Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:03:18 GMT

۶۵۰ صندلی به ظرفیت سینماهای خراسان‌جنوبی اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۱۲۵۸

۶۵۰ صندلی به ظرفیت سینماهای خراسان‌جنوبی اضافه شد

مدیرکل ارشاد استان خراسان جنوبی ضمن معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس استان گفت: ۶۵۰ صندلی به ظرفیت سینماهای استان اضافه شد و به زودی شهرستان زیرکوه دارای سینما و شهرستان‌های درمیان و خوسف از سینمای سیار بهره‌‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد محبی در مراسم اختتامیهچهارمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس خراسان جنوبی که در شهرستان فردوسبرگزار شد اظهار داشت:از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره تمرکززدایی از مرکز استان، ظرفیت خوب شهرستان فردوس از لحاظ هنرمندان و کسب تجارب و ایجاد تکاپوبین هنرمندان، شکوفایی استعداد ها و آشنایی با دیدگاه‌های اساتید و متخصصان فیلم و فیلم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز سینما روز تجلیل از زحمت‌کشان هنر هفتم است و آنچه که در سینما اتفاق می‌افتد ماحصل دغدغه‌ها و مشکلات اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اضافه شدن 650 صندلی به ظرفیت سینماهای شهرستان‌های استان افزود: با پیگیری‌های فراوان شهرستان زیرکوه دارای سینما و شهرستان‌های درمیان و خوسف با انجام رایزنی‌هایی که با سینما شهر داشته‌ایم به زودی از سینما سیار بهره‌مند خواهند شد.

محبی گفت:داوری جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس با حضور احسان عبدی‌پور، مهدی روشن‌روان، سید هرداد عمرانی، فرامرز عامل‌بردبار،حسن غفاری،مهدی رضوی انجام شد و آثار برتر انتخاب شدند.

وی بیان کرد:در بخش فیلم داستانی لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به مبلغ 7 میلیون ریال به برگزیده کارگردانی برای فیلم قرمز به براردران حسینی از بیرجند، تقدیر کارگردانی برای فیلم سال نو به خانم راحله کافیاز فردوس با لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال، برگزیده تدوین برای فیلم قرمز به سید مهدی حسینی از بیرجند به همراه لوح تقدیر و 6 میلیون ریال، تقدیر از تدوینگر فیلم سمفونی 10 آرش امیری از فردوس لوح تقدیر و 3 میلیون ریال، برگزیده تصویر برای فیلم قرمز به علی طالبی از بیرجند به همراه لوح تقدیر و 6 میلیون ریال جایزه نقدی و تقدیر از تصویربردار فیلم برگها آهسته می‌ریزند محمدرضا زمانی‌پور از بیرجند 3 میلیون ریال و لوح تقدیر را دریافت کرد، برگزیده نویسندگی برای پنجشنبه و نیم به سید حمیدحسینی از بیرجند به همراه تندیس جشنواره و ٦میلیون ریال وجه نقد و تقدیر از نویسنده فیلم طناب به مجتبی مظلوم‌زاده از قائن لوح تقدیر و 3 میلیون ریال هدیه نقدی، بازیگری زن برای فیلم اکنونبه خانم رویا بختیاری از بیرجند تندیس جشنواره و 4 میلیون ریال وجه نقدو بازیگری مرد برای فیلم برگها آهسته می‌ریزند به مهدی افشار از بیرجند به همراه تندیس جشنواره و 4 میلیون ریال هدیه نقدی اهداء شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: در بخش مستند لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ 7 میلیون ریال به بهترین کارگردانی برای فیلم باغچه خشک ما سبز استبه حسین نارمنجی از بیرجند، بهترین تصویربرداری برای فیلم سارو به محمد عبدالهی از بیرجند با جایزه نقدی 6 میلیون ریالی، بهترین تدوین برای فیلم انوری افین به سعید فوداجی از بیرجند به همراه تندیس جشنواره و 6 میلیون ریال وجه نقد و بهترین طرح و پژوهش برای فیلم خواب‌نما به فرامرز مهدوی از بیرجند به همراه تندیس جشنواره و 5 میلیون ریال هدیه نقدی اهدا شد.

محبی اظهار داشت: در بخش عکس جایزه نقدی به مبلغ 6 میلیون ریال، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به نفر اول خانم ندا ناظراز بیرجند، لوح تقدیر و جایزه ٥ میلیون ریالی به نفر دوم هادی کارگر مقدم از قائن و نفر سوم ناهید قلی‌زاده از فردوس با ٤ میلیون ریال هدیه نقدی و لوح تقدیر را دریافت کردند و حمید حقی از طبس، علی طوافی از بشرویه و حمید بورگانی از قائن بدون اولویت با مبلغ یک‌میلیون ریال و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی بیان کرد:در بخش فیلمنامه جایزه اول شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ 7 میلیون ریال به سیدفاضل وزیری‌محبوب از فردوس، نفر دوم سعید چمنی از بیرجند به همراه لوح تقدیر و 5 میلیون ریال و فرامزر مهدوی از بیرجند نفر سوم لوح تقدیر و 4 میلیون ریال اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: آثار برتر و بهترین‌هایجشنواره چهارم به انتخاب داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی به فیلم‌های سارو ساخته محمد عبدالهی و فیلم قرمزساخته برادران حسینی از بیرجند به مبلغ هر کدام 7 میلیون ریال و همچنین تقدیر ویژه از فیلم گل‌یخ ساخته محمود خضری به مبلغ 3 میلیون ریال و فیلم روزی که به شهر رفتم ساخته طیب نجفیان از فردوس لوح تقدیر و جایزه نقدی 2 میلیون ریال اختصاص یافت.

انتهای پیام/

R41348/P1492/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، گفت: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان سعی کردیم در بعد بین‌المللی اتفاقات خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، از این‌رو با دعوت از شهرهای خواهرخوانده و هماهنگی با چند سفارت‌خانه در تهران، پذیرای ۹ هیئت خارجی در اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه دعوت از این هیئت‌ها برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و با تمرکز با جشنواره نقاشی پوپک انجام شد، افزود: این حضور و دیپلماسی فعال موجب شد به تعداد آثار و شهرهایی که از اقصی نقاط جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیش از دو برابر اضافه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰۰ اثر به جشنواره نقاشی پوپک ارسال شد که ۳۰۰۰ اثر مربوط به دیگر نقاط جهان است، گفت: ۲۹۴ شهر در این برنامه شرکت کردند که حدود ۲۸ شهر آن شهرهای خارجی بودند و در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابری را داشت که نشان می‌دهد می‌توانیم سال‌های آینده اقدامات موثرتری برای برگزاری این جشنواره انجام دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، تصریح کرد: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

کد خبر 749233

دیگر خبرها

  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است