Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اصغر فرهادي سه جايزه فردي را در جشن خانه سينما از آن خود کرد، همچنين «فروشنده» با کسب هفت جايزه رکورددار نوزدهمين جشن سينماي ايران شد. «رگ خواب» با دريافت پنج تنديس در رتبه بعدي رکوردداران جشن نوزدهم قرار گرفت.
به گزارش آريا به نقل از سينماسينما، نوزدهمين جشن بزرگ سينماي ايران شامگاه سه شنبه 21 شهريور با حضور هنرمندان عرصه سينما و همچنين مديران سينمايي در باشگاه پيام برگزار شد که در نهايت اصغر فرهادي و فيلم «فروشنده» توانستند رکورددار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فروشنده» و «رگ خواب» به ترتيب با هفت و پنج تنديس توانستند بيشترين جايزه را از آن خود کنند.
منوچهر شاهسواري (مدير خانه سينما)، محمدمهدي حيدريان (رييس سازمان سينمايي)، فرهاد توحيدي، امين حيايي، کارن همايونفر، داريوش اسدزاده، ايرج رامين‌فر، بابک کريمي، ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، کوروش تهامي، سيروس ابراهيم‌زاده، هومن سيدي، همايون اسعديان، فرشيد نوابي، جهانگير کوثري، بهرام عظيمي، باران کوثري و … برخي از هنرمندان و مديران حاضر در اين مراسم‌ بودند.
پس از پايان بخش جوايز فني که با رکورداري «رگ خواب» همراه بود.، نوبت به تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش مکمل مرد رسيد که امين حيايي و ميلاد کي مرام براي اهداي اين جايزه روي صحنه حضور پيدا کردند که امين حيايي با قدرداني از هيئت مديره خانه سينما، از اينکه براي حضور در اين مراسم دعوت شده تشکر کرد.
فريد سجادي حسيني با کسب تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش مکمل مرد براي فيلم «فروشنده» سومين جايزه را براي فيلم اصغر فرهادي به ارمغان آورد.
در ادامه علي جليلوند و غزل شاکري براي اهداي تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش مکمل زن روي صحنه حضور پيدا کردند.
تنديس شايستگي و ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش مکمل زن به پانته آ پناهي ها براي فيلم «لاک قرمز» اهدا شد. پناهي‌ها به علت اجراي تئاتر در مراسم حضور نداشت و شبنم مقدمي جايزه او را دريافت کرد.
در بخشي ديگر از جشن سينماي ايران، تقي‌پور نماينده موزه صلح با يادي از سينماگران سرشناس ايراني موزه صلح در سخناني گفت: «سال اول دبيرستان بودم و در سال 1360 در آزادسازي خرمشهر حضور داشتم و امسال وارد سي و پنجمين سال نشستنم مي‌شم و افتخار مي‌کنم که ما نشسته‌ايم تا همه ايرانيان به راحتي بايستند.»
در ادامه با نمايش بخش هايي از نهمين جشن خانه سينما در سال 84 که به تجليل از استاد محمدرضا شجريان اشاره داشت، قسمت هايي از اجراي استاد آواز ايران در اين مراسم براي حاضران پخش شد.

معتمدآريا: ممنوع‌الفعاليت شدن برخي بازيگران زن ناخوشايند است
براي اهداي تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش اول مرد، فاطمه معتمدآريا و ايرج طهماسب روي صحنه حاضر شدند و معتمدآريا در سخناني گفت: «اينجا هم ما را به آقايي قبول کردند… در حرفه ما مهم نيست زني يا مرد و مهم اين است که همدلي و همراهي و اگر پرتوان نباشي زود رها مي‌شوي و مي‌روي. درخواست من اين است که مسئولان با هنرمندان همراه شوند. اينکه برخي از بازيگران خانم ممنوع‌الفعاليت مي‌شوند بسيار ناخوشايند است که بايد اين اتفاق متوقف شود.»
در نهايت تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش اول مرد به شهاب حسيني براي بازي در فيلم «فروشنده» اهدا شد. حسيني به دليل اجراي نمايش اعتراف در جشن حاضر نبود و بابک کريمي به نمايندگي از او اين جايزه را دريافت کرد.
حميد نعمت الله، ساره بيات و نويد محمدزاده تنديس شايستگي بهترين بازيگر نقش اول زن را به ليلا حاتمي براي بازي در «رگ خواب» اهدا کردند. حاتمي پس از دريافت جايزه با بيان اين نکته که از اکيبپ خوشايندي جايزه را دريافت کرده گفت: «از گروه سازنده فيلم «رگ خواب» متشکرم.»
پس از پايان بخش جوايز بهترين بازيگران، فرشته طائرپور، ابولحسن داودي، فرهاد توحيدي، هارون يشايايي، رخشان بني‌اعتماد و غلامرضا موسوي براي اهداي تنديس بهترين فيلمنامه، بهترين کارگرداني و بهترين فيلم روي صحنه آمدند.
تنديس شايستگي بهترين فيلمنامه به اصغر فرهادي براي نگارش فيلمنامه «فروشنده» اهدا شد. فرهادي به دليل سفر براي ساخت فيلم جديدش در جشن حضور نداشت و بابک کريمي جايزه او را دريافت کرد.
تنديس شايستگي بهترين کارگرداني هم به اصغر فرهادي براي «فروشنده» اهدا شد و مريم نراقي دستيار اصغر فرهادي جايزه را در نبود فرهادي دريافت کرد.

فرهادي: اميدوارم اين رقابت باعث نزديکي سينماگران شود
در ادامه ابوالحسن داوودي پيش از اعلام نام بهترين کارگردان گفت: «اميدوارم از فرصت اين همدلي اهالي سينما استفاده شود و هيچ فيلمي توقيف نشود و اگر فيلمي هم رفع توقيف شد هيچ نهادي امکان نمايش را از فيلم ها نگيرد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

ابراهیم رئیسی در پیامی پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است.

کد خبر 6091278

دیگر خبرها

  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • رئیسی: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان ایران است
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان