Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه با تکنولوژی ایرانی قرارگاه خاتم‌الانبیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، سیروس محمدزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی که در محل فولاد میانه برگزار شد، با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مؤسسات وابسته به آن در مأموریت‌های سازندگی سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با احداث پروژه‌های زیرساختی و اولویت‌دار کشور، به موقع اجرا و تحویل می‌دهد تا رشد کشور از حالت عقب‌افتادگی به توسعه‌یافتگی و پیشرفت را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اگر در همین اولویت اول موفق باشیم، رشد اقتصادی در سر سفره مردم به صورت ملموس دیده می‌شود، افزود: محرومیت‌زدایی نیز از مهم‌ترین رویکردهای این قرارگاه است به طوری که در هر پروژه به شعاع 70 کیلومتری آن، پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اولویت دوم را برشمرد و ابراز داشت: تأمین اشتغال جوانان تحصیل‌کرده، کسب تجارب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و محیا کردن فرصت‌های شکوفایی استعداد جوانان کشور اولویت دوم قرارگاه است ضمن اینکه اولویت سوم کسب دانش و فناوری روز دنیا است و به دنبال محقق کردن این رویکردها هستیم.

وی موسسه عاشورا را یکی از مؤسسات قدیمی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در شمالغرب کشور دانست که بیش از 130 پروژه بزرگ ملی و استانی را به اتمام رسانده و تحویل داده است گفت: این موسسه کارنامه خوبی در اختیار داشته و پروژه‌های بزرگ دیگری را هم در دست اجرا دارد.

محمدزاده با اشاره به اینکه این موسسه در حوزه‌های صنعت و راه ورود یافته است خاطرنشان کرد: امروز 9 پروژه بزرگ در دست اجرا توسط این موسسه سازندگی قرار دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فولاد اسفنجی میانه است که از اردیبهشت 96 تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و در شهریورماه به تولید رسمی رسید.

وی با بیان اینکه فناوری این پروژه فناوری بهینه شده و احیا شده خارجی و ثبت شده به نام ایران است ادامه داد: دستاوردهای خوبی در این پروژه به دست آمده است به طوری که 70 درصد پروژه‌های صنعتی، مربوط به تجهیزات است و تنها 30 درصد مهندسی است که در فولاد میانه برخی از تجهیزات خارجی را بومی‌سازی کردیم.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه سال گذشته در سال اقدام و عمل قرارگاه با خواسته دولت بیشتر وارد میدان کارزار شد افزود: موسسه عاشورا 3 پروژه از پروژه‌های هدف‌گذاری شده را به بهره‌برداری رساند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سد کلقان چای بود که افتتاح آن باعث شد از خسارت عظیم سیل وارد شده به شهرهای بستان‌آباد و میانه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد میانه هم هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد که تولید و اشتغال را با بیش از 300 نفر اشتغال محقق کرده‌ایم.

محمدزاده با اشاره به اینکه هر جا حرف از پیشرفت و توسعه است، حتماً صنعت فولاد نقش مهمی دارد گفت: تولید و مصرف فولاد از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود که با تلاش مهندسان ایرانی نتیجه داد و در سال تولید و اشتغال موفق شدیم تولید تنها کارخانه ایرانی فولاد کشور را آغاز کنیم که برخی نگرانی داشتند که این پروژه ایرانی به نتیجه نرسد.

وی تصریح کرد: مجتمع فولاد اسفنجی میانه احتمالاً در هفته دفاع مقدس توسط معاون اول رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء حجم ریالی سرمایه‌گذاری احداث این پروژه را 2280 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از محاسن فولاد میانه نسبت به سایر روش‌های تولید این است که در این پروژه هزینه تولید فولاد 30 درصد کمتر است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع سالانه 800 هزار تا 1 میلیون تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند اضافه کرد: این نوع فولاد بازار خوبی دارد و مشکلی در فروش نخواهد داشت.

محمدزاده فرآیند تولید فولاد را احیا، ذوب و نورد عنوان کرد و گفت: این چرخه تکمیل شود، آهن اسفنجی در ذوب به شمش تبدیل‌شده و در نهایت در مرحله نورد به میلگرد و تیرآهن و... تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آب کافی و ریل برای حمل‌ونقل در کنار این مجتمع وجود دارد و مشکلی از این جهت نداریم، اظهار کرد: گندله و مواد اولیه معمولاً از کرمان و سیرجان و یزد وارد این مجتمع شده و فولاد اسفنجی تولیدشده به واحدهای ذوب‌آهن فروخته می‌شود که تلاش می‌کنیم فرآیند احیا، ذوب و نورد در این مجتمع تجمیع شود.

انتهای پیام /

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان