Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:41:56 GMT

زنان در فضای مجازی مورد هجوم دشمنان هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۸۲۹۱

زنان در فضای مجازی مورد هجوم دشمنان هستند

مرجع تقلید شیعیان گفت: زنان باید بدانند که همان‌قدر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند دشمنان هم به همان اندازه آنان را مورد هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی 97-96 جامعه الزهراء (س) و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به‌صورت مشترک که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهراء (س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت زن در قرآن کریم اظهار داشت: آئین اسلام هنگامی طلوع کرد که جامعه بشری به‌ویژه در حجاز برای زن ارزشی قائل نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آیات قرآن را باید با توجه به زمان و مکان سنجید، افزود: قرآن کریم در شرایطی می‌فرماید که دختران و زنان را زنده‌به‌گور می‌کردند از این‌رو در چنین شرایطی باید آیات قرآن را سنجید، همچنین در چنین شرایطی قرآن کریم در رابطه با آفرینش زن صحبت می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه خداوند کوچک‌ترین فرقی بین زن و مرد نمی‌گذارد، عنوان کرد: از آنجایی‌که خداوند برای بنی‌آدم اهمیت قائل شده، زن و مرد را از یکدیگر جدانمی داند، آیا در مکتب‌های دیگر هم این مطالب این‌چنین است؟.

وی با تأکید بر اینکه خداوند در ارزشیابی و عمل هم بین زن و مرد فرق قائل نیست، خاطرنشان کرد: خداوند همان‌طور که استقلال را برای مرد قائل است برای زن هم نیز قائل است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه خداوند در قصاص هم بین زن و مرد فرقی قائل نشده، ابراز کرد: همه این مطالب بیانگر این هستند که کرامت فقط مختص بشر بوده است.

وی موضوع قصاص را مدنظر قرار داد و تاکید کرد: موضوع قصاص با دیگر مسائل متفاوت بوده و دیه جبران ضرر مادی و یک موضوع اقتصادی به شمار می‌رود که بین زن و مرد فرق است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: به دلیل اینکه در مجامع اسلامی نه در غربی، مرد نان‌آور خانواده و زن مربی به محسوب می‌شود دیه مرد بیشتر است.

وی به مسئله ارث و حقوق زن در قرآن مجید اشاره و تصریح کرد: مسئله ارث به سه دسته از جمله ارث بردن زن و شوهر به قسمت مساوی، ارث بردن زن بیشتر از مرد و ارث بردن مرد بیشتر از زن، تقسیم می‌شود، که در این تقسیم‌ها متوجه می‌شویم که در همه جای اسلام فقط به مرد توجه نشده است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: در کشور آزاد فرانسه در گذشته زن از شوهر ارث نمی‌برد و اکنون این مطلب را درست کرده‌اند اما در اسلام این مطلب از اوایل هم وجود داشت که نشان می‌دهد اسلام برای زن ارزش قائل است.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای دیگر مانند عربستان دختران را می‌فروختند در صورتی‌که مهریه از خصائص اسلام است در حالی‌که برخی از قلم شکستگان بیان می‌کنند که مهریه برای خریدن زن بوده اما در اسلام این‌گونه نیست بلکه مهریه تکریم زن است.

مرجع تقلید شیعیان به حقوقی که اسلام بر دوش زنان گذاشته است اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون در جامعه امروزی تربیت فرزند و اولاد به‌نوعی خانه‌نشینی شده است و این کار مانند تفکر و مجامع غربی است.

وی مساوات و عدالت را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: زنان باید بدانند که نیمی از جامعه ما زا زنان تشکیل می‌دهند بنابراین در جامعه به همان مقدار که به مرد توجه می‌شود به زن هم توجه می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه جامعه الزهرا (ص) و مدارس علمیه یک نوع عنایت به زنان است، عنوان کرد: درگذشته این عنایات وجود نداشت اما بعد از انقلاب به زنان توجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در کمین زنان است، تصریح کرد: زنان باید بدانند که همان‌قدر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند دشمنان هم به همان اندازه آنان را مورد هدف قرار داده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه زنان در فضای مجازی مورد هجوم دشمنان هستند، ادامه داد: برنامه‌هایی را که دشمن در خارج برای آنان تدارک می‌بیند باوجود فضای مجازی در خانه هم آن برنامه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران باید مبلغ باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروزی به مبلغان دینی نیازمند هستیم، 90 درصد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران باید به تبلیغ علوم دینی بپردازند و 10 درصد آنان در طریق اجتهاد باشند.

انتهای پیام/

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم