Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموریت پارلمان عراق به نخست وزیر برای مقابله با همه پرسی اقلیم کردستان، دیدار بشار اسد و وزیر دفاع روسیه، اشغال گر خواندن ایران توسط امارات در مورد جزایر سه گانه و بیرون آوردن سه هزار جسد از زیر آوارهای موصل از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر، افشای جزئیات توافقات مهم روسیه و اردن در مورد سوریه نیز از جمله خبرهای مهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک، منابع آگاه اردنی می‌گویند وزیر امور خارجه روسیه در سفر اخیری که به اردن داشت، با توافق‌های مهمی در مورد سوریه با پادشاه اردن رسیده است.

این منابع آگاه در گفت‌وگو با وبگاه خبری «ارم نیوز» گفتند مطابق این توافق‌ها ارتش سوریه به سمت مرزهای اردن پیشروی خواهد کرد.

این وبگاه به سفر دیروز «سرگئی لاوروف» به اردن اشاره کرد و نوشت، پرونده سوریه و مناطق کاهش درگیری و سایر مسائل در کنار روابط دوجانبه بین مسکو و امان، در صدر گفت‌وگوهای سرگئی لاوروف با عبدالله دوم قرار داشت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه سیزدهم جولای گذشته در تماس تلفنی‌ای که با پادشاه اردن داشت، اوضاع سوریه و جنگ با تروریسم را با پادشاه اردن بررسی کرد. در نتیجه، آنچه بعدها به توافق أمان معروف شد، بین آمریکا، اردن و روسیه ایجاد شد و در همان ما منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه اعمال شد.

لاوروف بعد از این رویداد، اعلام کرد که توافق ۳ جانبه‌ای بین روسیه، آمریکا و اردن در مورد تأسیس مرکزی برای نظارت بر اوضاع سوریه در اردن حاصل شده است.

اردن و روسیه توانستند به گفت‌وگوی منظم در مورد سوریه و هماهنگی مواضع در مذاکرات آستانه و بیرون از آن دست یابند که نتیجه آن این شد که پیشرفت چشم گیری در خصوص مناطق کاهش تنش در سوریه به وجود آمد.

کارشناسان معتقدند که سفر دوره‌ای لاوروف به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و همچنین سفر به أمان و ریاض در راستای تکمیل هماهنگی بین مسکو و طرف‌های بین‌المللی در خلیج فارس و اردن در خصوص تحولات سوریه صورت گرفت.

برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نزدیکی اردن و سوریه در صوت تکمیل مذاکرات روسیه با طرف‌های خلیجی بیشتر خواهد شد.

این مسئله در نشست خبری ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با لاوروف روز گذشته به وضوح دیده شد؛ چرا که صفدی طی این نشست بر ضرورت دست یابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کرد.ماموریت پارلمان عراق به نخست وزیر برای مقابله با همه پرسی اقلیم کردستان

روز گذشته شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد اعضای مجلس عراق به مخالفت با همه‌پرسی در کردستان رای دادند.

المیادین همچنین اعلام کرد نمایندگان کُرد در پارلمان عراق در اعتراض به رای همکارانشان به مخالفت با همه‌پرسی در کردستان عراق، صحن پارلمان را ترک کردند.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین پس از رای مخالف به برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق، نخست وزیر این کشور را ملزم کردند برای حل این مشکل با کردستان وارد مذاکرات مستقیم شود.

برخی منابع عراقی نیز اعلام کردند پارلمان عراق، حیدر عبادی را ملزم کرد همه تدابیر لازم را برای حفظ وحدت عراق و مقابله با همه پرسی اتخاذ کند.

اقلیم کردستان عراق خواستار برگزاری همه‌پرسی جدایی از این کشور در روز سوم مهر است.

دیدار بشار اسد و وزیر دفاع روسیهوزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس جمهور سوریه در دمشق، پیرامون همکاری های نظامی و فنی میان دو کشور با وی به گفتگو پرداخت.

به گزارش رویترز، روز گذشته وزارت دفاع روسیه از سفر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به سوریه و دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در دمشق خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه درباره همکاری های نظامی و فنی میان دمشق و مسکو به رایزنی و تبادل نظر پرداخته اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفر شویگو به سوریه و دیدار وی با بشار اسد به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به انجام رسیده است.

همچنین «شویگو» و «اسد» در جریان این دیدار پیرامون آخرین تحولات در سوریه، مناطق کاهش تنش و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه گفتگو کرده اند.

وزیر دفاع روسیه در این دیدار نامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را که طی آن شکست محاصره دیرالزور را تبریک گفته است نیز تحویل بشار اسد رئیس جمهور سوریه داد.اشغال گر خواندن ایران توسط امارات در مورد جزایر سه گانه"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنانی گفت: بحران‌ها در منطقه نیروی خود را از طرف‌هایی دریافت می‌کنند که هیچ تمایلی به صلح در منطقه ندارند و اقدامات کشورهای چهارگانه علیه قطر به دلیل اقدام دوحه در حمایت از افراطی‌گری و تروریسم و مداخله در امور کشورهای منطقه است.
وی افزود: از ایران دعوت می‌کنیم که به صورت مسالمت‌آمیز اشغال جزایر سه گانه امارات را پایان بخشد.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت: امارات بر ضرورت حفظ وحدت و استقلال یمن تاکید داشته و از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز حمایت می‌کنیم.

قرقاش ضمن تاکید بر دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر درباره مسئله فلسطین از تلاش‌ نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر کرده و گفت امارات از وحدت و ثبات در لیبی حمایت کرده و از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای حل بحران در این کشور استقبال می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد که امارات از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه حمایت می‌کند.بیرون آوردن سه هزار جسد از زیر آوارهای موصل یک افسر دفاع شهروندمحور (مدنی) در استان نینوا اعلام کرد پروسه جستجوی اجساد در زیر آوار ساختمان ها در موصل هنوز ادامه دارد و تاکنون حدود سه هزار جسد بیرون آورده شده است.

جواد ناظم با اعلام این مطلب گفت: پروسه آوار برداری و جستجو دستکم 5 ماه طول می کشد و براساس پیش بینی ها هنوز بالغ بر 500 جسد زیر آوار باقی مانده است.
وی افزود: از زمانی که سمت راست موصل آزاد شده است پروسه جستجو اجساد زیر آوارها ادامه دارد و اجساد یافت شده زیر خروارها آوار باقی مانده بودند.
در خصوص مشکلات تیم های دفاع مدنی این مسئول عراق اظهار داشت: گروههای ما نیاز مبرم به تجهیزات پیشرفته دارند تا زیرزمینها و مخفیگاههایی که داعش ایجاد کرده و ویران شده بود مورد جستجو قرار گیرند.
جواد ناظم ‌تاکید کرد هنوز این بیم وجود دارد که داعش زیر خروارها آوار مواد منفجره کار گذاشته باشد.
وی در ادامه گفت: بدلیل کمبود امکانات جستجو، گاهی تا چندین روز سرگرم آواربرداری‌ از یک نقطه می شویم اما نهایتا چیزی دستگیرمان نمی شود.
در خصوص داعشی های باقی مانده نیز نامبرده اعلام کرد هنوز در برخی تونلها شماری از داعشی ها باقی مانده اند و عموما هم زخمی هستند که گاهی اوقات به سوی نیروهای ما تیراندازی می کنند.
براساس آنچه مسئولین عراقی اعلام کرده اند بیش از 75 درصد شهر موصل در سایه حاکمیت داعش ویران شد و هزاران تن زیر آوار جان داده اند.

برچسب ها: تحولات خاورمیانه ، سوریه ، روسیه ، اردن ، توافق ، عراق ، همه پرسی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود