Web Analytics Made Easy - Statcounter

برطرف کردن مشکلات جاده پردتردد احمدآباد مستوفی در شهرستان اسلامشهر که مسیر تردد اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان است نیازمند همّت والای مسئولان استانی، شهرستانی و تأمین اعتبارات ملی و منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، امروزه که جامعه بشری به سمت زندگی ماشینی سوق پیدا کرده و غالب حمل‌ونقل و ترددهای مردم با خودروهای عمومی و شخصی انجام می‌شودوجود راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های هر منطقه در مسیر توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود؛ چرا که کیفیت و وضعیت راه‌ها تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره افراد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه جاده احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر که به عنوان یکی از محورهای ارتباطی این شهرستان محسوب می‌شود و مسیر تردد بسیاری از شهروندان این منطقه و شهرهای اطراف بوده، به علت عدم توجه به مسائل ایمنی تردد، معضلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

این راه دسترسی که محور اتصال شهر اسلامشهر به بزرگراه آزادگان است، به همت دولت دهم و با پیگیری‌ها و مساعدت‌های شهرداری، اعضای شورا و فرماندار وقت این شهرستان احداث و در شهریور ماه سال 90 با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت افتتاح شد، و تا به امروز توانسته بخش اعظمی از بار ترافیکی بزرگراه آیت‌الله سعیدی به کلانشهر تهران را کاهش دهد.

احداث این محور مواصلاتی علی‌رغم مزایایی که به همراه داشتهاما به علت عدم رعایت برخی مسائل ایمنی، عدم وجود روشنایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نیز عدم اصلاح هندسی در مسیر و وجود چند نقطه حادثه‌خیز، متأسفانه به معضلی برای مردم تبدیل شده که رفع آن همّت بلند برخی مسئولان و تخصیص اعتبارات لازم برای برطرف کردن اشکالات این جاده را می‌طلبد.

عملیات احداث جاده چهار باند محور آزادگان به اسلامشهر یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست‌جمهوری سابق در اسلامشهر بودکه با اما و اگرهای بسیار به سرانجام رسیدولی در این بین وجود برخی از اشکالات فنی و مهندسی در این پروژه باعث شده که همه روزه تصادفات متعددی به وقوع بپیوندد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

علی‌رغم اینکهدر سال‌های گذشته اقدامات خوبی جهت تعریض، رفع مشکلات فنی و مهندسی و حذف برخی از نقاط حادثه‌خیز این محور از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و اداره راه و شهرسازی انجام شدهاما باز هم وجود برخی از مشکلات زمینه بروز حوادثی را به وجود آورده که رفع آن‌ها نیازمند تأمین اعتبارات ویژه است.

عدم وجود روشنایی مناسب جاده احمدآباد مستوفی را بسیار خطرناک کرده است

حسین مردای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر درباره مشکلات جاده احمدآباد مستوفی اظهار داشت: به علت نزدیکی راه دسترسی غرب و شمال‌غربی تهران به اسلامشهر این مسیر مورد تردد اغلب دانشجویان استکه به علت عدم وجود روشنایی در هنگام بازگشت به منزل، بسیار خطرناک و ناایمن می‌شود.

وی افزود: عدم وجود دوربین‌های کنترل سرعت در این مسیر نیز باعث شده تا عده‌ای از رانندگان با سرعت بالا و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند که همین مسأله سبب بروز تصادفات خطرناکی برای خودروهای عبوری می‌شود.

مسیر جاده احمدآباد محل تردد سرویس کارخانجات است که نیاز به ایمنی دارد

احمد آقایی راننده سرویس یکی از شرکت‌ها در مورد این جاده عنوان کرد: با توجه به وجود شرکت‌های تولیدی و صنعتی بسیار در محور جاده قدیم و مخصوص کرج، مسیر جاده احمدآباد محل تردد صدها سرویس این کارخانجات بوده و بعضی از سرویس‌ها در طول روز چندین بار از این مسیر تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم داشتن مزایای زیاد، استفاده از جاده احمدآباد مستوفی به علت وجود برخی نقاط حادثه‌خیز، عدم وجود روشنایی و علائم هشداری، عدم وجود دوربین‌های کنترلی باعث می‌شود که در برخی از ساعات شبانه‌روز شاهد صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای در این مسیر باشیم، که می‌توان با همّت مسئولان و تأمین اعتبارات ناچیز این معضلات را برطرف کرد.

رفع نواقص محور احمدآباد مستوفی در گرو تأمین اعتبارات لازم

امید علیزاده مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسلامشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در محور احمدآباد مستوفی اظهار داشت: عملیات بهسازی و رفع نواقص و تأمین روشنایی این محور مواصلاتی از سال 1392 توسط اداره راه و شهرسازی سابق شهرستان اسلامشهر آغاز شده و در بخشی از مسیر نیز نقاط حادثه‌خیز برطرف و ایمن‌سازی انجام شده است.

وی افزود: از سال گذشته با تفکیک ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، مسئولیت نگهداری و بهسازی و رفع نواقص جاده احمدآباد مستوفی حد فاصل پل راه‌آهن تا بزرگراه آزادگان به طور رسمی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان محول شد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسلامشهر با اشاره به اختصاص بودجه برای روشنایی این جاده بیان کرد: با صلاحدید و نظر مقامات وقت در سال 92 و براساس مصوبه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار قابل توجهی برای تأمین روشنایی 3 کیلومتر از مسیر 16 کیلومتری این محور مصوب شد، که با تخصیص بخشی از آن اقدامات خوبیدر قسمتی از مسیر انجام شد؛ اما در ادامه به علت عدم تخصیص و تأمین اعتبارات لازم این پروژه متوقف شد.

علیزاده تصریح کرد: در سال جاری نیز برای تأمین بخش دیگری از محور احمدآباد مستوفی پروژه جدیدی پیشنهاد و تعریف شده که در صورت تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تأمین اعتبارات لازم این طرح نیز تاپیش از پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت‌ها و نیازهای جاده احمدآباد مستوفی گفت: حداقل نیازهای لازم براساس طراحی مشاوران و نظر کارشناسی در این مسیر انجام شده و در صورت نیاز و اعلام کارشناسان پلیس راهور اقدام به برطرف کردن آن خواهیم کرد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسلامشهر ضمن اشاره به برطرف کردن مشکلات برخی نقاط حادثه‌خیز تأکید کرد: برطرف کردن مشکل نقطه حادثه‌خیز در سه راهی گلدسته و اصلاح هندسی محورنیاز به آزادسازی اراضی موجود در منطقه و همکاری مشترک سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هادارد کهانجام آن خارج از عهده و وظایف راهداری است.

علیزاده خاطرنشان کرد: یک راهکار اساسی و مؤثر برای برطرف کردن مشکلات، مشارکت بخش خصوصی و ورود خیرین برای تأمین اعتبارات و انجام اقدامات لازم از سوی اقشار مختلف مردم استکه در کنار تأمین اعتبارات بخش دولتی بسیار اثرگذار خواهد بود.

گزارش: محمدرضا عباسی

انتهای پیام/

R7840/P1492/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان محیط زیست گفت: جلسه‌ای با آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست داشتیم و در این جلسه به این سازمان ماموریت دادیم تا به صورت هفتگی به مجلس گزارش ارائه دهد.   وی افزود: به سازمان محیط زیست اعلام کردیم برای اینکه بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را برطرف کنیم، بدون ارائه لایحه به مجلس، موضوع مورد نظر خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد تا مجلس خود در قالب طرح وارد عمل شده و موضوعاتی محیط زیستی را قانونی برطرف کند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا