Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا ۶ افسر پلیس بالتیمور را از اتهام قتل یک جوان سیاه‌پوست به نام «فردی گری» تبرئه کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مقامات فدرال روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند که وزارت دادگستری آمریکا قصد ندارد اتهاماتی را علیه افسران پلیس بالتیمور که باعث کشتن یک جوان سیاه پوست به نام «فردی گری» شده بودند، وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «در طول تحقیقات در خصوص مرگ «فردی گری» ۲۵ ساله، هیچ مدرک کافی دال بر اینکه اتهاماتی علیه این افسران پلیس وارد است، پیدا نشد. وزارت دادگستری به این نتیجه رسید که مدرکی بدست نیامد که اثبات کند این افسران به نام‌های سزار گودسان، ویلیام پورتر، گارت میلر، ادوارد نرو، برایان رایس و آلیشیا وایت حقوق مدنی «فردی گری» را نقض کرده اند.»

سخنگوی پلیس بالتیمور هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هیچ نظر دیگری در خصوص تصمیم امروز وزارت دادگستری درباره ۶ افسر پلیس بالتیمور نداریم.

وکیل خانواده گری تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

فردی گری در آوریل ۲۰۱۵ بدست افسران پلیس آمریکا بازداشت شد و یک هفته بعد در بازداشتگاه به دلیل شدت جراحات وارده به ستون فقرات درگذشت. به دنبال مرگ او، آمریکایی‌ها تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف برگزار کردند که در نهایت برخی از این تظاهرات به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان نیروهای پلیس را به استفاده بیش از حد خشونت علیه سیاهپوستان متهم کرده و همچنین خواستار انجام تحقیقات گسترده درباره مرگ «فردی گری» شده بودند.

داده‌های وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که پلیس بالتیمور به طور مکرر حقوق مدنی آمریکایی‌های سیاه پوست را نقض می‌کند. این تن‌ها یک نمونه از موارد تبرئه پلیس آمریکا از سوی دادگاه با وجود اعمال خشونت علیه سیاهپوستان آمریکایی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ببینید | جلوگیری افسران پلیس سعودی از عکس گرفتن یک زن با پرچم فلسطین مقابل کعبه
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد