Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت کلیولند دات کام؛ دادگاه فدرال کلیولند علیه سه شهروند ایرانی مقیم آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های اقتصادی تهران با انتقال کالاهایی به ارزش چند میلیون دلار به ایران کیفرخواست صادر و این افراد را به نقض تحریم های اقتصادی تهران متهم کرد.

مقامات فدرال مدعی شدند این افراد کالاهایی را از آمریکا به کشورهایی مانند امارات متحده عربی و ترکیه انتقال داده و سپس بوسیله کشتی به ایران رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در میان کالاهای فروخته شده به ایران برخی تجهیزات مربوط به صنایع نفت و گاز، انرژی و مواد نفتی نیز به چشم می خورد.

دادگاه کلیولند نام «محمد خضرایی شنیور»، «آرزو هاشم نژاد »، «پریسا محمدی»، و شرکت کانادایی «آی سی لینک اینداستریز» را به عنوان متهمان پرونده اعلام کرد. خضرایی و هاشم نژاد در کانادا زندگی می کنند. پریسا محمدی نیز شهروندی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی است که در کالیفرنیا اقامت دارد.

افراد نام برده به توطئه، جعل مدارک، قاچاق و نقض قانون بین‌المللی اضطرار اقتصادی در این پرونده متهم شدند. پرونده در ماه ژوئن تحویل دادگاه کلیولند داده شد؛ اما رسیدگی به آن تا هفته گذشته آغاز نشده بود تا پریسا محمدی 52 ساله در آمریکا بازداشت شد.

پریسا محمدی متهم است در بیش از 70 معامله بین سال‌های 2010 تا 2012 در ارتباط با ایران حضور داشته که بیش از 3 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران