Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛گفتگوی اختصاصی اخبار پولی مالی با اکبر حاجیلو معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی

-در حال حاضر تعهدات بیمه نامه جاری دانش آموزان هرمزگانی به چه میزان است؟
این موضوع به چند بخش تقسیم می شود که بحث اصلی هزینه درمان این دانش آموزان است که با هماهنگی های وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام پذیرفته که بر اساس آن کلیه هزینه های درمانی دانش آموزان از صفر تا صد قابل پرداخت است و به ترتیبی هماهنگ شده که به هیچ عنوان هزینه ای از سوی دانش اموزان پرداخت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بحث دوم دانش آموزان فوتی است که با توجه به قرارداد ما با بیمه معلم پیرامون بیمه حوادث دانش آموزی، غرامت فوت پیش بینی شده قابل پرداخت است.

به استان گفته شده که ضرورتی ندارد مدارک جمع آوری نمایند چون حادثه مشخص می باشد در حال حاضر تمامی اقدامات صورت پذیرفته و چکها نزد اداره کل قرار دارد. که به اولیای دانش آموزان واگذارمی گردد.
درخصوص نقص عضو نیز پرداخت غرامت برای خسارت دیدگان پیش بینی شده است. البته برای پرداخت خسارت در این بخش باید مراحل قانونی کاملا طی بشود و دانش آموزان درصد نقض عضو قطعی شان مشخص بشود. با همه این اوصاف ما هماهنگ کردیم و به استان گفتیم دانش آموزانی که در حادثه اخیر اتوبوس درصد نقض عضوشان مشخص شده می توانند تمام و یا بخشی از مبلغ غرامت را دریافت نمایند تا بعداً درصد نقص عضو قطعی مشخص بشود جهت پرداخت قطعی مشخص بشود. از این رو خوشبختانه مشکلی برای پرداخت به این عزیزان وجود ندارد.
-در پی وقوع حادثه آیا مسئولین بیمه معلم به موقع در محل حادثه حضور پیدا کردند ؟
بله، حضور بیمه معلم کاملا به موقع بود البته یک بخش آن وظیفه قانونی آنها بود. که در حال حاضر بیشتر بحث در حوادث از این دست این است که ما بتوانیم هزینه های درمان دانش آموزان عزیز را تامین نماییم. شما می دانید که حوادث جاده ای را وزارت بهداشت موظف و مکلف است هزینه ها را پرداخت نماید .

هماهنگی های خوبی از همان روز اول از طریق آموزش و پرورش با وزارت بهداشت صورت گرفت هم در بحث بیمارستانی و جابجایی دانش آموزان و مشکل خاصی پیش نیامد. خوشبختانه تعهداتی که در قرارداد بیمه حوادث دانش آموزی ذکر شده قابل پرداخت است و مشکل خاصی هم برای پرداخت وجود ندارد . غرامات فوت و نقض عضوها هم پرداخت شد.
-به نظر شما آیا سقف و پوشش بیمه دانش آموزی کافی است. آیا امکانات لازم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد؟
واقعیت این است که بر اساس قرارداد موجود ، مبلغ حق بیمه ای که از دانش آموزان دریافت می کنیم، حق بیمه زیادی نیست ما برای طول یک سال که شامل ۱۲ ماه بصورت شبانه روز می باشد ۷۵۰۰ تومان حق بیمه دریافت می کنیم. شامل چند بخش هست یک بخش هزینه های بیمارستانی است که ناشی از حادثه تا مبلغ یک و نیم میلیون تومان است. بخشی دیگر نیز پرداخت هزینه های جراحی بیمارستانی می باشد.
حالا خوشبختانه برای دانش آموزان ضرورتی نیست که بخواهند یک و نیم میلیون تومان بدهند. با این مخارجی که در حال حاضر که دانش آموزان دارند این رقمی نیست، مضافا بر این که هزینه های عزیزانی که در حادثه اتوبوس خسارت دیدند از طریق وزارت بهداشت هماهنگی انجام شده است که برایشان مشکلی پیش نیاید.
بخش های دیگر هم بخش فوت و نقض عضو که خدمتتان عرض کردم که غرامت فوت و هزینه های مربوط به نقض عضو دانش آموزان است که از این محل قابل پرداخت است
البته در طول قرارداد بجز یک و نیم میلیون تومان هزینه درمان ، مبلغ دو میلیون تومان نیز برای دانش آموزانی که هزینه بیماریهای سنگین و صعب العلاج دارند از این محل قابل پرداخت است. فکر می کنم با توجه به این تعهدات که عرض کردم مبلغ ۷۵۰۰ تومان برای یکسال که تقسیم کنیم ماهیانه شاید مبلغی حدود نفری ۶۲۵تومان می شود که خیلی مبلغ زیادی نیست .
-آیا نیازی به افزایش پوشش ها با حق بیمه بیشتر احساس می شود که دانش آموزان بهتر زیر چتر بیمه قرار گیرند؟
عقد قرار داد با شرکت های بیمه جهت پوشش حوادث دانش آموزی یکی از قدیمی ترین پوشش های بیمه ای است. این موضوع با سابقه ای ۳۰ ساله می باشد . از دهه ۶۰ پوشش بیمه حوادث دانش آموزی برای دانش آموزان وجود داشته. آن زمان ها مبلغ حق بیمه ۵۰ ریال بوده است .
البته اگر بخواهیم تعهدات قرارداد بیمه حوادث افزایش پیدا کند باید حق بیمه ای که از ۱۳ میلیون دانش آموز دریافت می گردد افزایش یابد. این در حالی است که در حال حاضر برخی دانش آموزان قادر به پرداخت همین حق بیمه نیز نیستند لذا سعی کرده ایم تعهداتی تعریف کنیم که پاسخگوی نیازهای اولیه دانش آموزان باشد.

به طور مثل دانش آموزانی که زیر پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی یا سایر نهادهای حمایتی هستند کاملا پوشش بیمه رایگان دریافت می کنند . هر سال در هر دوره آموزشی بین ۸۰۰ تا یک میلیون دانش آموز هستند که از پوشش بیمه کاملا رایگان استفاده می کنند.
-آیا از شرکت بیمه معلم برای پوشش بیمه دانش آموزان رضایت دارید؟
بله از عملکرد بیمه معلم رضایت داریم. ما در سالهای مختلف با شرکتهای بیمه ای متفاوتی قرارداد داشته ایم که توانشان مثل هم نیست. الان سه سال است که با بیمه معلم قرارداد داریم . قبل از آن با بیمه ایران و سنوات قبل از آن با بیمه دانا کار کردیم. سال گذشته با همکاری بیمه معلم برای همه دانش آموزان کارت بیمه حوادث، برشور، تیزر تبلیغات برای اطلاع رسانی از تعهدات و نحوه استفاده از خدمات تهیه شد که دانش آموزان و خانواده های آنها بدانند که این پوشش بیمه ای برای تمام یک سال حتی در مواقعی که در خانه هستند و یا ایام تابستان که مدارس تعطیل است ،اگر اتفاقی برایشان بیفتد بدانند که تحت پوشش بیمه هستند.
-آیا آماری از خسارت دانش آموزان در دست دارید؟
بله ما هر ساله آمار خسارت بیمه نامه را داریم. ضمنا بعد از ۳ ماه از انقضاء بیمه نامه ،خسارتهای در طول قرارداد براساس تعهدات بیمه نامه قابل پرداخت می باشد.
-آیا خسارت ها در طول قرارداد از طرف بیمه معلم بطور کامل پرداخت شده است؟
بیمه معلم با توانی که دارد به تعهدات خود عمل کرده است و خوشبختانه موردی وجود نداشته که خسارت اعلام شده در چهارچوب قرارداد باشد و پرداخت نشده باشد .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان + عکس

تین نیوز

کمیل پرناک امروز ۲۷ فروردین ماه، از وقوع حادثه ترافیکی خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۳:۴۳ بامداد دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه در شهرستان آستارا به اردبیل - محور حیران گیلان - یک دستگاه اتوبوس واژگون گردید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرناک افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان با همکاری جمعیت هلال احمر استان اربیل و تیم های امدادی از شعب آستارا، تالش و رضوانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حادثه مذکور پنج فوتی داشت، عنوان کرد: پس از انجام عملیات رهاسازی، ۱۸ نفر از مصدومین نیز توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و فوتی های حادثه به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس در یزد اعلام شد
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • واژگونی اتوبوس در یزد / ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • مصدومیت ۱۸ تن و جان باختن پنج نفر در حادثه واژگونی اتوبوس
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان + عکس