Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:50:49 GMT

حضور تصاویر وارداتی، بر تار و پود نوشت‌افزارهای داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۳۱۸۱

حضور تصاویر وارداتی، بر تار و پود نوشت‌افزارهای داخلی

در این بازار پر از رنگ و لعاب نوشت افزارهای وارداتی هیچ چیز برای فرهنگ و اقتصاد کشور دردناک تر از آن نیست که برخی تولید کنندگان داخلی هم با تولید کالاهای خود با طرح های غربی بر این تهاجم فرهنگی گسترده دامن می زنند و زمینه حضور طولانی تر کالاهای وارداتی در کشور را ایجاد می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، هرچه به روزهای پایانی شهریور ماه نزدیک میشویم تب خرید های مدارس تندتر می شود و خانواده‌ها در حال فراهم کردن مقدمات سال جدید تحصیلی برای فرزندانشان هستند که همین موضوع موجب شده تا در جای جای شهرها و روستاها و حتی در پیاده روهای خیابان ها بساط های فروش لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس مدارس پهن شده و به نوعی بازار فروش مایحتاج دانش آموزان بسیار گرم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازار پر رنگ و طرح اگر برای خرید نوشت افزار راهی خیابان شوید به روشنی خواهید دید که انگری برد، باربی، باب اسفنجی، لاک‌پشت‌های نینجا و ده‌ها شخصیت کارتنی غربی که در سال های گذشته با برنامه ریزی طولانی مدت استکبار و با هدف پر کردن ذهن کودکان از تصاویر بصری غربی با کمک انیمیشن های بی هویت غربی، فضای جامعه ما را پر کرده‌ بودند اینک گوی سبقت را از طرح‌های ایرانی ربوده است به گونه ای که در حال حاضر در کمتر مکانی می‌توانید لوازم التحریری با طرح های ایرانی اسلامی مشاهده کرد.

واردات بی رویه و غیر کارشناسی لوازم التحریر به کشور نه تنها موجب نابودی ذهن کودکان و نوجوانان ایرانی شده است و میتواند آینده کشور را تهدید کند، موجب نابودی زمینه های اقتصاد مقاومتی و کارگاه های تولیدی داخلی نیز خواهد شد که نمیتوانند با سیل عظیم واردات بی رویه کالاهای بی کیفیت خارجی مقابله کنند.


تولیدکنندگان داخلی هم از طرح های غربی استفاده می کنند

در همین رابطه یکی از فروشندگان لوازم التحریر شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با رد ادعای ورود بیش از 90درصدی لوازم التحریر از خارج ازکشور، اظهار داشت: یکی از دلایلی که مردم تصور میکنند که تمامی لوازم التحریر موجود در بازار از کشورهای دیگر وارد میشود این است که در بازار تنها طرح های غربی را مشاهده کرده و بسیار کم شاهد طرح های ایرانی اسلامی هستند اما در واقع چیزی در حدود 60درصد از لوازم التحریر موجود در کشور توسط تولید کنندگان داخلی تولید میشود اما متاسفانه آنان چون نمیخواهند از قافله فروش عقب بمانند و یا اینکه از طریق برخی کشورهای غربی حمایت میشوند، طرح های غربی را جایگذین طرح های ایرانی کرده اند.

وی افزود: در این بازار پر هیاهوی نوشت افزارهای غربی کمتر کسی را میتوان یافت که واقعا در هنگام خرید به موضوع استفاده از کالای ایرانی و متناسب با فرهنگ اسلامی توجهی داشته باشد و حتی بارها مشاهده کرده ایم که والدین برای فخر فروشی و یا به نوعی عقب نماندن از مد روز برای کودکانشان بدترین طرح ها را خریداری میکنند.

ندیم بولیده با اشاره به اینکه در خرید لوازم التحریر حرف اول را کودکان میزنند، بیان کرد: در این بازار پر از رنگ و لعاب غربی، حتی اگر برخی والدین آگاه به مسائل روانشناسی و اعتقادی بخواهند از کالاهای ایرانی استفاده کنند، نمیتوانند در برابر کودکانشان که در دریایی از طرح‌های وسوسه‌برانگیز و البته پررنگ و لعاب لوازم‌التحریرغربی غرق شده اند، مقاومت کرده و فرزندانشان را مجبور به استفاده از طرح های ملی مذهبی کنند.
وی ادامه داد: به عقیده روانشناسان، قوه بصری یکی از قوی ترین حس های بشر است و متاسفانه شخصیت‌های خارجی به دلیل تبلیغات انیمیشنی در دل دانش آموزان جا باز کرده و در ضمیرناخودآگاه آنان تاثیر گذاشته اند و به

همین دلیل است که امروزه شاهد گرایش کودکان به سوی استفاده ازلوازم التحریرهایی با طرح های این قهرمانان انیمیشن های غربی هستیم که این امر به تنهایی می‌تواند تاثیر فرهنگی نامطلوبی بر ذهن و فکر کودکان بگذارد و در واقع بزرگترین آسیب را به آینده کشورمان وارد کند.

بولیده با گلایه از مسئولین فرهنگی کشور، علت اصلی این نفوذ عمیق فرهنگی در ذهن و روح کودکان را نبود ساز و کارهای درست حمایتی و فرهنگ سازی رسانه ای دانست و گفت: نباید عرضه و فروش لوازم التحریر ایرانی-اسلامی را به نمایشگاه ها ختم کنیم بلکه باید همه با یک اقدام جهادی دست به تبلیغ شخصیت های ملی کرده و جلوی تولید لوازم التحریر داخلی با طرح های خارجی و غیر دینی را سد کنیم تا قوه بصری کودکان از این دریای طرح های غربی به سوی بهشت قهرمانان ملی و مذهبی جذب شود.


برای کودکان تنها زیبایی اهمیت دارد

سعادتی یکی از والدین حاضر در فروشگاه لوازم التحریر در گفتگو با خبرنگار پاپایا، بزرگترین مشکل بازار لوازم التحریر کشور را وجود طرح های غیر ایرانی دانست و گفت: نمیتوان کودکان را مجبور به خرید کالایی کرد که دوست ندارند و اگر میخواهیم واقعا آینده فرزندانمان را نجات دهیم باید جلوی عرضه گسترده نوشت افزار های غربی گرفته شده و طرح های دینی و ایرانی را جایگزین شخصیت های انیمیشنی غربی کنیم.

این بانوی راسکی با اشاره به اینکه برای کودکان تنها زیبایی اهمیت دارد و به هیچ عنوان توجه ای به کشور سازنده کالا ندارند، افزود: هیچ کودک را نمیتوان یافت که مجذوب زیبایی نشود به طور مثال، سیده زهرا امسال به کلاس سوم میرود ولی همه جا همراه من حضور دارد و تنها طرح های که برای او جذابیت داشته باشد را انتخاب می‌کند، چراکه دختر من و دیگر دانش آموزان ایرانی خیلی کم طرح های ایرانی را دیده اند چراکه همه بازارهای کشور از طرح های غربی پر شده است.

وی با اظهار تاسف از این مطلب که انتخاب دانش آموزان تنها طرح های غربی است، اظهار داشت: در واقع نمیتوان کودکان را سرزنش کرد چون هر شخصی که فرزند داشته باشد به خوبی با این حقیقت آشناست که کودکان همواره عاشق طرح های جذاب و زیبایی هستند که در دست دوستان خود مشاهده میکنند پس نمیتوان از کودکی که شب تا صبح در تلویزیون، مدرسه، خیابان و خانه طرح های جذاب و کارشناسی شده غربی را مشاهده میکند، انتظار داشت تا حتما به دنبال لوازم التحریر داخلی باشد.

ضربه جبران ناپذیر واردات بی رویه به اقتصاد و فرهنگ کشور

سعادتی ادامه داد: من به عنوان یک فرهنگی هیچگاه استفاده از این طرح های غربی را که تنها با هدف تغییر نگرش کودکان نسبت به جامعه ایرانی اسلامی طراحی شده اند را تایید نمیکنم اما متاسفانه از خود فروشنده ها نیز می شنویم که حتی برخی تولید کنندگان داخلی نیز طرح های غربی را تولد میکنند که باید مسئولین امر به این نکته توجه کرده و جلوی این خیانت آشکار را بگیرند.

وی واردات بی رویه نوشت افزار های غربی را بزرگترین خیانت به فرهنگ و اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: در واقع هم وارد کنندگان نوشت افزارهای خارجی و هم تولیدکنندگان داخلی با طرح های غربی خائنین به فرهنگ و اقتصاد کشور هستند چراکه امروزه هرجای بازار را که نگاه کنید یا از تولیدات خارجی پر شده و یا تولیدات داخلی با طرح های غربی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برخی افراد سود جو بازارها را از تولیدات بی کیفیت بیگانه پر کرده اند و جایی برای عرضه کالای ایرانی نگذاشته اند، چگونه می‌توان انتظار داشت که از کالای ایرانی استفاده کنیم و کودکانمان از فرهنگ بیگانه تبعیت نکنند.


حمایت از تولیدات داخلی راه نجات اقتصادملی است

یاسین نبات زهی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه تولیدات باکیفیت داخلی را به نمونه غربی ترجیح میدهم، اظهار داشت: یکی از راه های پیشرفت اقتصادی استفاده از تولیدات ملی است و من به شخصه ترجیح می دهم تا با خرید کالاهای ایرانی علاوه بر اینکه زمینه اشتغال بیشتر برای هموطنانم را ایجاد کرده، بتوانم به اقتصاد کشور نیز کمک کنم و این موضوع را در خرید نوشت افزار نیز رعایت کرده و سعی میکنم از تولیدات داخلی استفاده کنم.

وی افزود: از زمانی که اجناس و لوازم التحریر ایرانی با طرح هایی زیبا از یادگاران دفاع مقدس و شهدای هسته ای به بازار ورود پیدا کردند اقدام به خرید این اقلام کردم اما متاسفانه این نوشت افزارها به سختی در سیستان و بلوچستان یافت می شود.

این دانشجوی مدیریت بازرگانی حمایت از طرح های ایرانی اسلامی و جلوگیری از فروش کالا با طرح غربی را بهترین راه برای کنترل و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: چیزی که امروزه برای بسیاری از مردم عجیب است وجود کالاهای ایرانی با طرح های انیمیشنی است، بی شک اگر همین تولیدکنندگان به جای استفاده از نمادهای غربی به دنبال طرح های ایرانی بودند بسیاری از مشکلات بازار لوازم التحریر حل می شد.


دولت باید برای حذف نمادهای غربی از زندگی دانش آموزان کاری کند

یکی دیگر از مادران حاضر در محل در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، بیان کرد: از اوایل شهریور تاکنون دخترم برای خرید مدرسه لحظه شماری میکند و در چنین شرایطی نه من و نه هیچ پدر ومادر دیگری نمی‌تواند در برابر نگاه معصوم و پر از خواهش این کودکان مقاومت کرده و بجز انتخاب خود دانش آموزان چیزی را خریداری کند.

سراوانی ادامه داد: فرزندم لوازم التحریر لوکس غربی با عکس های سیندرلا و شخصیت های کارتونی را نه برای خارجی بودن آن بلکه برای زیبایی در طرح و آشنایی با ذهن خود انتخاب می کند و همه ساله با اجبار و گریه مجبورمان میکند که در برابر انتخاب وی اعتراض نکرده نزده و لوازم التحریری را که مورد انتخاب خود اوست برایش خریداری کنیم .

وی با اشاره به اینکه آرزو دارم روزی لوازم التحریر ایرانی به جایگاه اصلی خود برسد، خاطرنشان کرد: بی شک اگر تبلیغات بیشتری درباره لوازم التحریر ایرانی وجود داشت و کودکانمان در تلویزیون بیشتر این محصولات را مشاهده میکردند و جلوی ورود این همه نوشت افزارهای خارجی با فرهنگی متفاوت از ما به کشور را می‌گرفتند، کودکانمان در محیطی به دور از تهاجم غرب، تحصیل می‌کردند و دیگر خیالمان راحت بود که فرزندانمان به دور از دریای تصاویر غیراخلاقی آرامش دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز