Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص تحولات بازار جهانی نفت اظهار کرد: تحولاتی که بازار نفت در چند روز اخیر داشته ماندگار نیست. تولیدات نفتی در آمریکا به دلیل طوفان های شدید روند کاهشی به خود گرفته است، در حال حاضر چشم انداز بازار نفت چشم انداز خیلی امیدوار کننده ای نیست چرا که بعد از توافق اوپک همگان شاهد افزایش تولید در بین کشورهای عضو اوپک و همینطور افزایش تولید در بین کشورهای غیر اوپکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: بایستی از نظر بنیادی بحث عرضه و تقاضا در بازار مورد توجه قرار گیرد چرا که هم اکنون در بازار مازاد عرضه وجود دارد و اینها بر قیمت ها فشار وارد می‌کند.

خطیبی با بیان اینکه برخی افزایش‌های قیمت نفت ناشی از تغییرات موقت در فرایند تولید نفت است، گفت: چنین افزایش قیمت هایی، با گذر زمان و بهبود اوضاع تولید، به روند سابق خود باز می گردد. باید تصمیمات جدی برای مدیریت بازار گرفته شود.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: رشد قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

او تصریح کرد: اکثر کشورهای عضو در اوپک به سقف تولید خود پایبند است ولی لیبی و نیجریه مقداری پایبند نیستند چون اینها آزادی عمل دارند و می‌توانند سقف تولیدی خود را افزایش دهند. بنابراین لازم است در داخل چارچوب اصولی وارد شوند تا این افزایش تولید را نداشته باشیم.

خطیبی تاکید کرد: اوپکی‌ها وغیر اوپکی ها اگر می خواهند قیمت ها در کانال بالای ٥٠ دلار برای هر بشکه قرارگیرد باید عرضه را مجددا کاهش دهند در غیر این صورت پیش بینی می شود نرخ طلای سیاه بین ٤٠ تا ٥٠ باقی بماند.

او افزود: برای سال آینده میلادی پیش بینی شده که تولیدات غیر اوپکی افزون بر یک میلیون بشکه افزایش پیدا کند بدون شک با رشد تولیدات غیراوپکی جای امیدواری برای ارتقای قیمت های نفت وجود نخواهد داشت. در زمان توافق کاهش تولید نفت بین اوپکی ها و غیر اوپکی ها هدف این بود که قیمت نفت به 60 دلار برسد که متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

نماینده سابق ایران دراوپک افزود: اگر اوپک بخواهد موازنه عرضه و تقاضا را در دستور کار خود قرار دهد همزمان با افزایش تولید غیر اوپک بایستی قدری از تولیدات خود بکاهد تا بتواند به قیمت های مورد نظر دست پیدا کند.

خطیبی در خصوص وضعیت تولید و صادرات نفت ایران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تولید و صادرات ایران به دوره قبل از تحریم ها بازگشته است باید برنامه ریزی‌های اصولی برای مدیریت طلای سیاه اتخاذ شود و این امر مهم نیز زمانبر است و سرمایه گذاری‌های به موقع باعث می‌شود تولیدات افزایش پیدا کند. بنابراین سه یا چهار سال طول می‌کشد تا مخزن نفتی توسعه پیدا کند. در حال حاضر ایران در وضعیت بهتری قرار دارد.

402

تولید نفت اوپک بازار جهانی قیمت نفت عرضه تقاضا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو