Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،تعدادی از سازمان‌های غیردولتی ایرانی با صدور بیانیه‌ای در محکومیت فاجعه انسانی در میانمار را محکوم کردند.
متن کامل این بیانیه به این شرح است:

روهینگیاها مردمی مسلمان وهند و آریاییهستند که درایالت راخیندر غربمیانمارزندگی می‌کنند. بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری، مردم روهینگیا را جزو تحت ستم‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۲۰۱۲ تاکنون خشونت‌های قومی میانبوداییانکه اکثریت جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند و اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون هزاران کشته بر جای گذاشته و صد‌ها هزار نفر را از خانه و کاشانه خود رانده و آواره کرده است.

بیشتر جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری روهینگیا از حق شهروندی میانمار محرومند و در شرایطی مشابه باآپارتایدزندگی می‌کنند. بسیاری از آنان در کمپ‌های پناهندگان در نزدیکی مرز بنگلادش زندگی می‌کنند و تنها در چند ماه گذشته بیش از صدهاهزار نفر از آنها به دنبال درگیری با بودائیان افراطی به مناطق دیگر آواره شده‌اند. دولت میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را به عنوان مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش وارد شده‌اند، تلقی کرده و متاسفانه دولت بنگلادش نیز این افراد را نپذیرفته و از ورود آن‌ها به کشور خود ممانعت می‌‌کند.

پس از درگیری‌های قومی و مذهبی در کشور میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیایی در این کشور، بسیاری از این افراد به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. برخی از این مهاجران در کشورهای دیگر نیز سرنوشت خوبی نداشتند و به قتل رسیدند، برخی دیگر در دام مین‌های ضد نفر کار گذاشته شده در مرز بنگلادش و میانمار گرفتار شدند، برخی در دریا غرق شدند و برخی نیز در دام قاچاقچیان انسان گرفتار شدند.

سازمان‌های غیردولتی حامی این بیانیه با توجه به بروز این فاجعه عمیق انسانی ضمن ابراز نگرانی عمیق برای مردم مسلمان این منطقه و فارغ از هر گونه نگاه قومیتی و نژادی و در دفاع از کودکان، زنان و مردان آواره و بی‌پناه تحت ستم در این کشور از دولت میانمار به عنوان عضو رسمی سازمان ملل متحد می‌خواهند در اقدامی عاجل خشونت‌ها علیه این مردم مظلوم را متوقف و عاملان و مسببان این گونه اقدامات را محاکمه کند.

ما از گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در میانمار و همچنین از سه گزارشگر آزادی عقیده، مذهب و اقلیت‌های سازمان ملل متحد می‌خواهیم ضمن تهیه گزارشی از وضعیت مردم تحت ستم این منطقه، موضوع را در مجامع بین‌المللی حقوق بشری به‌ویژه شورای حقوق بشر و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و با تحت فشار قرار دادن دولت میانمار و همه مسببان این اقدام فجیع و ضد انسانی، از تکرار این رفتارها جلوگیری کنند.

ما معتقدیم اگر این گونه اقدام‌ها به نتیجه‌ای عملی و عاجل در توقف خشونت‌ها، بازگشت مردم و آوارگان به سکونت‌گاه‌های خود و همچنین کیفر مسببان اینگونه جنایات ختم نشود، این انتظار از اعضای شورای حقوق بشر می‌رود تا درخواست اجلاسی ویژه برای بررسی تخصصی این موضوع و اتخاذ رویکردی عملگرا و مقابله‌جویانه با اقدامات علیه مردم مظلوم روهینگیا را مطرح کند.

واقعی بودن یا تزئینی بودن مفاهیم دفاع از حقوق واقعی بشر، تنها در زمان‌های بحرانی است که خود را نمایش می‌دهد. فاجعه زمانی رخ خواهد داد که افکار عمومی جهانی حس کنند چون اقلیت روهینگیا در حوزه منافع دولت‌های مدعی حقوق بشر قرار ندارند، لذا به آن‌ها بی‌توجهی شده و تنها زمانی به داد آن‌ها رسیدگی می‌شود که دیگر خیلی دیر شده است.

ما معتقدیم می‌توان جلوی این فاجعه را گرفت. آن‌هم تنها اکنون و نه فردا.

اسامی تعدادی از این انجمن ها به این شرح است: سازمان دفاع از قربانیان خشونت، انجمن سلامت خانواده ایران، انجمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، موسسه ارتباطات و توسعه اجتماعی پویا، موسسه خیریه حمایت از اسیب دیدگان اجتماعی، انجمن صلح و دوستی برای تونیک، کانون طنین سبز افلاک، انجمن بین‌المللی دیدبان عدالت، انجمن علمی مامایی ایران، خیریه جهاندیدگان نیکوکار، موسسه غیر دولتی حمایت از کودکان بی‌پناه کمک.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی

به گزارش جماران؛ قیس قریشی، تحلیلگر ایرانی ساکن لندن در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

این میزان محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان عرب برایم حیرت آور است و ترسناک!

از آغاز جنگ‌ داخلی سوریه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه امنیتی رسانه ای برای تخریب چهره ایران در جهان عرب و جهان اسلام شد و اتفاقا موفق هم بود، از سال ۲۰۱۹ و با روبه پایان حرکت کردن جنگ داخلی سوریه وضعیت ایران در افکار عمومی جهان عرب و اسلام به سمت بازسازی خود حرکت کرد و پس از جنگ غزه (سیف القدس) در سال ۲۰۲۱ شیب تندی گرفت و امروز مخصوصآ پس از واکنش ایران به حمله تروریستی به کنسولگری خود در دمشق به اوج خودش رسیده بصورتی که در کویت و عمان و قطر مردم جشن گرفتند و شیرینی پخش کردند!

نه رهبران حوزه خلیج فارس توان هضم چنین محبوبیتی دارند و آن را ضد امنیت ملی خود بحساب می‌آورند نه آمریکا و غرب برای ادامه هیمنه خود در منطقه آنرا تحمل خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران باید منتظر حمله سنگین رسانه ای با بودجه های هنگفت که با محوریت گسل شیعه و سنی در منطقه و گسل‌های اجتماعی و چالش اعتماد عمومی و مسائل اقتصادی و حقوق زنان و... در داخل کشور خواهند بود باشه.

هر چقدر در میدان و افکار عمومی شکست بخورند در رسانه های جهان عرب و گسل های داخلی سرمایه گذاری خواهند کرد ...

باید به سرعت به سمت بازدارندگی اجتماعی در داخل و بازدارندگی در افکار عمومی جهان عرب حرکت کنیم و از کارهای پر ریسک و غیر ضروری در داخل پرهیز کنیم.

اللهم‌ قد بلغت اللهم فاشهد 

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد...

دیگر خبرها

  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی