Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی و رئیس دانشگاه ایلام طی نامه مشترکی به رئیس سازمان ملل خواستار ورود مسئولانه این سازمان به نسل کشی میانمار و برخورد با مسببین آن شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام به همراه رئیس این دانشگاه طی نامه ای از دبیر کل سازمان ملل درخواست کردند تا در خصوص قضیه نسل کشی در میانمار ورود مسئولانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای آنتونیو گوترش
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با عرض سلام و وقت بخیر
لازم دانستیم نکاتی در خصوص جنایات اخیر علیه مردم مسلمان روهینگیا در میانمار را خدمت جنابعالی متذکر شویم.

جناب آقای دبیر کل

مسلمانان میانمار در چند سال گذشته تحت ظلم وستم وحشیانه و غیرانسانی دولت میانمار و بوداییان افراطی قرارگرفته اند و روز به روز بر شدت این جنایت دهشتناک و ناجوانمردانه افزوده میشود.
به آتش کشیدن منازل و مساجد مسلمانان ، قتل و غارت مردم و تجاوز به زنان و دختران مسلمان موجب برانگیخته شدن خشم و نفرت مسلمانان و جریحه دار شدن احساسات آزادگان جهان فارغ از دین،نژاد،رنگ و مذهب گردیده است. تصاویر منتشر شده از سوزاندن کودکان و به خاک و خون کشیدن آنان وحشت انگیز و غیر قابل باور است. در گزارشی به نقل از منابع محلی آمار کشته شدگان جنایت اخیر 800 نفر اعلام شده است و طبق گزارش آژانس پناهندگان خود سازمان ملل حدود 290 هزار نفر در دوهفته گذشته از خشونت های دولت میانمار به بنگلادش گریخته اند. و باید گفت گستردگی جنایت سازماندهی شده علیه مسلمانان علی خصوص جنایت اخیر در میانمار بی سابقه بوده است و این درحالی است که خبر آن از سوی کشورها و رسانه های غربی بایکوت میشود و چندان به آن پرداخته نمیشود. رسانه هایی که گاهی برای آزردگی خاطر یک حیوان زمین و زمان را به هم میریزند ولی در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان خود را به تغافل زده اند و سکوت اختیار کرده اند و در عین حال از حقوق بشر و عواطف انسانی دم میزنند.

جناب آقای آنتونیو گوترش

اگر به اعلامیه جهانی حقوق بشر نگاهی بیندازیم خواهیم دید که تقریبا هیچ یک از مواد اعلامیه در میانمار رعایت نمیشود . برای مثال در ماده سوم اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است که : هرکس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد. و در ماده پنجم آمده است که:هیچکس را نمیتوان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرارداد که ظالمانه و یا برخلاف انسانیت و شئون بشری و یا موهن است. و یا ماده پانزدهم که : هرکس حق دارد که دارای تابعیت باشد و هیچکس را نمیتوان خودسرانه از تابعیت خود یا از حق تغییر تابعیت محروم کرد.
به طور آشکار و مبرهن دیده میشود که اعلامیه جهانی حقوق بشر در میانمار توسط دولت و بوداییان افراطی به سخره گرفته شده است.

جناب آقای آنتونیو گوترش

از جنابعالی استدعا داریم که با توجه به اعلامیه جهانی حقوق بشر ، باتوجه به وظایف و اختیاراتی که بر عهده دارید و همچنین باتوجه به ابزارهایی که به موجب فصول پنجم ، ششم و هفتم منشور ملل متحد در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرارداده شده است با تشکیل جلسه و بررسی جنایات علیه مسلمانان ، به طور ویژه در مسئله کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار ورود کرده و اقدامات قاطع جهت برآورده شدن خواسته های زیر در دستور کار قرار داده شود.

1. فراهم شدن شرایط جهت رساندن امکانات اولیه زندگی به ساکنان روهینگیا و آوارگان

2.تأمین امنیت جانی مسلمانان ساکن در روهینگیا

.3 به رسمیت شناختن تابعیت مسلمانان روهینگیا توسط دولت


4.احترام به حقوق مادی و معنوی و آزادی مسلمانان همچون سایر ادیان و مذاهب

5.شناسایی و محاکمه عاملان جنایات اخیر

6. فراهم آوردن شرایط لازم جهت بازگشت آوارگان به وطن خویش


7.بهبود وضعیت معیشت و شرایط کار در روهینگیا

والسلام علی من التبع الهدی


با تشکر و سپاس فراوان
از جانب
_ ریاست دانشگاه ایلام
_ بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران