Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: دولت دوازدهم استقرار دولتی مردمی و کارآمد را به‌عنوان یک هدف مهم با جدیت دنبال می‌کند زیرا توسعه پایدار در سایه حکمرانی خوب اتفاق می‌افتد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در بیستمین جشنواره استانی شهید رجایی با اشاره به بهبود و ارتقاء فرآیند‌ها اظهار داشت: بی گمان نیل به توسعه پایدار در سایه حکمرانی خوب تحقق پیدا می‌کند و این مهم با بهبود و ارتقاء فرایند‌ها، اصلاح ساختار‌های سازمانی، به‌کارگیری ساز و کار‌های دانش‌محور و استراتژی‌های افزایش اثربخشی و کارایی، ارتباط وثیق و بستگی نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حکمرانی خوب در جایی به منصه ظهور می‌رسدکه امور اجرایی بر پایه‌ی مشارکت‌محوری، تیم‌سازی و کارگروهی، تقویت رویکرد حرفه‌ای و تخصص‌گرایی، شایسته‌سالاری و خرد جمعی بنا نهاده شود و این امر جز در سایه همدلی و همراهی سازمانی و التزام به اصل قانون‌مداری، پاسخگویی و شفافیت در اقدامات و عملکرد‌ها، بهبود عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی میسر نمی‌شود.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: دولت دوازدهم استقرار دولتی مردمی و کارآمد را به‌عنوان یک هدف مهم تعریف و تحقق آن را به جد دنبال می‌کند که از جمله اقدامات انجام شده تصویب راه و برنامه جامعه اصلاح نظام اداری، برگرفته از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در دولت یازدهم بوده که پیگیری اصلاحات مستمر در نظام اداری و مدیریتی کشور و ساماندهی ساختار نیروی انسانی دولت از نتایج آن به شمار می‌رود و در دولت دوازدهم هم با اهتمام و جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

یادگاری بیان کرد: همگان بر این باور هستیم که تحقق برنامه‌های توسعه‌ای کشورجز با ایجاد یک نظام اداری کارآمد، بهره‌ور، متعهد و راهبر و با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور اتخاذ وحدت روند در اصلاح نظام اداری، برنامه‌های عملیاتی مورد توافق بین سازمان اداری استخدامی کشور و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ستادی تهیه و تدوین گردیده که بدین ترتیب تکالیف واحد‌های استانی هم مشخص شده و بر پایه توافق‌نامه‌های صادره سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی که مبتنی بر اهداف توسعه کشور است انجام می‌پذیرد.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عنوان کرد: ارزیابی انجام شده از پیشرفت اجرای این توافقات، بیانگر توفیقات قابل توجه در بعضی از محور‌ها و شاخص‌ها و کندی پیشرفت امور در برخی دیگر است، همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی موفقیت‌هایی بیشتر از سایرین به دست آورده‌اند که شایسته تقدیر هستند گرچه این امر نافی تلاش و زحمات کارکنان در سایر دستگاه‌ها نیست و تنها جنبه تشویقی و انگیزشی دارد.

یادگاری خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است اینکه تغییر در سمت بهبود و اصلاح دولت دوازدهم بی وقفه ادامه دارد و به طور قطع متناسب با تجلیل ارزیابی‌ها و شناسایی ضعف و کاستی‌هایی که باید برطرف شود و نقاط قوت و ظرفیت‌هایی که باید بیشتر مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بی شک تحقق این برنامه‌ها جز با همراهی و باور قلبی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ممکن نیست و ضرورت دارد با جلب مشارکت عمومی و اراده جمعی زمینه‌های لازم برای این امر فراهم گردد تا از این منظر علاوه بر اینکه سرمایه اصلی دولت که همان کارکنان هستند ارتقاء پیدا می‌کنند، اعتماد مردم به دولت و نظام اداری که بخشی از سرمایه اجتماعی استهم اعتلا پیدا می‌کند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در اجرای مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری و به صورت خوداظهاری در دو حوزه شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی بر اساس توافقنامه و برش‌های استانی ورود اطلاعات مربوطه را به سامانه انجام داده و پس از تایید واحد‌های ستادی، سامانه به سبب درج امتیازات ارزیابی در اختیار تیم ارزیابی کننده استان قرار گرفت که پس از آن هم در فرصت داده شده به دستگاه‌های اجرایی اعتراضات مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت و امتیازات نهایی در سامانه تسما ثبت و نتایج پس از تایید رئیس و اعضای محترم ستاد جشنواره شهید رجایی برای جمع‌بندی به مرکز ارسال گردیده است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه فراوان از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

وی گفت: در سفر دوره اول ریاست جمهوری به استان سمنان نیز گلایه‌های عدیده‌ای از این تریبون اعلام شد اما مجدداً در دوره دوم نیز تکرار گردید و گلایه‌های مردمی زیادی در باب عدم برنامه‌ریزی صحیح این سفر نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم