Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه گفت: پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شبدیز از امروز ۲۲ شهریور ماه در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

کامران رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از آغاز به کار پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای شبدیز در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره منطقه‌ای از امروز 22 شهریور ماه تا 25 شهریور ماه با حضور هنرمندان 11 استان کشور شامل کرمانشاه، آذربایجان‌ شرقی و غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، گیلان، همدان، ایلام، قزوین و البرز آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه با بیان اینکه 2400 اثر در قالب فیلم و عکس به این جشنواره ارسال شده است گفت: ٥٤ قطعه از عکس‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند در حاشیه جشنواره و در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه در بخش فیلم نیز 51 فیلم داستانی، 10 فیلم مستند و 11 انیمیشن به بخش نهایی راه پیدا کرده‌اند عنوان کرد: این آثار و فیلم‌ها بعد از ظهرها در تالار انتظار کرمانشاه اکران خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مدت برگزاری این جشنواره هر روز صبح‌ کارگاه‌های تخصصی از جمله فیلم ‌نامه‌نویسی و زیبایی‌شناسی تدوین برپا می‌شود بیان کرد: اجرای تئاتر خیابانی با موضوع «دفاع مقدس» از بخش‌های جانبی این مراسم بود.

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه با اشاره به اینکه ظهر امروز گالری عکس جشنواره توسط انجمن سینمای جوان ایران در محل تالار انتظار کرمانشاه افتتاح شد گفت: اختتامیه این جشنواره ساعت 16 روز شنبه 25 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ارتقای دانش سینمایی، ایجاد فضای رقابت سازنده بین فیلمسازان، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی برگزار می‌شود گفت: تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای مستقل و آینده و بازاریابی داخلی و خارجی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس در حال برگزاری است عنوان کرد: بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و بخش جنبی است و این بخش غیر رقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی است.

رضایی با اشاره به برخی از مقررات خاص بخش فیلم در این جشنواره منطقه‌ای گفت: حداکثر زمان برای ارائه آثار 30 دقیقه است و تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1394 باشد و فیلم‌هایی که برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند.

وی با بیان اینکه آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند به طور مستقیم به بخش مسابقه «سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران » راه می‌یابند بیان کرد: فیلم‌های شرکت کننده در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران که به بخش مسابقه راه یافته و دیپلم یا تندیس نگرفته باشند می‌توانند به این دوره از جشنواره ارسال شوند اما بدیهی است در صورتی‌ که این فیلم‌ها موفق به کسب تندیس در این جشنواره شوند به جشنواره سی و چهارم فیلم کوتاه تهران راه پیدا نخواهند کرد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هیأت انتخاب و داوری متشکل از سه تا پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان، بخش مسابقه را داوری و جوایز زیر را به بخش فیلم به برگزیدگان اهدا خواهند کرد عنوان کرد: این جوایز شامل جایزه بزرگ شامل تندیس و مبلغ 50 میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره (این جایزه به تهیه کننده تعلق می‌گیرد)، تندیس جشنواره و مبلغ 35 میلیون ریال به بهترین فیلم داستانی، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به بهترین فیلم پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به بهترین فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به بهترین فیلم تجربی، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین پژوهش در فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین فیلمنامه، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین تصویربرداری، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین تدوین، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین صدای فیلم، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به برترین استعدادهای جوان است و هیأت داوران می‌توانند حداکثر دو دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال تحت عنوان تقدیر هیأت داوران اهدا کنند.

وی با بیان اینکه به منظور تشویق هنرجویان، دانشجویان و علاقمندان فیلم کوتاه، متولدین سال 1374 به بالا که اولین یا دومین اثر تولیدی خود را ارایه نموده‌اند جایزه‌ای تحت عنوان استعداد جوان اهدا خواهد شد گفت: رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیر ساخت تولید فیلم دو بخش آزاد و اقتباسی ( اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر مأخذ) برگزار می‌شود.

وی جوایز بخش اقتباسی را شامل تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی با اولویت حمایت از تولید اثر به بهترین فیلمنامه اقتباسی اعلام کرد و گفت: جوایز بخش آزاد شامل تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر اول، دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال با اولویت حمایت از تولید اثر به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر دوم و لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال با اولویت حمایت از تولید اثر به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر سوم است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش عکس شامل دو بخش مجموعه عکس و تک عکس است عنوان کرد: در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این بخش از جشنواره با موضوع آزاد برگزار می‌شود افزود: شرکت در مسابقه برای عموم آزاد و عکسهای راه یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه هر عکاس حداکثر با 10 فریم به صورت تک عکس یا مجموعه عکس می‌تواند شرکت کند گفت: عکسها باید با فرمت JPG با پسوند RGB ، اندازه ضلع بزرگ 1200 پیکسل و حداقل 300 کیلوبایت و حداکثر 700 کیلوبایت هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با بیان اینکه به هر تک عکس برگزیده در جشنواره مبلغ 500 هزار ریال و هر مجموعه عکس یک میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می‌شود بیان کرد: صاحبان آثار به برگزار کنندگان اجازه می‌دهند تا از آثارشان در کلیه انتشارات، بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر جشنواره در نمایشگاه‌های فرهنگی داخلی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هیأت داوران که شامل سه کارشناس و هنرمند هستند این بخش را داوری و جوایزی را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد گفت: تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به بهترین مجموعه عکس، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عکس اول، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به عکس دوم، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به عکس سوم، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به بهترین استعداد جوان و هیأت داوران می‌توانند علاوه بر جوایز فوق‌الذکر حداکثر دو لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به عکاسان اهدا کنند و این جایزه به متولدین 1376 به بالا تعلق می‌گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه در بخش جنبی آثار عکاسان مطرح داخلی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد افزود: شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با بیان اینکه به آثاری که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت داده خواهد شد افزود: آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف و دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده را نمی‌پذیرد و پس از راهیابی اثر به جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است اظهار کرد: آثار منتخب جشنواره در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و سینماها و فرهنگسراها و مجموعه مکان‌ها و فضاهای نمایش فیلم‌های کوتاه توسط انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکهزار و ۳۵۸ پرونده تخلف اقتصادی فروردین ماه امسال، وارد شعب این نهاد شد و کار رسیدگی به آنها انجام شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد پرونده یکهزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات بوده است.

لقمانی اظهار داشت: همچنین ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده نیز مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

وی افزود: گزارش این تعداد فقره پرونده وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و عملکرد این سازمان در رسیدگی به پرونده‌های مذکور مطلوب بوده است.

کد خبر 6087770

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است