Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت میانمار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، آنگ سان سوچی، رهبر این کشور که با انتقادهای شدیدی از بابت عملکردش در قبال خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان روهینجا مواجه شده امسال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی و شرکت نخواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، بحران اخیر بر سر خشونت‌های اعمال شده علیه اعضای اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار تبدیل به بزرگترین چالش پیش‌ روی دولت سوچی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی از منتقدان سوچی اخیرا تقاضا کرده‌اند که جایزه صلح نوبل وی به دلیل کوتاهی او در متوقف کردن این خشونت‌ها پس گرفته شود.

سوچی سپتامبر سال گذشته در اولین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رهبر ملی میانمار از تلاش‌های دولتش برای حل بحران مربوط به بدرفتاری با اقلیت مسلمان روهینجا دفاع کرد.

با این حال یک سخنگوی حزب وی اعلام کرد که سوچی امسال در این نشست شرکت نخواهد کرد. همچنین گفت که هنوز دلیل آن را نمی‌داند.

اونگ شین، سخنگوی حزب سوچی به رویترز گفت: او هرگز هیچ نگرانی از بابت روبرو شدن با انتقادها یا مشکلات ندارد. شاید او در داخل مسائل فوری‌تری برای حل کردن دارد.

این در حالی است که چین روز سه شنبه اعلام کرد: از تلاش‌های میانمار برای حراست از توسعه و ثبات حمایت می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز نشستی پشت درهای بسته درباره بحران میانمار داشته باشد.

یکسری گروه‌های حقوق بشری از شورای امنیت به دلیل عدم برگزاری نشستی علنی در این باره انتقاد کردند اما دیپلمات‌ها گفته‌اند که چین و روسیه احتمالا در صورت هرگونه اقدام این شورا برای پایان دادن به بحران میانمار از دولت میانمار حمایت خواهند کرد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: تمهیدات لازم برای شرایط آب و هوایی پیش رو در استان یزد اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای شهرستان‌های استان یزد، ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان تشکیل شد.

وی افزود: مصوب شد همشهریان از کوهنوردی خودداری کنند و از تردد در نزدیکی روخانه‌ها ومسیل‌ها جلوگیری شود.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: همشهریان از تردد در فضاهای عمومی و تفرجگاهی تا پایان مخاطره بپرهیزند، همچنین آماده‌باش شهرداران و دهیاران و دستگاه‌های امدادرسان از دیگر مصوبات بود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و پرهیز از چرای دام را نیز مد نظر قرار دهند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد افزود: مقرر شده تا آب منطقه‌ای با همکاری دهیاری‌ها پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نیز در برنامه داشته باشد.

کد خبر 749873

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود