Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر فرزین مقدم در گفت وگو با خبرنگاران نمایشگاه RINOTEX را عرصه رویارویی عرضه و تقاضای فناوری و تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان فناوری عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه بستری است برای شکل گیری و ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در بخش های مختلف اقتصادی و آوردگاهی است برای بروز و نبوغ نهاد ها و موسسات دانش بنیان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز ثبت نام برای حضور فعالان عرصه فناوری در این نمایشگاه گفت: ثبت نام از طریق سامانه اینترنتیwww.Rinotex.ir از تاریخ 15 شهریور ماه سالجاری آغاز شده و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رییس کمیته فنی، ارزیابی و نظارت پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX ، در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب ایده و طرح های فناورانه در حوزه های مختلف فناوری می توانند در این رویداد ثبت نام کنند. این اشخاص در قالب 3 بخش مجزا تحت عناوین ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات طرح های دانش بنیان ثبت نام خواهند کرد.

فرزین مقدم از امکان حضور نهاد ها ، سازمان ها و مراکز حمایتی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: موسسات حمایت کننده از فعالیت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها ، صندوقهای سرمایه گذاری خطر پذیر(VC) ، مراکز علمی و فناوری علاقمند به معرفی توانمندیهای فناورانه و سازمان های متولی بخش های اجرایی(دولتی و غیر دولتی) علاقمند به معرفی نیاز های فناورانه خود و یا خرید فناوری نیز می توانند در این رویداد ثبت نام و در نمایشگاه شرکت کنند.

وی با اشاره به جزئیات نحوه ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی www.Rinotex.ir اظهار کرد: علاقه مندان، در محدوده زمانی تعیین شده باید وارد سامانه شده پس از مطالعه دقیق آئین نامه و راهنمای ثبت نام که بصورت pdf در سامانه درج شده است اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با تاکید بر اینکه ثبت نام برای همه طرح ها در یک مرحله انجام خواهد شد گفت: ثبت نام کنندگان در بخش توسعه و تجاری سازی فناوری می توانند در صورت علاقه مندی در بخش جشنواره نیز ثبت نام کنند. شرط اصلی شرکت در جشنواره حضور در نمایشگاه می باشد و پس از طی مراحل مربوطه و ثبت نام نهاییو طرح ها مجوز حضور در نمایشگاه و جشنواره را خواهد یافت.

فرزین مقدم از تسهیل فرایند ثبت نام برای افرادی که در نمایشگاه های گذشته حضور داشتند خبر داد و افزود: متقاضیانی که سابقه حضور در نمایشگاه و جشنواره سال قبل را دارند می توانند در بخش ثبت نام با انتخاب گزینه ورود به سامانه پس از ویرایش اطلاعات طرح های سال قبل و طی مراحل نهایی، در این دوره نمایشگاه و جشنواره نیز شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند

با صرف درست و هدفمند منابع و هزینه‌ها، احتمال ثمردهی و موفقیت استارت آپ‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری شاهد تحولات فناورانه و رشد نوآوری در جزیره کیش خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، درخصوص لزوم هدایت دقیق فعالان حوزه نوآوری در جزیره کیش، باید از بین حدود 2500 حوزه فناورانه موجود در کشور که برای آنها وقت و سرمایه صرف شده است، به سمت فناوری‌هایی پیش رفت که تنها در جزیره کیش امکان رشد و توسعه آنان وجود داشته باشد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هم به واسطه فرصت‌های قابل توجه کیش در این زمینه رغبت بیشتری جهت سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد.‎

‎علیرضا فراهانی روز یکشنبه در نشستی در همین رابطه در خصوص زمینه‌های جذاب فعالیت نوآورانه در این جزیره، اظهار داشت: از جمله فناوری‌های نوآور که به سرعت می‌تواند در جزیره کیش توسعه یافته و به نتیجه برسد، حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم با دریا دارد. به عنوان مثال در حوزه شیلات می‌توان به بحث گیاهان و جانوران دریایی، دارویی و استحصال انرژی از امواج دریا اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری در جزیره کیش نیاز به شتاب و قدرت فزاینده دارد، تا توسعه و تحول در جزیره نمود بیشتری پیدا کند، افزود: از دیگر جذابیت‌های جزیره کیش برای نوآوری با قابلیت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است.گردشگری به عنوان یک مزیت جدی در کشور می‌تواند با چاشنی نوآوری همراه شده و در بخش‌های مختلف ازجمله گردشگری تفریحی و یا گردشگری سلامت فعالیت کند.

سرپرست مؤسسه علوم و فنون کیش تصریح کرد: از آنجا که کشور ما قابلیت ارائه خدمات باکیفیت و نسبتاً ارزان را در حوزه سلامت دارد، لذا اقبال بسیاری دربین کشورهای همسایه دارد، از این رو جزیره کیش با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند شرایط حضور شرکت‌های نوآور در این حوزه را فراهم کرده و ضمن کمک به توسعه گردشگری، سلامت بازدهی زودهنگامی را نیز برای آنان به همراه داشته باشد.‎

فراهانی، حوزه انرژی را از دیگر ظرفیت‌های معرفی کیش به عنوان پایگاه نوآورانه دانست و گفت: منابع گازی و نفتی زیادی در کنار جزیره کیش تمرکز پیدا کرده است، که این امر می‌تواند یک امکان بی‌نظیر جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نو با قابلیت اشتغال‌زایی و خلق پول را فراهم آورد.‎ حوزه فناوری اطلاعات نیز از دیگر حوزه‌های دارای جذابیت و مزیت در بحث نوآوری است و ما در جزیره کیش می‌توانیم سرمایه‌گذاری و حمایت‌های جدی نیز از این حوزه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فعالیت در این حوزه برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و فضای خاصی جز فراهم بودن بستر ارتباطات و اینترنت نداشته، از این جهت جزیره به لحاظ شرایط آب و هوایی و آرامش ذاتی می‌تواند بستر خوبی جهت مستقر شدن فعالان حوزه فناوری اطلاعات از جمله هوش مصنوعی، نرم‌افزار، سرویس‌های ابری و سایر زمینه‌ها جهت رشد و توسعه این بخش باشد.

‎وی در خصوص خدمات و حمایت‌های مرکز نوآوری مؤسسه علوم و فنون کیش افزود: در حال حاضر این مرکز علاوه بر بحث تأمین محل کار برای این شرکت‌ها، می‌تواند خدمات مشاوره‌ای نیز در خصوص أخذ مجوز دانش‌بنیان، دریافت تسهیلات و حوزه تجاری‌سازی محصولات به آنان ارائه دهد.‎

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت