Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش جام نیوز، اینها آگهی هایی است که این روزها در فضای مجازی بسیار به چشم می خورد. شاید در وهله اول به شوخی بیشتر شباهت داشته باشد اما نه واقعی است. واقعیتی که شوک آور است. چگونه یک خانم و یا دختر دانشجو به چنین شرایطی تن می دهد.

تا به حال اگر ازدواج سفید برای ما تابو بود و تصورش مشکل اما اکنون پا را از آن فراتر نیز گذاشته ایم و با آگهی هایی مواجه می شویم که افراد برای خود دنبال همخونه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری معتقدند این همان ازدواج سفیداست اما این گونه نیست بلکه روشی به مراتب نامطئن تر و شرم آورتر.

هنوز ته مانده‌های شرم مانع است تا آگهی‌دهندگانِ اسکان رایگان بانوان، به تماس‌گیرندگان، رک و پوست کنده بگویند که همخوابه و هم خانه‌ای می‌خواهند که تعهدی در قبالش نداشته باشند.

آن‌ها سقفی در اختیار زنان می‌گذارند و خورد و خوراکشان را فراهم می کنند. اما چه چیزی در قبال آن می خواهند، کاملا مشخص است!

ماجرا به همین جا ختم نمی شود آگهی های دیگری نیز وجود دارد که دست کمی از آگهی های بالا ندارد.

پسری هستم 28 ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و باکلاس برای رفتن به آنتالیا میگردم در ضمن هزینه سفر نیز به عهده اینجانب است.

یا محسن هستم مجرد برای سفر یک هفته ای به ترکیه دنبال همسفر با حال و مجرد آقا هستم. قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده.

اینها آگهی های همسفریابی است که در وبسایت های نیازمندی به وفور یافت می شود. پسران پولدار بالا شهر که سفرهای خارجی شان هم بعضا از مسئولان نیز بیشتر است .

آنچه مسلم است سایت های نیازمندی امروزه به دست مایه ای برای دوست یابی تبدیل شده اند و اگر فقط نگاهی اجمالی به این وبسایت ها بکنید با مشاهده درج 50 آگهی در این زمینه طی یک هفته به راحتی به عمق موضوع پی خواهید برد. اسکان رایگان عنوانی است که در این سایت ها به محلی برای برآورده شدن خواسته های شوم برخی افراد تبدیل شده است.

پدیده ای است نگران کننده که نمایان گر ناتوانی بخشی از افراد جامعه در تامین نیازهای اجتماعی خود و روآوردن آنها به تطمیع دیگران با یک مسافرت رایگان یا خرج کردن برای آن ها، برای به دست آوردن همراهی یک انسان دیگر است.

واقعیت نگران کننده آنجاست که هیچ احراز هویتی از شخص آگهی دهنده وجود ندارد و بدین ترتیب امکان هر سوءاستفاده و حتی کشانده شدن به صحنه های اخاذی نیز وجود دارد.

محمود سالارکیا معاون سابق دادستان تهران در امور زندانها داشتن هم خونه نامحرم را مغایر با دستورات دینی ما مسلمانان دانست و گفت: نه تنها چنین زندگی از نظر شرعی دارای اشکال است بلکه قانون نیز برای این نوع روابط تعریف مشخصی دارد و روابط نامشروع را منع کرده است.

معاون سابق دادستان در امور زندانها افزود: اینکه امروزه ما می بینیم در فضای مجازی باب دعوت از غیرمحارم برای هم خونگی باز شده است امری خلاف قانون است. زیرا غیر از مسائل شرعی می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از جرایم شود. به عنوان مثال خانمی که وارد منزل مردی مجرد می شود و تصمیم می گیرد به صرف نپرداختن اجاره با وی زیر یک سقف زندگی کند مسلما احتمال هرگونه جرم و جنایتی را باید درنظر بگیرد. یا همینطور برعکس ممکن است این خانم به قصد سوءاستفاده و بهره برداری از اموال آن آقا وارد منزل وی شود که همه اینها خطرناک و مشکل ساز است.

این حقوقدان بر ضرورت صحیح برخورد با چنین پدیده هایی اشاره کرد و گفت:چنین زندگی بیشتر در کشورهای غربی و اروپایی مرسوم است درحالیکه این نوع زندگی با فرهنگ ایرانی کاملا مغایرت دارد وحتی خلاف شرع وقانون است.لذا ضروری است که با این پدیده برخورد منطقی صورت گیرد واجازه ندهیم این فرهنگ در کشورمان رواج پیدا کندچراکه بسیاری از مسائل ومشکلات اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برخورد با چنین پدیده ای وجود دارد؟ افزود:مسلما امکان ورود و برخورد با عوامل این پدیده در فصای مجازی وجود دارد. این افراد قابل شناسایی هستند وبا شناسایی آنها می توان علت این کار را بررسی کنیم که چه عواملی است که چنین بستری را فراهم کرده، بستری که تخریب کننده روابط اجتماعی صحیح ما است.

سالار کیا رواج چنین پدیده ای را موجب تزلزل بنیان خانواده دانست و گفت: باید جلوی این پدیده را به هر نحوی که امکان دارد بگیریم و با آن برخورد صحیح صورت گیرد.

ستاره ها

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام باشگاه شهذاب یزد و با درخواست کادرفنی جدید این تیم، قرارداد ایلشن داوودی‌پور پاسور جوان و آینده دار والیبال ایران که فصل گذشته با عملکرد بسیار درخشان خود یکی از عوامل موفقیت و نائب قهرمانی تیم والیبال شهداب یزد بود، تمدید شد تا او چهارمین فصل حضور خود را در باشگاه شهداب یزد تجربه کند.

لازم به یادآوری است که ایلشن داوودی‌پور محصول پرورش یافته باشگاه شهداب محسوب می‌شود که کار خود را از تیم دسته یک شهداب جوان و سپس تیم جوانان شهداب آغاز کرده و رفته رفته وارد تیم بزرگسالان شد و سال گذشته نیز با حمایت باشگاه توانست استعداد و توانایی واقعی خود را به والیبال ایران نشان دهد.

ایلشن داوودی‌پور اخیرا به تیم ملی والیبال ایران نیز دعوت شد تا سال خویش تکمیل شود. البته او در لیست نهایی موتا پائز جایی نداشت تا حضور در لیگ ملت‌های والیبال‌ را از دست بدهد. با این حال داوودی‌پور قطعا سال آینده انگیزه‌های زیادی برای درخشش و حضور در تیم ملی خواهد داشت.
 

دیگر خبرها

  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان