاز خانواده ها در روز بازارها و‌ شب بازارهای تعیین شده اقدام به فروش کالا می کنند.
مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از تعیین 20 نقطه برای فعالیت دستفروشان در آستانه بازگشایی مدارس خبر می دهد و می گوید: ۲۰ نقطه برای ساماندهی دستفروشان تعیین شده است و امیدوار هستیم با این ساماندهی موقت تا حدودی سبب کاهش ترافیک در شهر تهران شویم.

از روز دوشنبه، 20 شهریور ماه در 20 نقطه پر تردد پایتخت روز بازار و شب بازارهایی به راه افتاده اند تا از این طریق دست فروشان ساماندهی شده و خانواده ها نیز از محل هایی که برای خرید از دست فروشان در نظر گرفته شده، مطلع شوند.

ساعت فعالیت روز بازارها در این طرح از ساعت 9 تا 20 است و شب بازارها نیز از ساعت 20 تا 24 فعالیت دارند.
نقاط تعیین شده جهت فعالیت دست فروشان بیشتر همان نقاطی هستند که دست فروشان پیش تر استقبال زیادی برای دست فروشی در آن مناطق داشته اند.

نقاط تعیین شده شامل مناطق شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت است و این طور نیست که فعالیت دست فروشان تنها به یک محدوده از شهر تهران محدود شود.

در شرایطی که شهرداری تهران برای ساماندهی دست فروشان طرح ویژه ای را اجرایی کرده است، تاکید شده که در صورت فعالیت افراد در قالب دستفروشی، خارج از نقاط تعیین شده با متخلفان برخورد خواهد شد.

لیست نقاط ساماندهی شده موقت برای دستفروشان به شرح ذیل است:

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

کد خبر 6097078

دیگر خبرها

  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • اجرای طرح ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟