Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی گفت: تالیف کتاب درسی همانند هر کاری نیاز به امکانات و حمایت مادی و معنوی دارد که کمبود و عدم حمایت ها از سوی مسئولان می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه نجفی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی در حاشیه دوره آموزشی معلمان مدرسه دبستان غیر دولتی نور مهر در بندرعباس در گفتگو اختصاصی با خبرنگارفرهنگ کده، اظهار کرد:در سال 1388 وارد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش شدم و از سال 1391 در دفتر تالیف کتابهای درسی ،گروه زبان و ادبیات فارسی مشغول هستم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی، در ادامه بیان کرد: مولف کتاب های درسی فارسی سوم و چهارم ابتدایی و نگارش هفتم ،هشتم،دهم و یازدهم در متوسطه هستم.

معصومه نجفی با اشاره به اهداف خود در عرصه نویسندگی ، تصریح کرد: نوشتن کتاب ، مقاله و انجام پژوهش جزو وظایف عضو هئیت علمی است و بنابراین نویسندگی ضرورت شغلی بود .

وی به نخستین تالیف خود اشاره کرد و گفت: اولین تالیف بنده کتاب سواد خواندن بود و در حوزه کتاب درسی نخستین تالیف فارسی سوم ابتدایی است.

نویسنده و مولف کتاب‌های درسی اظهار کرد: تالیف کتاب درسی هم مانند هر کاری نیاز به امکانات و حمایت مادی و معنوی مسئولان دارد که طبیعتا کمبود این حمایت ها مشکلاتی ایجاد می شود.

وی به استقبال تالیفات خود پرداخت و گفت: کتاب درسی هر ساله تجدید چاپ می شود و کتب های علمی هم در مسیر خود پیش می رود و به چاپ دوم و سوم می رسد.

معصومه نجفی رسالت درس فارسی را خواندن و نوشتن ، انتقال مفاهیم اخلاقی ، افزایش اعتماد به نفس ، مهارت زبان آموزی ، مهارت زبان آموزی ، مهارت درک مطلب ، افزایش قدرت بیان ، افزایش سرعت اندیشه و آشنایی با ضرورت های فرهنگی عنوان کرد.

عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارس با بیان اینکه سطح آگاهی معلمان استان هرمزگان بالا رفته است، گفت: معلمان این دوره پذیرای حرف های جدید بودند و در مقابل تغییر واکنش نداشتند و علیرغم سابقه کم همه معلمان توانمندی هایی در امر آموزش داشتند که نشان می داد با زحمت و دقت و مطالعه بدست آورده اند.

وی افزود: برای اینکه بتوانم تاثیر این دوره را در کلاس درس معلمان رصد کنم و در بهمن ماه سال جاری برای انجام طرح پژوهشی ، ارزشیابی قرآن دوره اول ابتدایی به بندرعباس خواهم آمد و از نزدیک روش تدریس دوستان را می بینم و در مورد برنامه هایی مانند زنگ کتابخوانی ،افزایش درک متن ،روش های تدریس مشارکتی و توانش ارتباطی صحبت خواهیم کرد.

معصومه نجفی در پایان ضمن توصیه به معلمان و فرهنگیان، خاطر نشان کرد: یادمان باشد دانش آموز ابتدایی امانتی است که در اختیار من و شماست و همچنین طلایی ترین دوره زندگی آنهاستپس بیاییم امانتدار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی